Uitlaatsysteem

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
26
47
13
Beste Lezers,

Ik ben sinds 3 maanden de troste eigenaar van een Lexus IS250 uit 2010. Ik ben op zoek naar een bedrijf (of een handig iemand) die iemand kent die eht volgende kan doen:

midpipe delete met cut-out klep systeem dan heb je met klep open straith pipe. Of als iemand een beter idee heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Voor een uitlaatsysteem (meer geluid) is mijn budget rond de 500,-
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Ik maak zo nu en dan nog wel eens een uitlaat, en als je het mij vraagt is zo'n "cut-out" klep net niks. Het moet echt een goeie klep zijn zodat deze niet lekt of rammelt en als je het mij vraag eigenlijk ook elektrisch. Met 500,- red je het dan ook niet met de tijd en materialen
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
720
161
43
Bij mij zit er ook zo'n klep in, maar die zit dan in het einddemper gedeelte. Al doet die bij mij het niet meer met de afstandsbediening en ik ben daar niet rouwig om. Het zorgt eigenlijk vooral alleen maar voor irritatie bij je buren, medeweggebruikers, voetgangers, fietsers enz. En zelf is het ook niet prettig als je in de auto zit.

In de middendemper bedoel je dan voor de katalysator? Vind je je buren zo vervelend? Of wil je graag je uitlaatgassen in het interieur van je auto hebben?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
873
1
491
63
Het zijn jouw centen en het is jouw auto, maar er zijn steden/gemeentes waar men controleert op geluidsproductie van voertuigen. Dat komt niet zomaar. Er zijn vele (leuke) bochtige wegen waar motorrijders geweerd worden vanwege snelheid en geluid. Er zijn diverse wegen die vanwege snelheid en geluid op de radar liggen om dat aan banden te leggen.

Wat perspectief: ik heb ook een MX-5, bij uitstek een autootje waar je van alles kunt krijgen voor aftermarket “verbeteringen”, waaronder uitlaten. Bijkomend voordeel van zo’n karretje is dat er niet veel voor nodig is om zelf, tijdens het rijden de uitlaat/motor goed te horen want geluidsisolatie zit er niet in en het dak is vrijwel altijd open. Mijn MX-5 heeft de standaard uitlaat, en waarom? Omdat ik zelf gek zou worden van het gebrom/gedreun en omdat ik op deze manier veel vriendelijke blikken/duimpjes scoor. Mijn MX-5 valt op door de kleur, niet door rijstijl of geluid.
Een Lexus is doorgaans goed voorzien van geluidsisolatie, als je in de auto wilt genieten van een luide uitlaat, moet ie wel voldoende dB’s produceren. Maar vraag jezelf dan eens inderdaad af of je buren dit (op termijn) wel waarderen?

Maar goed, ik heb sinds kort een ASC-knop in m’n Lexus zitten die ik op “off” heb staan. Zo verschillen smaken nou eenmaal.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
279
163
43
Ieder zijn eigen ding maar probeer wel rekening te houden met de ander. En voor wie doe je het? Voor die ander? Of voor jezelf? Dat is dan wel een beetje egocentrisch. Just my 2 cents... En mijn leeftijd :trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
715
647
93
Beste Lezers,

Ik ben sinds 3 maanden de troste eigenaar van een Lexus IS250 uit 2010. Ik ben op zoek naar een bedrijf (of een handig iemand) die iemand kent die eht volgende kan doen:

midpipe delete met cut-out klep systeem dan heb je met klep open straith pipe. Of als iemand een beter idee heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Voor een uitlaatsysteem (meer geluid) is mijn budget rond de 500,-
midpipe delete met cut-out klep systeem dan heb je met klep open straith pipe. Of als iemand een beter idee heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Voor een uitlaatsysteem (meer geluid) is mijn budget rond de 500,-
Is het niet eenvoudiger en goedkoper om gewoon een paar gaten te boren ergens in de uitlaat? Meer herrie is er dan vanzelf.

