trillende remmen

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb het probleem dat als ik van hoge snelheid terug moet remmen dat de remmen trillen/rammelen.
Kan dit te maken hebben dat mijn klauw vast zit of de schijf krom is?
Het is alleen als ik hard rem en de schijf dus goed heet is.
Ik heb laatst wel de rem potten op de klauw weer gangbaar gemaakt omdat hij steeds bleef "plakken"
Als ik de auto opkrik lopen de wielen wel vrij.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Zou goed kunnen dat je schijven krom zijn, komt soms alleen bij warme toestand naar boven. Hoeveel km zitten de schijven er al onder?



gr. koen
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik weet niet hoelang ze er al onder zitten. ik heb er net 10.000km mee gereden.
er zit nog geen dikke slijtrand aan de schijf.
afdraaien baad dan zeker ook niet?
ik denk dat er nu zo'n 2.5mm per kant van af is gesleten.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
slippernick zei:
ik weet niet hoelang ze er al onder zitten. ik heb er net 10.000km mee gereden.
er zit nog geen dikke slijtrand aan de schijf.
afdraaien baad dan zeker ook niet?
ik denk dat er nu zo'n 2.5mm per kant van af is gesleten.

Je bedoeld dat er in totaal 5 mm per schijf is afgesleten? Dat zou normaal gezien heel extreem bizar deluxe zijn, dan zou er minimaal 3 ton met die schijven gereden zijn en dan nog moet je aardig doortrappen denk ik.
Als je nog geen opstaande rand op de omtrek van de schijf heb zal het wel meevallen. Wat je kan doen is bij een garage (universeel of kwik fit ofzo) en vragen of ze je schijven willen meten en evetueel afdraaien. De minimale dikte is voor een IS200 30 mm. Zit je daar dan nog boven kan je ze afdraaien, dat heeft toch wel de voorkeur omdat nieuwe schijven ook al een lichte slinger hebben + dat met afdraaien op de auto eventuele afwijking van de naaf eruit gehaald wordt.



gr. koen