Trekhaak plaatsen op Lexus RX450h 2010….?

LexusGekkie

Nieuw hier
12 mrt 2025
2
1
1
Beste leden,

Heeft er iemand ervaring met het plaatsten van een trekhaak op een Lexus RX450h bouwjaar 2009-2012?

Zijn er zaken waar ik op moet letten en wat zijn de kosten ongeveer van het plaatsen hier van?

Hoor graag jullie ervaringen.

Heb ik ook naar gekeken. Er zijn diverse leveranciers die je daarmee kunnen helpen. Kosten lopen niet zover uiteen. Afneembare trekhaak kost rond de €1200…€1350. Je kan kiezen tussen standaard bekabeling en een caravan bekabeling. Verder is het van belang aan te geven of je een luchtgeveerde (niveau regeling) hebt of een conventionele vering. Je kan bij trekhaakcentrum.nl zelf de configuratie invullen adh van je kenteken. Montage in een dag, gratis leenauto. Maar er zijn (veel) meer aanbieders hoor. Ff Googlen.

• Leuk
Waarderingen: LexusGekkie
Toen ik mijn RX kocht (faceliftmodel, maar zal onderhuids nauwelijks verschillen lijkt mij), werd mij gezegd dat als ik er een trekhaak onder zou willen hebben, ik dit bij een fatsoenlijke dealer/bedrijf moest doen. Met name de goedkope zelfdoe bekabeling zou kunnen doorbranden of de boel zo ontregelen dat het herstel van alles flink meer zou kosten dan het laten plaatsen van de trekhaak.... Maar goed, ik heb dus geen trekhaak :) Kosten weet ik dus zo niet.

• Leuk
Waarderingen: LexusGekkie
Toen ik mijn RX kocht (faceliftmodel, maar zal onderhuids nauwelijks verschillen lijkt mij), werd mij gezegd dat als ik er een trekhaak onder zou willen hebben, ik dit bij een fatsoenlijke dealer/bedrijf moest doen. Met name de goedkope zelfdoe bekabeling zou kunnen doorbranden of de boel zo ontregelen dat het herstel van alles flink meer zou kosten dan het laten plaatsen van de trekhaak.... Maar goed, ik heb dus geen trekhaak :) Kosten weet ik dus zo niet.
Heb weleens gehoord dat de goedkopere doe-het-zelf bekabeling funest kan zijn voor de hybride accu. En die is duur… 💶

Dank voor meedenken

• Leuk
Waarderingen: Mwi