Vroeger had je ook soms vrachtwagens die door allerlei ingrepen meer geluid maakten dan standaard door de fabrikant was voorzien. Wanneer dergelijke chauffeurs door de politie werden gestopt, kregen ze, naast een bekeuring, de vraag "waarom heb je de uitlaat verandert". Het antwoord was dan meestal "het klinkt zo lekker". Standaard volgde dan het advies van oom agent: "rij maar met de ramen open, dan hoor meer dan genoeg herrie..."
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Is het niet eenvoudiger en goedkoper om gewoon een paar gaten te boren ergens in de uitlaat? Meer herrie is er dan vanzelf.
APK afkeur


Ik lees hier veel "haat" op niet originele uitlaten. Meningen verschillen, 1000%, maar ik krijg wel de indruk dat er erg veel mensen zijn in nederland die óf niemand wat gund, óf bij het minste geringste zich al overal aan stoort.

Mijn mazda maakt het meeste lawaai van mijn wagenpark. Die ene keer dat ik die mee naar huis heb is dat letterlijk niks meer dan normaal van en naar de parkeerplek. Trappen doe ik buiten t dorp. Als de buurman met een benzine grasmaaier bezig heb je daar meer last van dan wanneer ik instap en vertrek. Mijn LS klinkt zoals een V8 moet klinken (naar mijn mening) maar die kun je bij lange na niet storend noemen (binnen wel, maar daar is een oplossing voor die ik niet gedaan heb).

Er zijn ook oldtimers die in originele staat veel geluid produceren en daar is dan "niks mis mee".

Wel vind ik dat het een lastig onderwerp is omdat er ook mensen zijn die het een beetje verpesten, voornamelijk met al die pops n bangs shit wat dan permanent ingeschakeld is.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
720
161
43
APK afkeur


Ik lees hier veel "haat" op niet originele uitlaten. Meningen verschillen, 1000%, maar ik krijg wel de indruk dat er erg veel mensen zijn in nederland die óf niemand wat gund, óf bij het minste geringste zich al overal aan stoort.

Mijn mazda maakt het meeste lawaai van mijn wagenpark. Die ene keer dat ik die mee naar huis heb is dat letterlijk niks meer dan normaal van en naar de parkeerplek. Trappen doe ik buiten t dorp. Als de buurman met een benzine grasmaaier bezig heb je daar meer last van dan wanneer ik instap en vertrek. Mijn LS klinkt zoals een V8 moet klinken (naar mijn mening) maar die kun je bij lange na niet storend noemen (binnen wel, maar daar is een oplossing voor die ik niet gedaan heb).

Er zijn ook oldtimers die in originele staat veel geluid produceren en daar is dan "niks mis mee".

Wel vind ik dat het een lastig onderwerp is omdat er ook mensen zijn die het een beetje verpesten, voornamelijk met al die pops n bangs shit wat dan permanent ingeschakeld is.

Ow, ik ben wat dat betreft ook niet Roomser dan de paus, maar zo'n klep vind ik vooral alleen maar show en geen go. Als een goed uitlaatsysteem ook nog een beetje de performance zou verhogen, snap ik het nog wel, maar dat doet zo'n klep dus echt niet. Het enige doel daarvan is gewoon meer herrie produceren. Ik heb ook auto's gereden met aftermarket sportuitlaten, maar de beste ervaring daarbij vind ik de uitlaten die subtiel zijn bij normaal rijden (een beetje donkere brom vind ik nog wel mooi), maar wel los komen als je het gaspedaal ook écht intrapt. Maar uitlaten waar standaard al de ramen van gaan rammelen, nee, prettig is het niet.

Maar het wordt ook steeds drukker overal, we moeten met steeds meer mensen dezelfde vierkante meters delen, dus dan krijg je al snel dat mensen meer last gaan ervaren. En inderdaad, de drugsrunners in hun pops en bangs Golfjes die 25x op 1 avond langs terrassen scheuren zorgen nu niet bepaald voor een goed imago voor auto's met "een sportiever geluid".