Van een IS naar een GS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jvdn
  • Startdatum Startdatum

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
61
84
18
Inmiddels rij ik alweer bijna een maand rond met een GS450H en werd het nodig tijd om een topic te openen.

Sinds 2019 heb ik rondgereden in een Lexus IS200 en super genoten, in 2020 is hier een compressor opgekomen. Deze Lexus is goed terecht gekomen bij SanderIS200 en ik weet zeker dat deze er erg goed voor zorgt.

Ik zag een GS450H Anniversary edition uit 2013 staan bij Louwman in Arnhem en ben hier wezen kijken, het betreft een auto van de 1e eigenaar en met 130.xxx op de klok. Wat me wel tegenvalt is de service die Louwman Arnhem bied tegenover Peterman Enschede waar ik altijd heen ga voor het onderhoud. (vaak achter zaken zelf aan moeten gaan en dat vind ik jammer). Wat wel leuk was dat ik 2 vrijkaartjes kreeg voor het Louwman Museum, hier ben ik gisteren naartoe geweest.

Het rijden in de GS bevalt me goed en zo'n e-cvt loopt enorm soepel, en de auto is verbazingwekkend vlot wat een hoop weggebruikers niet verwachten.

Tot nu toe heb ik een gemiddeld verbruik van 1 op 16/17 bij langere ritten gaat dit gemakkelijk naar de 1 op 18

De planning is om er nog een mooi setje velgen op te zetten, ik heb een andere GS gezien die 20 inch velgen had en dat vond ik echt super staan.

Foto 1 gemaakt toen ik ging kijken bij Louwman, Foto 2 en 3 zijn van vandaag.


1.jpg

IMG_4397.jpg


IMG_4399.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, een GS is een heerlijke onbekend-maakt-onbemind-geniet-auto. Wat een mooie kleur is dat zeg, die heb ik in DH ook eens live gezien, prachtig. Welk interieur heb je er in?

En dat verbruik, keurig hoor - op de boordcomputer of gemeten aan de pomp? Mijn GS300h doet met wat langere stukken erbij 1:19 op de BC, maar dat blijkt dan eerder een kleine 1:18 aan de pomp.
 
Wat een enorm mooie kleur inderdaad. Is dat dezelfde kleur als (dacht ik) Roel de forumbeheerder heeft? En een hele mooie wagen, zag er toevallig gisteren zo één in Groningen rijden.
Waar ik wel benieuwd naar ben is de rijbeleving. Want het rijdt heel anders dan je IS. Is dat voor jou okay of mis je het rijdersaspect dat een GS naar mijn mening minder heeft (als in smoother, relxaxter)?
 
Mooie bak inderdaad. Als je het belangriijk vindt, kun je er natuurlijk 20" velgen op monteren. Het comfort en mogelijk ook het weggedrag op natte wegen zal daar echter onder lijden. Mijn ervaring is dat 18" velgen in combinatie met de van fabriekswege gemonteerde bandenmaat en een bandenspanning van 2,6 bar voor en 2,7 bar achter het beste compromis vormt van comfort en stuurprecisie. Als je het niet spannend genoeg vindt, kun je altijd nog in de sport (of sport +) stand gaan rijden met eventueel ook nog het ESP uitgeschakeld. Met dat laatste zou ik echter zeer voorzichtig zijn :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b en Citrofiel1975
Gefeliciteerd, een GS is een heerlijke onbekend-maakt-onbemind-geniet-auto. Wat een mooie kleur is dat zeg, die heb ik in DH ook eens live gezien, prachtig. Welk interieur heb je er in?

En dat verbruik, keurig hoor - op de boordcomputer of gemeten aan de pomp? Mijn GS300h doet met wat langere stukken erbij 1:19 op de BC, maar dat blijkt dan eerder een kleine 1:18 aan de pomp.
Dankje! ja die metallic lak is echt mooi, ik heb een zwart interieur dat vind ik zelf mooier dan rood of bruin. Dit betreft het verbruik op de boordcomputer maar zou maar zo kunnen dat het toch wat scheelt, vind het alsnog erg goed voor een relatief zware auto.

Wat een enorm mooie kleur inderdaad. Is dat dezelfde kleur als (dacht ik) Roel de forumbeheerder heeft? En een hele mooie wagen, zag er toevallig gisteren zo één in Groningen rijden.
Waar ik wel benieuwd naar ben is de rijbeleving. Want het rijdt heel anders dan je IS. Is dat voor jou okay of mis je het rijdersaspect dat een GS naar mijn mening minder heeft (als in smoother, relxaxter)?
Dankje! ja het rijd totaal anders dan een IS, de GS is een stuk zwaarder en dat merk je (vind het zelf niet storend) die cvt automaat rijd echt boterzacht en je hebt altijd voldoende vermogen als je even moet versnellen, de IS nodigt meer uit om lekker ff snel een paar bochten door te halen in de versnellingen.

Mooie bak inderdaad. Als je het belangriijk vindt, kun je er natuurlijk 20" velgen op monteren. Het comfort en mogelijk ook het weggedrag op natte wegen zal daar echter onder lijden. Mijn ervaring is dat 18" velgen in combinatie met de van fabriekswege gemonteerde bandenmaat en een bandenspanning van 2,6 bar voor en 2,7 bar achter het beste compromis vormt van comfort en stuurprecisie. Als je het niet spannend genoeg vindt, kun je altijd nog in de sport (of sport +) stand gaan rijden met eventueel ook nog het ESP uitgeschakeld. Met dat laatste zou ik echter zeer voorzichtig zijn :cool:
Dankje Romke! dat is ook een goede tip ik moet er nog maar eens goed over na denken. Hahaha dat doen we maar niet! de ESP blijft netjes aan
:)
 
Hey Jelmer!
Wat leuk om je nieuwe topic te lezen over de GS450H, op deze foto's ziet hij er zóveel mooier uit dan op de dealer foto's.
De kleur komt nu pas écht toch zijn recht, schitterend! 👌

Ennehh.... De wagen schreeuwt idd om een mooi setje 20 inch, dat zou hem helemaal afmaken :cool:

Gefeliciteerd met de aankoop en heel veel rijplezier.
Ik blijf je topic volgen! 😁