Uitlaat is300

Chris1986

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
hallo

ik wil over een tijdje een andere uitlaat danwel catback of alleen axleback omdat ik de originele wel erg stil vind.
ik hou van een beetje originele look. en moet geen herrie maken maar een mooie 6 cilinder brul geven wanneer ik het gas opentrek.

zit dus te denken aan de volgende uitlaten.

Greddy spectrum elite: http://greddy.com/featured/1

Tanabe medallion touring: http://www.tanabe-usa.com/touringmedalion.asp?id=7

enige nadeel aan deze systemen is dat ze prijzig zijn denk aan ongeveer 600 euro eer je ze op je deurmat hebt liggen

nu zag ik ook deze van megan: http://www.meganracing.com/product_detail.asp?prodid=138&catid=16
ziet er zeker niet verkeerd uit en is de helft van de prijs als de andere twee
maar ik weet niet of deze veel te veel herrie maakt

wat is julie mening/ervaring??

groeten, chris
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Die megan is niet slecht, persoonlijk vindt ik veel uitlaten met een jap power uitlaat de IS een sjonnie uitstraling geven. Blueflame heeft een hele mooie die een goed geluid geef maar er toch redelijk o.e.m. uitziet.
Als overwogen om de middendemper te laten vervangen door een rechte pijp, geeft voor al een prima resultaat (en een atmosferische motor gaat toch geen streep harder door een "sport uitlaat
 

Chris1986

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
japstyle vind ik zelf ook te voor de is300
en maakt naar mijn smaak te veel geluid

heb er een op mijn skyline met volledige 3 inch pijp van voor naar achter maar daar mag het ook wel lekker door klinken

wil op de is300 gewoon wat meer geluid maar dat ik gewoon relax lange ritten kan maken zonder veel interieur geluid. vind een japstyle te veel dreunen binnen.

heb even gekeken naar die blueflame uitlaat staat dat ze hem alleen hebben voor de is200 is deze hetzelfde als de 300?
en vind hem aardig aan de prijzige kant a 420 pond ken het merk ook niet.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Je moet het in perspectief zien denk ik.
Een custom made RVS uitlaat van EPS kostte mij 2700 euro, dus 700 is dan peanuts. (als het ook RVS kwaliteit is.)
 

Chris1986

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
Zo dan dat is wel erg veel
Neem aan dat het dan om een volledige uitlaatlijn gaat inclusief spruitstuk?
Lijkt mij een veel te hoge prijs aangezien goede kwaliteit rvs pijp ca 50 eurie de meter is.

En dat verschil in prijs snap ik ook wel alleen alleen als je tussen blueflame greddy en tanabe kan kiezen voor nagenoeg hetzelfde bedrag lijkt mij de keuze niet zo moeilijk
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De meeste bekende merken die uitlaat verkopen zitten meestal op rond de 600 euro... de wat gekkere tuners kunnen zo 1200+ vragen, maar de greddy vind ik zelf wel erg mooi klinken :) Maar helaas ook te luid...
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Een IS met verwijderde middendemper klinkt altijd nog een heel stuk beter dan een exemplaar met "jap style" einddemper.
Volgens mij zijn IS2 en 300 cat back gelijk maar dat zou je even na moeten vragen.
Enkel cat back zou een Hks silent (met dubbele kamer) te overwegen zijn.
Ik had een Prolex spruitstuk, 200 cell kat en een blueflame cat back op mij is200 zitten en dat klonk nog redelijk bescheiden (kostte ongeveer 1800) maar voor een 300 zou ik het op catback houden aangezien de prekats en hoodkat zeker een funktie hebben en aanpassingen bij een atmosferische motor gewoon vermogen kosten.
Overigens zou ik ver van de IS300 producten van ebay blijven, deze delen kosten extreem weinig maar zijn dramatisch slecht van kwaliteit en scheuren in no time.

Om een voorbeeld te geven standaard is200 t.o.v. blueflame.
Een 300 zal iets dieper klinken. Jappen gebruiken een anders dempinsmateriaal dat in no time wegbrand en veel scherper klinkt.

http://www.youtube.com/watch?v=xvwMld_S2yI&feature=related
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
sharkman zei:
Een IS met verwijderde middendemper klinkt altijd nog een heel stuk beter dan een exemplaar met "jap style" einddemper.
Volgens mij zijn IS2 en 300 cat back gelijk maar dat zou je even na moeten vragen.
Enkel cat back zou een Hks silent (met dubbele kamer) te overwegen zijn.
Ik had een Prolex spruitstuk, 200 cell kat en een blueflame cat back op mij is200 zitten en dat klonk nog redelijk bescheiden (kostte ongeveer 1800) maar voor een 300 zou ik het op catback houden aangezien de prekats en hoodkat zeker een funktie hebben en aanpassingen bij een atmosferische motor gewoon vermogen kosten.
Overigens zou ik ver van de IS300 producten van ebay blijven, deze delen kosten extreem weinig maar zijn dramatisch slecht van kwaliteit en scheuren in no time.

Om een voorbeeld te geven standaard is200 t.o.v. blueflame.
Een 300 zal iets dieper klinken. Jappen gebruiken een anders dempinsmateriaal dat in no time wegbrand en veel scherper klinkt.

http://www.youtube.com/watch?v=xvwMld_S2yI&feature=related

dat klinkt zeker goed!!! :rulez:

kwam je ermee ook zonder problemen door de apk met de emissiezooi enzo?
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
foto in de soundfile is enkel een catback. Dat heeft geen enkele invloed op de keuring (kats blijven immers in stand).
Keuringen in Nederland zijn overigens een farce, de mijne werd na goed warm te zijn gereden zelfs met maar 1 100 cell kat goedgekeurd..... zonder ook maar het geringste probleem.
 

Chris1986

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
okeej hoe klinkt een is300 zonder een middendemper?

of heeft iemand er geluidsfragmenten/filmpjes van?


mijn ervaring op andere auto's is dat het geluid een stuk scheller klinkt en met middendemper een stuk dieper

gr chris