Ik ben Peter uit de Randstad en ben sinds vandaag lid van dit forum. In 2010 viel mijn eigen auto uit na een kabelbrand waardoor ik genoodzaakt was om "even" een auto aan te schaffen voor een 1600 km lange reis. Lage prijsklasse want ik had de intentie om de auto bij terugkomst direct weer aan te bieden via Marktplaats.
Ik zocht naar een grote Audi of BMW en tijdens mijn zoektocht kwam ik een LS 400 tegen. De handelaar vond het "wel iets voor mij" .De motorinhoud schrok mij af, maar na een proefrit was ik verkocht. Voor duizend euro was ik een dag later onderweg naar de nieuwe Riviera.
Zoals gepland na een zorgeloos maandje Frankrijk bij terugkomst de auto op Marktplaats gezet en tot mijn verbazing binnen twee dagen met 750 euro winst verkocht.......en toen begon het te knagen, zelfs mijn vrouw en kinderen vonden het "toch wel een erg lekkere auto"....
Sindsdien gezocht (maar niet fanatiek omdat mijn eigen A8 weer als vanouds dienst deed en nog steeds doet) naar een leuke Lexus "erbij" totdat mijn oog deze week viel op een ES 300 van 1996, 121000 mijl en in 1997 vanuit de Verenigde Staten naar Nederland gekomen als verhuisboedel.
De prijs van 1500 vond ik prima na een overtuigende proefrit waar ik alleen een wiellager dacht te horen rechtsvoor.
Ik ben niet technisch en weet weinig tot niets van Lexus en hoop via dit forum te leren van anderen. Ik ben g??n sleutelaar, ik wil rijden en genieten van het open dak en de goede geluisinstallatie waaruit ik eindelijk mijn oude cassettes (51 jaar) weer eens kan beluisteren!
Voordelen; De rij-eigenschappen en rijke uitrusting, ik mis helemaal niets, misschien een ipod-ingang op de audio apparatuur, maar dat is bijzaak. De auto heeft alles behalve verwarmde stoelen, maar dat vind ik toch iets voor poolgebieden en bovendien blijft-ie 's-winters lekker binnen. Nieuwe APK en nieuwe banden erom. Hij heeft enige tijd stilgestaan dus ik vervang alle remmen + schijven rondom en beide wiellagers voor.
Nadelen; De goudkleurige type-aanduiding en de "L", vreselijk, ik ben wel een purist als het op auto's aankomt, maar dit is wat veel van het goede. Daarnaast is de goud/bronsachtige kleur niet mijn keuze. De park-assist doet het niet (zekering is ok) en de electrische antenne stribbelt 10 seconden tegen voordat hij helemaal in originele afmeting is, waarna hij prima dienst doet.
Al met al te overzien en dit keer maak ik er een top-auto van. Daarnaast ga ik op zoek naar een goede SC 400 omdat ik dat een n'g veel mooier model vind dan deze. Daarna is de garage vol want ik heb ook nog een Franse klassieker (DS Cabriolet).
Tips enz zijn dus van harte welkom!
Ik zocht naar een grote Audi of BMW en tijdens mijn zoektocht kwam ik een LS 400 tegen. De handelaar vond het "wel iets voor mij" .De motorinhoud schrok mij af, maar na een proefrit was ik verkocht. Voor duizend euro was ik een dag later onderweg naar de nieuwe Riviera.
Zoals gepland na een zorgeloos maandje Frankrijk bij terugkomst de auto op Marktplaats gezet en tot mijn verbazing binnen twee dagen met 750 euro winst verkocht.......en toen begon het te knagen, zelfs mijn vrouw en kinderen vonden het "toch wel een erg lekkere auto"....
Sindsdien gezocht (maar niet fanatiek omdat mijn eigen A8 weer als vanouds dienst deed en nog steeds doet) naar een leuke Lexus "erbij" totdat mijn oog deze week viel op een ES 300 van 1996, 121000 mijl en in 1997 vanuit de Verenigde Staten naar Nederland gekomen als verhuisboedel.
De prijs van 1500 vond ik prima na een overtuigende proefrit waar ik alleen een wiellager dacht te horen rechtsvoor.
Ik ben niet technisch en weet weinig tot niets van Lexus en hoop via dit forum te leren van anderen. Ik ben g??n sleutelaar, ik wil rijden en genieten van het open dak en de goede geluisinstallatie waaruit ik eindelijk mijn oude cassettes (51 jaar) weer eens kan beluisteren!
Voordelen; De rij-eigenschappen en rijke uitrusting, ik mis helemaal niets, misschien een ipod-ingang op de audio apparatuur, maar dat is bijzaak. De auto heeft alles behalve verwarmde stoelen, maar dat vind ik toch iets voor poolgebieden en bovendien blijft-ie 's-winters lekker binnen. Nieuwe APK en nieuwe banden erom. Hij heeft enige tijd stilgestaan dus ik vervang alle remmen + schijven rondom en beide wiellagers voor.
Nadelen; De goudkleurige type-aanduiding en de "L", vreselijk, ik ben wel een purist als het op auto's aankomt, maar dit is wat veel van het goede. Daarnaast is de goud/bronsachtige kleur niet mijn keuze. De park-assist doet het niet (zekering is ok) en de electrische antenne stribbelt 10 seconden tegen voordat hij helemaal in originele afmeting is, waarna hij prima dienst doet.
Al met al te overzien en dit keer maak ik er een top-auto van. Daarnaast ga ik op zoek naar een goede SC 400 omdat ik dat een n'g veel mooier model vind dan deze. Daarna is de garage vol want ik heb ook nog een Franse klassieker (DS Cabriolet).
Tips enz zijn dus van harte welkom!