TPMS sensoren

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Waar zou je eventueel een nieuwe (eventueel gebruikte) set tpms sensoren voor een gs450h uit 2008 kunnen krijgen? En is het aan te raden om originele te gaan gebruiken of kan aftermarket (bv. merk HUF of DENSO) ook? Iemand ervaring(en) mee?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
De velgenboer heeft mijn OEM sensoren (Denso?) gekloond naar de nieuwe sensoren, deze waren nog geen 5 tientjes per stuk. Bij tweedehands sensoren weet je nooit hoeveel power de batterijen nog hebben, misschien stoppen ze er al binnen een jaar mee. En vervang ze allemaal tegelijk, ook het reservewiel indien daar een sensor in zit, want is er een batterij leeg dan zullen de andere sensoren waarschijnlijk ook snel leeg zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Bedankt voor de tips. Ben gisteren einde middag bij de Lexus dealer langs geweest en 4 nieuwe kosten 180 euro voor de set. Ze rekenen nog 120 euro voor inleren & banden eraf/erop. Totaal 300 euro. Uiteraard nog wel geld maar viel me niet tegen bij de dealer. Voor niet OEM sensoren was ik rond de 200 euro kwijt.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Vraagje, ik ga er even niet vanuit, maar zijn de codes van de sensoren "locatie-bepaald" t.a.v. welke hoeken van de auto de banden zitten? Gezien de locatie van (te weinig) bandendruk ook niet wordt weergegeven, lijkt mij dit van niet.
 

RobbertGS

Hoort erbij
7 jul 2018
50
7
8
ik heb nooit gedoe met mn GS300 (2005) behalve met die TPMS sensoren. Ieder jaar wel een keer of 2 storing en dan moet je weer naar de dealer. Hoogst irritant