Trekhaak, kabelboom en grotere oliekoeler?

Stan vG

Nieuw hier
16 mrt 2026
6
11
3
Beste mede forum leden,

Ondanks de overweldigende mening dat een rukpukkel het uiterlijk van een GS verpest ga ik hem toch moeten plaatsen.
Hij zal af en toe toch wat moeten kunnen sleuren, is voor mij zakelijk een must.

Ik hinkel op twee benen wat betreft vaste trekhaak of afneembare trekhaak, heb op allerlei plekken zoekopdrachten uit staan om aan een gebruikt exemplaar te geraken. Als hier een hit op komt wordt de keuze voor me gemaakt. Als hier geen hit op komt en ik gedwongen wordt voor nieuw te gaan dan is de afweging; Afneembaar (wegens uiterlijk van de wagen) of vast omdat een vaste trekhaak mij bij andere auto's meer dan eens voor schade heeft behoedt.

Vragen die ik heb zijn:

Op dit moment heb ik een zoekopdracht uitstaan op de onderdelen lijn en hier in het forum. Mis ik nog plekken waar ik kans maak?
Nieuw vind ik ze nogal duur. Past bvb de trekhaak van een andere lexus/toyota ook onder de GS? Moet natuurlijk wel de 2 ton aankunnen.
Kabelboom denk ik altijd nieuw ivm kans op storingen. Of is de kabelboom van een lexus net zo bulletproof als de rest van de auto?
Is de grotere oliekoeler daadwerkelijk nodig als je niet vaak iets sleurt en de bakolie om de 50dkm vervangt?

Ben benieuwd naar jullie meningen en inzichten.

Groetjes,

Stan.