Tweede auto van Blade35

Vincent-UX

Hoort erbij
8 mrt 2016
26
10
3
En hier staat dan iets over mijn tweede auto.
Het is een (van oorsprong) Nissan Skyline CPV35, met een 3,5 l V6 uit 2003.
Deze heb ik in 2007 ge?mporteerd uit Japan met ongeveer 23000 km op de teller.
Import is via Engeland gegaan in verband met keuringen, daar zijn de tellers ook omgezet in mijlen.
Vanaf het moment dat de auto een NL kenteken had, is het 'gedonder' begonnen.

Om een lang verhaal kort te maken; de motor is thans wat krachtiger, meer dan 750 pk met een koppel van rond de 1000 Nm.
Vermoedelijk is het meer, omdat de vermogensbanken het koppel niet aan kunnen dat bij 700 pk vrij komt.
Alles, maar dan ook alles is aangepast op dit geweld. Op het moment rijd ik er niet zo veel mee. Op mooie droge dagen komt de auto de garage uit.

Een grotere tegenstelling met de Lexus is bijna niet denkbaar...
Waar de Lexus met gemak 1 op 18 haalt, moet ik met 1 op 6 genoegen nemen. Maar het geweld onder je voet maakt weer veel goed.
Als ik de auto rijd zoals bedoeld en gemaakt, dan wil het verbruik wel eens tegen de 1 op 1 zijn. :) De snelheid is dan hoogst illegaal in NL en wordt (alleen) in D bereikt. Het maximum van 180 mijl op de teller is dan al lang overschreden...

Een klein linkje naar de tuner waar de auto gebouwd is: http://www.dbmengineering.nl/project...skyline-350gt/

Dit is maar een klein stukje, ik loop eigenlijk niet zo te koop met de Nissan...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Een grotere tegenstelling met de Lexus is bijna niet denkbaar...
Waar de Lexus met gemak 1 op 18 haalt, moet ik met 1 op 6 genoegen nemen. Maar het geweld onder je voet maakt weer veel goed.
Als ik de auto rijd zoals bedoeld en gemaakt, dan wil het verbruik wel eens tegen de 1 op 1 zijn. :) De snelheid is dan hoogst illegaal in NL en wordt (alleen) in D bereikt. Het maximum van 180 mijl op de teller is dan al lang overschreden...

.

Ik neem aan dat je de tegenstelling tussen jouw Lexus CT bedoeld hier , om verwarring te voorkomen
thumbs up voor de Nissan :thumbsup:
een mooie en zeldzame auto hier
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
384
122
43
Volgens mij staat daar al een vrij oud topic van op het sky forum of niet? Gaaf ding.

Iemand bij ons in de club probeert een (ik meen) 4-deurs op kenteken te krijgen maar heeft gedonder met de koplampen. Lopen te zeuren om E-keur ofzo