USB, SD, HD etc. integration ML nav unit

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het bedrijf VAIS Technology, beter bekend als de leverancier van de IPOD integration kit voor de IS generatie 2, heeft nu ook een product waar ik eigenlijk op aan het wachten was: De mogelijkheid om o.a. een USB stick aan te sluiten op het ML unit.

With VML you are able to plug in virtually any mass storage device to it, integrating your music library into the car the way you want it and reproducing it with inspirational digital sound. It may be an iPod, SD card, flash drive, built-in HDD and/or external USB HDD and etc. We have created an interface that will serve you as Multimedia audio device, making your dreams of playing your music library in its purest form in the car come true.

De pagina:

http://www.multimedialinq.com/vml.php

En de foto's:

http://www.multimedialinq.com/VML_gal/vml_gallery.php

Ik zal binnenkort eens aan de delaer vragen of zij dit ook gaan leveren en wat de kosten hiervoor zijn. De kans lijkt mij redelijk groot, aangezien de IPOD integration kit ook door de Lexus dealers geleverd wordt.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Het bedrijf VAIS Technology, beter bekend als de leverancier van de IPOD integration kit voor de IS generatie 2, heeft nu ook een product waar ik eigenlijk op aan het wachten was: De mogelijkheid om o.a. een USB stick aan te sluiten op het ML unit.

Ik zal binnenkort eens aan de delaer vragen of zij dit ook gaan leveren en wat de kosten hiervoor zijn. De kans lijkt mij redelijk groot, aangezien de IPOD integration kit ook door de Lexus dealers geleverd wordt.

Hebben, hebben, hebben! :)

In mijn IS200 had ik een Alpine set ingebouwd met USB. Fantastisch! Ik a it ook aan Lexus Amsterdam voorleggen. Dit lijkt me erg interessant! Externe hard disk ook gewoon. Briljant! Alleen de USB aansluiting mag wat mij betreft in de midden arm-console.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik zou deze ook in de middenconsole willen hebben, al is het alleen om de externe hardrive aan te sluiten (wel eentje die aan de USB voeding voldoende heeft, zoals een passport)

Laat je ons weten wat Lexus Amsterdam zegt? Ik moet er trouwens 19 januari heen voor een beurt, dus mocht je dan nog geen antwoord hebben, dan vraag ik het nog even.

Ik las op het forum van VAIS, dat er wel plannen zijn om een video ondersteuning te maken (DIVX/XVID?), maar dat is nog niet.

http://www.vaistech.com/forums/showthread.php?t=1011
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Zou wel netjes zijn. Ik heb nog een ext HD liggen van 250GB die spanning via USB krijgt. Probleem is dat ik nu al veel te veel muziek in de auto heb. Ik heb er nu 6 dual layer dvd's in zitten die ik gemaakt heb met het programma Audio to DVD creator.
(http://www.audio-dvd-creator.com/nl/index.htm) . Bij elkaar toch al gauw 50 gb aan mp3'tjes. Werkt perfect.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Deze oplossing kende ik nog niet. Ik ga deze straks eens proberen, ik ben de CD's meer dan zat met hun datalimiet.

[edit]: ik ben nu een audio DVD aan het maken, het programma heeft hier dik 8 uur voor nodig? Klopt dit?
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Sorry voor de late reactie maar kijk niet idere dag op het forum. De tijd hangt een beetje af van de snelheid van je PC. Ik zet hem s'nachts aan dus geen idee hoe lang het duurt. Ik heb wel een probleem dat ik geen geluid heb op DVD zowel op originele DVD's als de rest. Krijg ook geen volume aanduiding op het scherm te zien. Maar eens naar laten kijken volgende week.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De DVD werkt perfect. Het duurt alleen even om deze te maken. Dat kan natuurlijk omdat ik wel hoge settings gebruik en de DVD helemaal vol zet.

Wat het geluid van jou betreft, daar zou ik idd maar even naar laten kijken, dat hoort niet.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Ik zou deze ook in de middenconsole willen hebben, al is het alleen om de externe hardrive aan te sluiten (wel eentje die aan de USB voeding voldoende heeft, zoals een passport)

Laat je ons weten wat Lexus Amsterdam zegt? Ik moet er trouwens 19 januari heen voor een beurt, dus mocht je dan nog geen antwoord hebben, dan vraag ik het nog even.

Ik las op het forum van VAIS, dat er wel plannen zijn om een video ondersteuning te maken (DIVX/XVID?), maar dat is nog niet.

http://www.vaistech.com/forums/showthread.php?t=1011

Zojuist nog even langsgereden bij Lexus Amsterdam. Zij besteden de inkoop van dit soort apparatuur uit aan AMS Mobile. Ze zouden navragen wat het apparaat moet gaan kosten en dat hoor ik dan weer van ze.

Overigens wordt de 15e mijn IS opgehaald voor onderhoud, dus ik ben je n?t voor 8)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Maar mijn geld blijft iets langer op de bank ;) Heel erg goed om te weten dat dit apparaat waarschijnlijk geleverd kan gaan worden.

Laat je verder weten wat je hoort?
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Maar mijn geld blijft iets langer op de bank ;) Heel erg goed om te weten dat dit apparaat waarschijnlijk geleverd kan gaan worden.

Laat je verder weten wat je hoort?

Uiteraard. Heb zojuist nog even een mailtje aan gewaagd.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Arie zei:
Ik heb wel een probleem dat ik geen geluid heb op DVD zowel op originele DVD's als de rest. Krijg ook geen volume aanduiding op het scherm te zien. Maar eens naar laten kijken volgende week.

Arie, er is al een ooit een draadje op dit forum geweest over "rare" dingen met de navigatie-unit. Misschien is de oplossing voor jou probleem hetzelfde en heeft het iets te maken met het weer (geen grapje).

Bij de link hieronder traden er vreemde problemen op na extreem warm weer, misschien dat een soortgelijk probleem jou treft bij extreem koud weer, zoals nu in veel delen van Nederland het geval is.

Check deze link: http://www.lexusforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=30
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Loki zei:
Hube zei:
Maar mijn geld blijft iets langer op de bank ;) Heel erg goed om te weten dat dit apparaat waarschijnlijk geleverd kan gaan worden.

Laat je verder weten wat je hoort?

Uiteraard. Heb zojuist nog even een mailtje aan gewaagd.

En het vonnis luidt aldus:

Lexus Amsterdam zei:
Ja deze gaan wij leveren, uiteraard alleen op aanvraag. Ik verwacht binnen een maand onze LS te voorzien van de eerste unit.

De prijs zal dan ook duidelijk worden (inbouw/programmeren e.d.).

Groetjes,
John Wallaard
Service Coordinator

Goed nieuws dus!

Ze gaan me op de hoogte houden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik las dit net. Super geweldig! Nieuwe techy gadgets, daar ben ik nou helemaal gek op! 8)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Hube zei:
De DVD werkt perfect. Het duurt alleen even om deze te maken. Dat kan natuurlijk omdat ik wel hoge settings gebruik en de DVD helemaal vol zet.

Wat het geluid van jou betreft, daar zou ik idd maar even naar laten kijken, dat hoort niet.

Op die manier kan je een hoop muziek kwijt. Heb zelf ook een Lexus IFS als achtergrond gebruikt ziet er dan leuk uit. Zeker als straks de beveliging eraf is en je ziet de IFS in je scherm met info van de muzie track eroverheen. Weer eens wat anders :D

Ik zag ineens in het programma dat hij ook 5.1 maakt heb je deze optie gekozen of gewoon 2.0. Kan de helft maar kwijt op een DVD. Ga nu een eerdere dvd opnieuw op 5.1 doen laat je wel weten of er verschil in kwaliteit zit.

Afspraak is gemaakt voor de beveiliging eraf te halen in Den Haag kijken ze er gelijk naar. Is een los contact want als ik een tik aan de rechterkant van het console heb ik wel geluid.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat klinkt super! Ik heb zelf een of andere vage achtergrond, maar inderdaad de volgende is met de IS :)

Ik heb alles op 5.1 gebrandt. De kwaliteit is zeker goed te noemen. Succes in Den Haag.[/img]
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Ik las dit net. Super geweldig! Nieuwe techy gadgets, daar ben ik nou helemaal gek op! 8)

Dan kun je nu je lol op!

Ik werd vandaag door "mijn" verkoper van Lexus Amsterdam gebeld met de mededeling dat de VML is ingebouwd in de demo LS600 en dat deze ook daadwerkelijk werkt!

Ik ga maar eens een DVD-tje op USB stick zetten en morgen langs om te kijken wat we voor de ge?ntereseerden op het forum kunnen regelen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Super nieuws!

Ik ben er zowiezo op 11 april, maar ik denk dat het dan iets te druk is om een goede demonstratie te krijgen.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Super nieuws!

Ik ben er zowiezo op 11 april, maar ik denk dat het dan iets te druk is om een goede demonstratie te krijgen.

Ben er ook bang voor. Heb het apparaat even bekeken, en afspelen van USB stick of externe hard disk werkt. Ik had ook een DVD op de stick gezet, maar daar skipte het apparaat gewoon overheen. Wat overigens wel grappig is is dat ie blijkbaar bookmarked, want toen we de stick van de Lexus dealer terug prikte ging de muziek verder op exact dezelfde plek als waar we de stick bruut uit het apparaat hadden getrokken.

Geen video dus helaas. Ik wacht denk ik nog even tot er een video-variant is of een update komt die video ondersteunt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Klinkt goed. Weet jij al wat Lexus hiervoor gaat vragen? Het moet natuurlijk ook de moeite waard blijven.