USA edition ES 300

xlpeter

Nieuw hier
27 jun 2013
2
0
0
Ik ben Peter uit de Randstad en ben sinds vandaag lid van dit forum. In 2010 viel mijn eigen auto uit na een kabelbrand waardoor ik genoodzaakt was om "even" een auto aan te schaffen voor een 1600 km lange reis. Lage prijsklasse want ik had de intentie om de auto bij terugkomst direct weer aan te bieden via Marktplaats.

Ik zocht naar een grote Audi of BMW en tijdens mijn zoektocht kwam ik een LS 400 tegen. De handelaar vond het "wel iets voor mij" .De motorinhoud schrok mij af, maar na een proefrit was ik verkocht. Voor duizend euro was ik een dag later onderweg naar de nieuwe Riviera.

Zoals gepland na een zorgeloos maandje Frankrijk bij terugkomst de auto op Marktplaats gezet en tot mijn verbazing binnen twee dagen met 750 euro winst verkocht.......en toen begon het te knagen, zelfs mijn vrouw en kinderen vonden het "toch wel een erg lekkere auto"....

Sindsdien gezocht (maar niet fanatiek omdat mijn eigen A8 weer als vanouds dienst deed en nog steeds doet) naar een leuke Lexus "erbij" totdat mijn oog deze week viel op een ES 300 van 1996, 121000 mijl en in 1997 vanuit de Verenigde Staten naar Nederland gekomen als verhuisboedel.

De prijs van 1500 vond ik prima na een overtuigende proefrit waar ik alleen een wiellager dacht te horen rechtsvoor.
Ik ben niet technisch en weet weinig tot niets van Lexus en hoop via dit forum te leren van anderen. Ik ben g??n sleutelaar, ik wil rijden en genieten van het open dak en de goede geluisinstallatie waaruit ik eindelijk mijn oude cassettes (51 jaar) weer eens kan beluisteren!

Voordelen; De rij-eigenschappen en rijke uitrusting, ik mis helemaal niets, misschien een ipod-ingang op de audio apparatuur, maar dat is bijzaak. De auto heeft alles behalve verwarmde stoelen, maar dat vind ik toch iets voor poolgebieden en bovendien blijft-ie 's-winters lekker binnen. Nieuwe APK en nieuwe banden erom. Hij heeft enige tijd stilgestaan dus ik vervang alle remmen + schijven rondom en beide wiellagers voor.

Nadelen; De goudkleurige type-aanduiding en de "L", vreselijk, ik ben wel een purist als het op auto's aankomt, maar dit is wat veel van het goede. Daarnaast is de goud/bronsachtige kleur niet mijn keuze. De park-assist doet het niet (zekering is ok) en de electrische antenne stribbelt 10 seconden tegen voordat hij helemaal in originele afmeting is, waarna hij prima dienst doet.

Al met al te overzien en dit keer maak ik er een top-auto van. Daarnaast ga ik op zoek naar een goede SC 400 omdat ik dat een n'g veel mooier model vind dan deze. Daarna is de garage vol want ik heb ook nog een Franse klassieker (DS Cabriolet).

Tips enz zijn dus van harte welkom!
 
Een liefhebber zo te lezen, een mooi verhaal!


Post je ook nog wat foto's? En vergeet niet je A8, we zijn liefhebbers van alle mooie wagens, een A8 is ook bijzonder!
 
Welkom op het forum :hi: Mooie auto, de logo's zijn wel te verwijderen denk ik. Hoe dan ook, veel fijne kms gewenst en succes met de zoektoch naar de SC :)
 
Welkom op Het Lexus Forum, Veel plezier met je ES. En ben idd ook benieuwd naar foto's :D
 
welkom hier, en veel plezier op het forum, en ben ook nieuwschierig naar de foto's.
 
Veel te lang gewacht met de reactie ivm mijn werk in het buitenland, excuses!

De remmen zijn rondom nieuw, evenals de wiellagers voor en de antenna die via Ebay uit Amerika moest komen.
Volgende maand is de RVS uitlaat af en als hij op de brug staat gaan er nieuwe velgen met banden onder.