- 2 mei 2008
- 7.266
- 69
- 0
Op telegraaf.nl is de volgende video verschenen: http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... uur__.html
Ik zal de waardeoordelen achterwege laten.
De discussie die echter wordt opengebroken is wel een interessante. Men koopt een SUV en verwacht dat deze off-road presteert. Is deze verwachting redelijk? Moeten dealers SUV kopers in Nederland informeren hoe om te gaan met de auto wanneer je off-road gaat of in 4x4 situaties terecht komt?
Iets waar velen geen rekening mee houden zijn de banden. Zet je goede off-road banden onder een SUV dan zal deze zeker goed presteren. Maar op zomerbanden, als de groeven vol zitten met modder op een zachte ondergrond, waar moet de grip dan vandaan komen?
Er zijn kleine zaken die je natuurlijk wel kan doen. Lucht uit de banden laten lopen, op zoek gaan naar een plank of een deken onder de wielen zetten.
In de video van de telegraaf wordt de situatie niet in zijn geheel verteld. Hoe vast zaten ze? Wat was de omgeving, welke omstandigheden?
Ik zal de waardeoordelen achterwege laten.
De discussie die echter wordt opengebroken is wel een interessante. Men koopt een SUV en verwacht dat deze off-road presteert. Is deze verwachting redelijk? Moeten dealers SUV kopers in Nederland informeren hoe om te gaan met de auto wanneer je off-road gaat of in 4x4 situaties terecht komt?
Iets waar velen geen rekening mee houden zijn de banden. Zet je goede off-road banden onder een SUV dan zal deze zeker goed presteren. Maar op zomerbanden, als de groeven vol zitten met modder op een zachte ondergrond, waar moet de grip dan vandaan komen?
Er zijn kleine zaken die je natuurlijk wel kan doen. Lucht uit de banden laten lopen, op zoek gaan naar een plank of een deken onder de wielen zetten.
In de video van de telegraaf wordt de situatie niet in zijn geheel verteld. Hoe vast zaten ze? Wat was de omgeving, welke omstandigheden?