Uitvoeringscode aangepast onderstel CT 2012

Lexus2017

Nieuw hier
10 sep 2017
4
0
0
Ik ben op zoek naar een Lexus CT occassion met een budget van 15.000 EUR. Mijn voorkeur gaat uit naar een Luxury Line. De eerste exemplaren gebouwd in 2011 waren voorzien van een erg hard en oncomfortabel onderstel. Na klachten is dit aangepast in de productie maand november 2011. Zie bijlage.

Nu vroeg ik me af of ik aan de hand van het kenteken van een occassion kan afleiden of deze voorzien is van het aangepaste onderstel? Je kunt natuurlijk nagaan wanneer de eerste toelating was, alle CT's toegelaten vanaf (circa) dec 2011 zouden dan het aangepaste onderstel moeten hebben (behalve de basis uitvoering met 15 inch velgen). Maar het document spreekt ook van een ophoging van het versie nummer met '1'.

Via de RDW site kun je wel de uitvoeringscode opvragen. De Business Line, Business Line Pro en Luxury Line hebben als uitvoeringscode ZWA10L-AHXBBW. Daarachter staat soms (1A) soms (3A) en (3B). Ik vroeg me af of dit correspondeert met een bouwjaar?

Iemand die dit wellicht weet?


Voorbeeld occassion kentekens: 11TGJ4 en 31SXP3 (RDW site geeft geen directe links)
 

Bijlagen

  • Lexus CT.2012 aanpassingen.pdf
    639,2 KB · Weergaven: 109

Marco12

Hoort erbij
10 okt 2016
39
8
8
Misschien denk ik te simpel, maar als je een occasion hebt gevonden, ga je er toch een testrit mee maken? Dan voel je vanzelf of je het fijn vindt rijden, sturen, veren.
 

Lexus2017

Nieuw hier
10 sep 2017
4
0
0
Punt is dat de occassion die aan mijn wensen voldoet vaak niet om de hoek staat maar een flink stuk rijden en ik me af vraag of dat de moeite is als ik de reviews van de 2011 modellen mag geloven. Daarom leek het met handig of ik dit op een bepaalde manier kon verifi?ren.

Ik heb wel al een 2012 model proef gereden met 17 inch velgen, en die beviel goed.
 

RJ-NL

Nieuw hier
18 jun 2016
8
1
0
Ik ben zelf een CT200h Luxury Line van december 2011 en ik vind deze behoorlijk comfortabel. Wellicht is de mijne ook geleverd met het "verbeterde" onderstel.