upgrade parts

Danies200

Nieuw hier
26 dec 2012
22
0
0
Ik ben sindskort in bezit van een lexus is200 1g-fe.Mijn vraag is of er motorisch upgrade parts bestaan om de motor
een beetje rond de 200pk's te krijgen.Misschien overdreven veel,maar ik ben zelf zoekend geweest.Maar zie hier en daar wel upgrades,maar dan kom ik alleen bij turbo's of compressors tegen.Maar ik vraag me af of er met een N/A motor veel te halen is uit een 1g-fe blok.Zijn er ook anderen die dit al weleens gedaan hebben.Zowel,wat zijn dan de dingetjes die ik moet aanpakken.

Mijn ideeen zijn:
-uitlaat spruitstuk.
-open luchtfilter(nu al van HKS).
-andere inlaat spruitstuk(als t bestaat)in combi met open uitlaat.
-Exedy koppeling.
-Lichtere vliegwiel(welke) zoniet,dan laat ik deze afdraaien.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe zwaar de vliegwiel van de 1g-fe is?Dit wil ik doen,omdat een 1g-fe onderin niet echt soepel op zn toeren komt.Misschien kan ik door de vliegwiel lichter te maken,hiermee iets kan winnen.
Ik ben iemand die altijd houdt om motorblokken te kietelen,maakt niet uit wat t is. :D .Maar ik hoop dat er tenminste iets aan deze blokken gedaan kan worden.Swappen is niet echt mijn ding.Wil altijd met de standaard motor die in de auto zit verder gaan.Als iemand me al kan zeggen waar ik kan zijn ofzo,ben ik er ook blij mee.Of iemand die zoiets al geprobeerd heeft,is ook welkom.Chippen hoor ik hier en daar dat t niet de moeite waard is.
Alvast bedankt voor jullie informatie.mvg Dani...
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Er zijn wel wat producten te krijgen, maar geen idee of ze vermogenswinst behalen. Zo heb ik een openluchtfilter van Pipercross gehad, klonk lekker. En een RVS uitlaatspruitstuk van Toyosport (ebay), ook hier weet ik niet of het meer vermogen gaf. De auto is weg, spruitstuk nog niet.

De meest gebruikte methode om de 1g-fe sneller te maken is een (tte) compressor te installeren. Hier in Nederland rijden er een paar rond dat ik weet. In de UK, rijden er al meer zo rond. En soms komen er nog wel eens setjes te koop.

Anders word het zoals GPS-10 zegt, swappen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
de laatste tijd komen regelmatig compressor setjes langs, maar of ze goed zijn... zoals Willem zegt, ze zitten vaak in de UK.. ze zitten rond de 2000,- en dan weet ik niet of je nog wat erbij moet kopen en als je handig bent dan installeer je het zelf... is hier in ieder geval een lid die het heeft gedaan...
 

Danies200

Nieuw hier
26 dec 2012
22
0
0
Ik zal t in de gaten houden dan...
Ik zal na monteren van de spul die ik ongeveer wil vervangen,wel een vermogentest doen.
Om dan ook op papier te hebben wat het is geworden.

W1773M heb ik dan een PB gestuurd over de spruit...

Is t ook mogelijk om een fpr op een 1gfe te monteren?Zijn er tuners hier die er 1 hebben gemonteerd?
Zowel,met foto's als t kan.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dat heb ik nog nooit gezien, een fpr op een 1g-fe, maar waarschijnlijk heeft iemand het al gedaan... het probleem is ook dat de ECU's van Toyota niet echt te kraken zijn. Er gaat een verhaal rond dat er ooit wel iemand is geweest die dat voor elkaar heeft gekregen, maar dat die werd aangesproken door Toyota om ermee te stoppen... of dat waar is....
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ohhh zon ding.
Ik had juist begrepen dat dat bij lexus orgineel geen nut heeft want de regelaar zit in de brandstofpomp.
Ik heb ook nog geen retour slang kunnen ondekken bij een is200.
Ik heb wel dat potje met dat witte dekseltje, daar zit ook een schroef op en die heb ik vast gedraaid(klok mee) en ik heb het gevoel dat ie iets beter loopt.