Trekhaak RX

BertIS250C

Hoort erbij
25 mrt 2023
38
70
18
Goedemorgen
Ik heb een trekhaak laten plaatsen onder mijn RX van 2017. Nu zit de stekker onder de auto alleen is er geen ruimte om een stekker van de aanhanger hier in te pluggen. Te weinig ruimte. Hoe hebben jullie het onder de auto zodat er wel ruimte is
En ten tweede met achteruit rijden piepen de parkeersensoren. Ik was er vanuit gegaan dat de module wel een aanhanger of caravan herkende en deze uitschakelde maar dit schijnt handmatig te moeten. Kan dit niet anders? Voor 2000 euro had ik dit wel verwacht

Wat is jullie ervaring hiermee. Nu weet ik dat Lexus niet het merk is van de trekhaken maar toch.

Zit er geen knopje op of onder je dash om de parkeersensoren uit te zetten? Mijn IS uit 2014 heeft dat wel.

De plug van mijn (originele) trekhaak zit ook nogal onhandig schuin onder de auto. De stekker kan er in maar incl een verloopadapter steekt deze nogal erg uit naar onderen. Een drempeltje wordt al een uitdaging...

• Leuk
Waarderingen: BertIS250C
Bij mijn vorige NX (bj 2020) gingen de sensoren ook niet uit en moet je ze iedere keer als je de achteruit inschakelt uitschakelen (via het knopje rechts op het stuur).
De stekkerdoos klapte of scharnierde netjes naar onderen, een verloopstekker monteren was geen probleem. Deze is destijds door de Lexus dealer gemonteerd.

Bij mijn huidige NX (bj 2025) weet ik het niet zeker of de sensoren weer gaan piepen, de stekkerdoos klapt wel weer netjes naar beneden. Ik zal vandaag of morgen even testen en een foto maken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BertIS250C
Bij mijn vorige NX (bj 2020) gingen de sensoren ook niet uit en moet je ze iedere keer als je de achteruit inschakelt uitschakelen (via het knopje rechts op het stuur).
De stekkerdoos klapte of scharnierde netjes naar onderen, een verloopstekker monteren was geen probleem. Deze is destijds door de Lexus dealer gemonteerd.

Bij mijn huidige NX (bj 2025) weet ik het niet zeker of de sensoren weer gaan piepen, de stekkerdoos klat wel weer netjes naar beneden. Ik zal vandaag of morge ven testen en een foto maken.

Bedankt voor de info. Foto zal fijn zijn hij moet vrijdag naar de dealer voor een oplossing dan kan ik dat laten zien.

2 fotos, met gemonteerde trekhaak en stekkerdoos naar beneden en zonder trekhaak en stekkerdoos naar boven gedraaid.
Dit is bij mijn huidige NX, bij 2025 en door de dealer gemonteerd.

Bijlagen

• 17460172990495530192706578497644.jpg
    17460172990495530192706578497644.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 27
  • 17460174027662310715863468291253.jpg
    17460174027662310715863468291253.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 24
2 fotos, met gemonteerde trekhaak en stekkerdoos naar beneden en zonder trekhaak en stekkerdoos naar boven gedraaid.
Dit is bij mijn huidige NX, bij 2025 en door de dealer gemonteerd.
Dat is top zo. Dit laat ik morgen zien. Super bedankt

Dat is inderdaad een erg sjieke oplossing voor de trekhaak. Als ik ooit een NX overweeg dan is het goed om te weten waar op te letten.

Hoe gaat het plaatsen van de trekhaak? Hopelijk makkelijker dan de CT van mij vrouw, dat is een afneembare Brinks waarbij je hem recht naar achteren moet klikken maar dat vergt elke keer veel kracht en veel WD40 (is ook al 10 jaar oud). Gaat die van jou makkelijk?

Ik heb geen idee ik laat hem er altijd achter zitten. Ook makkelijk voor mensen die denken dat ze hun auto vlak op jouw bumper moeten zetten

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas