Van MR naar IS

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Goedendag Lexus vrienden.
Ik heb mij vorige week getrakteerd op een Lexus IS200 compressor. De MR2 waar ik 5 tot 6 jaar in heb gereden moet ruimte maken voor een Lexus.
Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ben benieuwd wat en hoe het er hier aan toe gaat. Volgens mij wel een gezellige goed geregelde boel.

specs:
Guido, net 30 jaar oud, parkeerd thuis in Hoevelaken en werk in Nijkerkerveen.
IS200, bouwjaar 2000, TTe compressor, antreciet.

Heb nog wat werk aan de auto, heb hem met schade gekocht maar hoop met een weekje te kunnen rijden.
Dan kunnen we de kleine dingetjes gaan aanpakken.

Vragen staat vrij en opmerkingen over ongewenste posts natuurlijk ook,... ben op dit forum weer een rookie! :)

Groeten en wellicht tot horens/ziens, Guido
 
Welkom Guido..

Leuke wagen die MR2. Veel plezier met de nieuwe ride en aangezien vragen mocht:

WAAR BLIJVEN DIE FOTO's????? ;)

Op deze plek zijn ze zo mental van Lexus dat het zelfs niet uitmaakt dat er schade aanzit hoor.
:D
 
Volgens mij ken ik de auto, had niet heel veel schade (achterruit??) en de prijs was ok maar die compressor heeft wel heel veel km gedaan en is al eeuwen over de olieverversing heen dus dat verdient zeker wat aandacht.....
 
Welkom! Mooie bak! Is dat de kit van TTE die erop zit?
 
Zo lekker aktief met zn alle! Gezellig!
@sharkman Jep jij heb de juiste voor je. Bekende van het forum of ken jij hem toevallig?
Onderhoudsboekje ziet er goed uit... 350 km geleden nog bij de dealer een beurt gehad (als alles klopt)

Maar eerst die ruiten eens fixxen en een linker spiegel regelen en dan zien we de rest vanzelf wel.
En die km stand van iets meer dan 315dkm maak ik me geen zorgen om... heb hier nog 4 motoren staan voor de nood en heb er nooit vraag naar dus weet dat ze wel wat kunnen hebben.

Foto's volgen snel!
 
Nee geen bekende hier, jij bent de eerste met een is200SC hier op het forum. Verder doelt sharkman op je compressor... daar moet de olie ervan zsm vervangen worden (als dat nog niet is gedaan dan...) die motoren zijn wel te vinden, maar die TTE sc (als dat een van TTE is dan) zijn heeeeeeeeeeeeeeeeell zeldzaam...
 
Zo zeldzaam zijn ze nu ook weer niet, ik weet dat er minimaal acht in Nederland rondrijden waarvan enkele hier op het forum. Heel toevallig heeft een ander forumlid mijn oude Sportcross gekocht en komt morgen even langs voor een checkup.
Die sportcross is de enige met SC hier in nederland verder zijn er ca. 5 af fabriek met SC uitgerust en uitgeleverd in Nederland en de rest is al dan niet door TTE aftermarkt geleverd (eigenlijk komt de kit van Bemani en plakt TTE er enkel een sticker op).

En die 315 k is geen enkel probleem voor een IS (ken er eentje met 550 k) maar de compressor moet om de 100.000 km nieuwe olie hebben, die in jouw auto jankt, Eaton olie/kit bestellen en iemand vinden om de wissel te doen (da's niet heel makkelijk) boel controleren/vastzetten en of stellen kan ik desnoods nog wel een keer doen, geen probleem.
 
