uitlijnen ?

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Henny

Stamgast
2 apr 2010
1.021
183
63
Hallo,

Vandaag de beide onderste fuseekogels van mijn LS vervangen en nu staat mijn stuur scheef,
is dit een kwestie van uitlijnen of weet iemand een andere oplossing,
moet je zo wie zo de auto laten uitlijnen als je de fuseekogels vervangen hebt ??

groet

Henny
 
Inderdaad! (al gaat het uitlijnen bij vervangen van schokbrekers wel wat ver, maar goed, need to be sure!)
 
oke, ik moet de auto dus nog laten uitlijnen,
bij wie in de regio Dordrecht / Rotterdam kan ik dit het beste laten doen
en dan bedoel ik in 1 keer goed en mijn stuur weer recht,
want ik vind niets zo irritant als tegen een " scheef stuur " aan te moeten kijken als je rijdt
 
blue-eyes zei:
Elke serieuze bandenboer kan dit voor je doen.

Zo eenvoudig ligt dit nu ook weer niet,

Bij mijn vorige LS had ik op een gegeven moment vreemde trillingen in de auto en op het stuur,
het heeft even geduurt ( enkele malen terug ) voor ik een '' bandenboer '' had gevonden die op het briljante idee kwam dat niet de voorkant maar achterkant de problemen veroorzaakte en daar komt nog bij dat ik nogal een zeikerd ben als ik derde iets aan mijn auto moet laten doen, mijn ervaringen met garage's zijn in de 35 jaar dat ik auto rij niet ( even voorzichtig uitgedrukt ) optimaal
 
Hey Hennie ik adviseer je De Jong bandenservice in Ridderkerk. Alan is daar ook een aantal keer naar tevredenheid geholpen
 
die op het briljante idee kwam dat niet de voorkant maar achterkant de problemen veroorzaakte

Sowieso zou ik altijd gaan voor een 4 punts uitlijning (als de auto dat technisch toelaat uiteraard), zeker als je al een paar jaartjes rondtuft. Zal je een tientje meer kwijt zijn...
 
Je kan de auto niet alleen voor uit laten lijnen, de auto correct uitlijnen begint altijd aan de achterzijde om vervolgens de voorkant in het gareel te krijgen
 
Ik refereerde eigenlijk aan dit:
dat niet de voorkant maar achterkant de problemen veroorzaakte

Ik bedoelde te zeggen dat er specialisten zijn die er vanuit gaan dat de rijlijn van achterwielen sowieso goed staat en met die waarden slechts de voorkant in gareel brengen. Ook bij auto's met een verstelbare achterophanging, so to speak.