van US naar EU

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Hallo heren,

Ik heb dus een amerikaanse is300, en ik ben aan het ori?nteren wat de mogelijkheden zijn betreffende het veranderen van de eenheden.

Het zijn geen hekel punten maar het zou nattuurlijk wel top zijn als de temperatuur naar graden celcius gezet kan worden en de odo-meter van mijl naar km's.

Is dit zo simpel als regelapparaten omcoderen bij een dealer of is dit veel lastiger dan ik zou verwachten?

Het instrumenten paneel heb ik nog niet naar om gekeken hoe of wat, maar ik heb wel gekeken naar het paneel van de climaat regeling. Ik heb namelijk nog een oem radio incl zo'n paneel bij de auto gekregen dus ik dacht, even omwisselen en dan heb ik heel misschien graden celcius op t display ipv Fahrenheit. Alleen komen de stekkers niet overeen.

Wat me overigens opvalt is dat de middelste draaiknop in celcius is, maar de weergave in het display staat in graden F.

Is er iemand die meer info heeft over dit? Hieronder heb ik een foto van de stekkers die bij mij in de auto zitten.

IMAG0455.jpg


IMAG0454.jpg


IMAG0461.jpg
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik ben bezig geweest met een USA IS350. Via een handelaar, via Letland importeren.
Deze man kon voor mij de complete ombouw naar EU normen maken.
Dit voor rond de 2000 euro.

Let wel, daarbij zit wel de dure Mark Levinson DVD / NAV bij inbegrepen.
Lampen, etc. etc.

Moet voor jou wensen fors goedkoper kunnen.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Ik heb nog even kort zitten googlen.

Klopt het dat je via knoppen zelf de temperatuur van F naar C kunt zetten? En zo ja, hoe?

Ik ben een paar verhalen tegen gekomen dat de indicatie terug naar F sprong bij het wisselen van een accu, of andersom nadat ie in de garage was geweest. Dus misschien is het mogelijk om het zo via een knoppen combinatie om te zetten. Maar hoe?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat heb ik ook gelezen (en daarna wat reacties dat diegene aan de dope had gezeten) :p

Wat je het meest tegenkomt is dat de conversie F/C in firmware wordt gedaan, dus dat je MPX ECU/eprom moet vervangen/herpr(i)ogrammeren. Het verhaal van een simpel knopje zou erg mooi zijn, maar dat lijkt vooralsnog een utopie.

Well after years of Canadians buying US cars and Americans buying Canadian cars . One thing always comes up after the DRL issue . How to change the temp on the auto climate hvac system and the ambient (outside ) temp reading.

Well I did it (not by choice) as i bruned my wire harness again in teh wheel well and my headlights went . So after 8 hours of working on teh schematic tracing and measuring i find out my MPX is dead.

What is a MPX ? It is a Body control unit or BCM , still lost .
It controls the lights inside and out , mirrors , heater and about every other electric function outside of the engine . It costs $900 and I was not going to buy a new one. So I got one off ebay and plugged it in and my lights came back . Also my dual climate control and outside temp is in Fahrenheit now instead.

So just and FYI post , but if anyone with a 98-00 LS has a metric one and wants imperial , let me know for a swap . It is located behind the parking brake on the firewall under a plastic cover .

This should be how it is based on all Toyota's that do not have a toyota break out box option to change it.