Welkom op Het Lexus Forum, veel plezier met je IS200SC. En tja, we zijn/ ik ben erg benieuwd naar foto's. Kunnen we mooi zien hoe het project vordert. Van begin tot klaar/schade vrij en verder :D
 
welkom op het forum! :) gaaf zo'n zo compressor erop!
ik hoop het te zien op de meeting? :D
 
Welkom hier!! en ben erg benieuwd naar een is200 sc :P ik wilde eerst ook een sc van tte op mijn is200 :)
 
Vanochtend de Sportcross SC even getest en nagekeken. Had hem vorig jaar nog even te koop zien staan. Als ik bedenkt hoe hij er vorig jaar uitzag (vorige eigenaar kon echt niet rijden en met hoe weinig kennis de garage hem had onderhouden viel het me nog alles mee. Na de riem opnieuw te hebben gesteld, alle drukbuizen te hebben gecheckt en 98 oktaan (er zijn nog steeds lexus rijders die uit prijsoverwegingen 95 in hun auto gooien en zeker met een compressor is dat niet handig...) te hebben getankt liep de auto al veel beter.
De laatste keer dat de auto in mijn eigendom is gerold had hij 225-230 pk aan de krukas maar door het verwijderen van het prolex spruitstuk en de Blueflame catback schat ik dat hij nu ca. 200 pk doet.


http://imageshack.us/photo/my-images/263/lexus1t.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/52/hpim0538r.jpg/
 
Nou hier alvast wat begin pics

Me helemaal happy met mn nieuwe bolide :)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Samen met mn pa voorruit verwijderen en alle kit weghalen... ze hadden het voorruit helemaal vol gegooid.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Helaas door het plakplastic wat ze erop hadden gedaan mooie lakschade aan het dak...
Dus toch snel langs de spuiter denk ik...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Voorruit en achterruit eruit en redelijk schoon gekregen.
Hoop woensdag te kunnen gaan plakken en dan kan ik eindelijk een echte proefrit gaan rijden...
Ben benieuwd of er nog probleempjes naar boven komen.

Zal proberen de volgende meet te komen... ff kijken hoe druk ik het heb.
 
Iemand trouwens iets van een handleiding voor de compressor... dan kan ik als eerste eens kijken naar die olie!
Tips en wetenswaardigheden over mn nieuwe auto zijn altijd welkom... jullie hebben mn pm.
 
De mercedes dealer is in dit geval je vriend.
Wat gemonteerd is is niets meer dan een Eaton M-62 uit een mercedes 230 clk kompressor (enige verschil dat deze een magnetische koppeling heeft en het neuswiel door Bemani/TTE is vastgeschroefd)
Om bovenvstaande regel moet de dealer je ook verder kunnen helpen met bijv. de olie. Als je de olie tijdig vervangt en soms de lagers gaat de compressor een leven lang mee
 
Thanks for the info!

Planning als ik niks geks tegen kom na deze huidige reparaties:

Sportgrill
Verlagen
Uitaat aanpassen
18" eronder
 
Als je pre kats (in het spruitstuk) er nog inzitten (en niet de voorgeschreven staalkats of de-cat) check dan bij het lostrekken van de de uitlaat ook even aan de voorzijde van de hoofdkat of het vol ligt met gruis.
De originele kats worden bij stevig doorrijden veel te heet en verpulveren. Hier hebben indertijd aardig wat IS exemplaren met kompressor op stil gestaan en toen is het voorschrift gekomen (een is wordt ook met 1 kat moeiteloos goedgekeurd).
 
Even een update;
Na alle kit te hebben verwijderd, nog meer kit verwijderd.... voorruit was rondom nog even extra gekit..grrr.
Daarna alle roestplekjes eronder behandeld en druk opzoek geweest naar een linker spiegel.

Heb er nu ??n te pakken alleen RHD, dus de voet staat een stukje schever... maar daar gaan we morgen mee verder.
Als alles goed gaat, want de planning is al een paar keer opgeschoven, rijdt hij dit weekend.

Dan op naar de spuiter om mijn dak te laten bekijken, nare plakfolie heeft mijn laklaag beschadigd.

De 16e staat in de agenda, maar kan nog niks beloven.
 
kijk eens aan wat, hoopjes kit dus! hopelijk gaat het een beetje lukken voor de 16de :rulez: