Vaarwel Lexus

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
357
399
63
Er is een tijd van komen, en er is een tijd vaan gaan. Mijn RX is inmiddels 8 1/2 jaar oud en heeft bijna 180.000 op de teller, wat betekent dat het einde van de garantieperiode in zicht begint te komen. De keuze wordt dan verkopen zolang hij nog in de garantie zit, of door blijven rijden en accepteren dat de waarde over een tijdje flink daalt. Daar komt nog eens bij dat de RX voor het soort verkeer wat ik bijna elke dag tegenkom niet echt zuinig is gebleken: 1 op 13 op een goede dag, maar meestal eerder 1 op 11-12. Het werd dus tijd voor iets anders en vandaag heb ik daarom definitief afscheid genomen van de RX.

Ik heb even overwogen om een Tesla Model X te nemen en hoewel dat in veel opzichten een indrukwekkende auto is, vond ik het totaalplaatje toch niet geheel en al overtuigend. Na de recente capriolen van Musk heb ik Tesla echter definitief afgezworen. De keuze is daarom gevallen op een...
Lexus NX 450h+ President line, in parelmoer wit.

Op de terugweg met de nieuwe auto heb ik bijna constant 105 gereden (en theoretisch zou het mogelijk kunnen zijn dat ik op rustige stukken één of twee keer een sprintje heb getrokken naar iets hogere snelheden :cool: ) wat resulteerde in een brandstofverbruik van net geen 1 op 20. Morgen ga ik weer gewoon aan het werk, en ik ben benieuwd wat het brandstofverbruik dan is. Foto's volgen binnenkort, daar had ik vandaag helaas niet voldoende daglicht meer voor.

Jarno

Gefeliciteerd, ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn/worden, vooruitgang in technologie en economie maar (misschien) achteruitgang in type motor eigenschappen en ruimte. Voor een ieder is die afweging anders.
De RX zou nog makkelijk 10 jaar verder kunnen zonder grote problemen wat ook een economische afweging kan zijn.
Het nieuwe platform is wel erg aantrekkelijk vwb stijfheid en comfort. En parelmoer wit is prachtig. Heel veel plezierige kms gewenst.

• Leuk
Waarderingen: levensnevel
Aanbeland bij ‘Tesla’ en ‘Spoiler’ dacht ik even dat je LEXUS vaarwel had gezwaaid… gelukkig van een RX naar een NX (y) :cool:
Je bent 4 letters in het alfabet opgeschoven, alleen dat is al een vooruitgang :D
Geniet ervan en fijne kilometers gewenst!

Gefeliciteerd, en ik weet hoe fijn dat rijdt! Ben benieuwd naar de foto's
Laatste dagen een aantal nieuwe NX rijders van het laatste type erbij, goed teken!