- 25 nov 2012
- 1.259
- 4
- 1.050
- 113
Na vijf jaar en zo'n 60.000km hier een kleine review hoe de auto zich heeft gehouden.
Auto is van juli 2009 en heeft nu 232.000km gelopen.
Verder heeft de auto "last" van een typisch Toyota/Lexus kwaaltje, het polycarbonaat van de koplampen en Lexuslogo's verweert snel door UV licht, deze moet je wel bijhouden.
Het interieur blijft opvallend goed, ook de bestuurdersstoel. De lak ziet er op de wasstraatswirls na nog zeer goed uit.
Geen klachten dan? Jawel, regensensor is wel erg pessimistisch, bij een paar druppels gaan de ruitenwissers al werken. De adaptive cruisecontrol houdt nogal veel afstand, ook in de kortste stand, en reageert nogal abrupt, daarom gebruik ik deze zelden. Jammer is dat ik de kofferbak kan openen met de afstandsbediening maar sluiten moet met de knop in de klep, andere merken kunnen wel de klep sluiten met de afstandsbediening...
Auto is van juli 2009 en heeft nu 232.000km gelopen.
- De auto heeft me ??n keer in de steek gelaten wat mijn eigen schuld was, ik was heel de middag aan het poetsen en de radio stond aan op acc-stand. Resultaat: 12 volt accu leeg. Een jumpstart verder en hij deed het weer.
- De auto heeft netjes via Louwman z'n beurten gehad. Er zijn nog nooit reparaties nodig geweest. Alles blijft perfect werken.
- De auto lust graag banden, ik ben al aan de derde set bezig. Ook de remmen zijn vrij snel op, terwijl ik zoveel mogelijk de auto laat uitrollen en zelfs regelmatig terugschakel.
- De 12 volt accu was bij 9 jaar versleten, deze vervangen door een Bosch accu, niet de dure Panasonic dus.
- De waterpomp begon bij 210.000km iets te lekken, deze is ook vervangen.
Verder heeft de auto "last" van een typisch Toyota/Lexus kwaaltje, het polycarbonaat van de koplampen en Lexuslogo's verweert snel door UV licht, deze moet je wel bijhouden.
Het interieur blijft opvallend goed, ook de bestuurdersstoel. De lak ziet er op de wasstraatswirls na nog zeer goed uit.
Geen klachten dan? Jawel, regensensor is wel erg pessimistisch, bij een paar druppels gaan de ruitenwissers al werken. De adaptive cruisecontrol houdt nogal veel afstand, ook in de kortste stand, en reageert nogal abrupt, daarom gebruik ik deze zelden. Jammer is dat ik de kofferbak kan openen met de afstandsbediening maar sluiten moet met de knop in de klep, andere merken kunnen wel de klep sluiten met de afstandsbediening...