Tweemotorige Alfa

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Staat ook in de autoweek van deze week,........ geinig gedaan, alleen de koppelingen kwamen nog niet geheel gelijk op. Zou deze auto trouwens RDW gekeurd zijn, is volgens mij vette afkeur,?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Aan het kenteken te zien is de auto inderdaad opnieuw gekeurd. Moet zeggen wel erg gaaf. Soort hybride maar dan met twee verbrandingsmotoren.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Wat zal hij zuipen :D De alfa V6 was al een drankorgel, laat staan twee :mrgreen:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Jammer dat de blokken overigens geheel origineel werden gehouden, gezien het totaalvermogen niet nodig misschien, maar in mijn werktijd bij Sam van Lingen (SAVALI) wel in 164's gereden die opgeboord waren door Fred van Lingen. Die dingen liepen als een krankzinnige, zo was trouwens inderdaad ook het brandstofverbruik.

Snap alleen niet dat er een 3.0 en een 3.2 werden gebruikt door de technieknerd.

Heb vanaf Houten naar Utrecht eens 30 liter verstookt met zo'n apparaat, maar goed toen had ik nog echt wilde haren. :rulez:


Loop trouwens met een zelfde idee van configuratie met een Corolla GTI ae82 , blok voorin en achterin (van een MR2) 2 x 4A-GE blokken op 1000 kg.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hij had het blok waarschijnlijk nog 'over'

Vind het wel knap gedaan hoe dan ook :worship:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik heb ruimte zat voor een tweede V-8 in mijn kofferbak. Maar de schokdempers was al een dag sleutelen dus aan een tweede motor begin ik maar niet. Maar mooi gedaan deze Alfa, jammer dat deze typen complete slopers zijn om te bezitten. De laatste bouwjaren van Alfa zijn ok maar deze Spiders hebben een zeer slechte reputatie. Knap dat je dan zoveel euro's in zo'n auto stopt maar gelukkig zijn er zulke mensen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Volgens mij rijdt er ook ergens in Europa een Golf VR6 rond met 2 motoren, die schijnt nog veel bruter te zijn.
Is ook in Topgear geweest.

Volgens mij heeft Vicky er toen in gereden, die is niet bang...... Wel voor deze dubbele VR6 :D


p.s. Misschien ook wel the fith gear, ik weet even niet meer of Vicky ooit in Top Gear is geweest.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Deze is trouwens ook niet mis: www.youtube.com/watch?v=0_zN0-tff70

Corsa met 2 calibra motoren :rulez: niet dat opel mijn merk is maarja.
vermogen moet rond de 700 zijn. een aantal jaar geleden heb ik dit in een tijdschrift gelezen. helaas nooit meer terug kunnen vinden.