VDO VRM6200

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
vdo was altijd philips, dingen waren niet slecht maar hield ook niet over.
mijn tip....

geef iets meer uit en koop een pioneer met navigatie als je dat graag wilt.
die hebben hun waarde inmiddels wel bewezen en het geluid is top.
las een post op een forum over deze vdo dat je een externe speaker aan moet sluiten omdat anders je navistem wat woorden inslikt......
de ex pioneer van mij heeft er nooit last van gehad, was altijd vriendelijke en makkelijk te updaten :-D
mocht je een nieuwe pioneer nu echt te duur vinden op marktplaats staan er genoeg eventueel zelfs met garantie.

en ja aansluiten, breek me de bek niet open....
is altijd wel te doen maar komt vaak iets extra's om de hoek kijken.

voor meer info stuur maar een pb of plaats een reactie
succes
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
?ls ie van die euro stekkers heb kun je van ebay.co.uk een verloop stekkertje voor weinig kopen met aanpassing set voor je vorm in je intereur. Ben je lekker snel klaar :-D
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Robokill zei:
?ls ie van die euro stekkers heb kun je van ebay.co.uk een verloop stekkertje voor weinig kopen met aanpassing set voor je vorm in je intereur. Ben je lekker snel klaar :-D


Let wel op dat die standaard verloopstekkers niet altijd zomaar werken. Het kan een heel gedoe zijn om werkend te krijgen...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Metalfreak zei:
Robokill zei:
?ls ie van die euro stekkers heb kun je van ebay.co.uk een verloop stekkertje voor weinig kopen met aanpassing set voor je vorm in je intereur. Ben je lekker snel klaar :-D


Let wel op dat die standaard verloopstekkers niet altijd zomaar werken. Het kan een heel gedoe zijn om werkend te krijgen...

:X idd weet er alles van!
Kijk ook van te voren of je een originele versterker hebt en dat als je die wilt blijven gebruiken je geen bypass kabel koopt!!!
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Als de geluidskwaliteit gemiddeld is, laat ik het toch even voor wat het is. Ik hoef overigens (niet perse) een radio met navigatie, aangezien deze al in de Lexus zit en deze is prima voor waar ik hem voor gebruik. Ik kijk nog even verder.

Nog wel een andere vraag: Vallen alle dubbel din radio's mooi in de console met de dubbel-din framebracket, of verschilt dit per radio?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
wil nu ook weer niet zeggen dat het geluid niet goed zal zijn, geluid van die vod is best wel goed te regelen maar een pioneer is nu net ff wat anders.
heb zelf nu een avh8400bt in mijn is300 en dat is toch wel echt gaaf!
lees dat je fabrieksnavigatie hebt, wordt een heel gedoe om dit werkend te krijgen hoor, je hebt immers de printplaat uit de oude radio nodig en je zult ervoor moeten zorgen dat het net lijkt of de oude radio aanstaat.
dit komt allemaal door de fijne canbus die de versterker aanstuurt die achter ja dashboard kastje zit.
bij meer vragen hoor ik het graag en wil ik je wel opweeg helpen.

is nog een tweede optie zonder dat je de originele radio nodig hebt maar die kost je minimaal 300 euro.....
is een adapter die je radiosignaal doorstuurt naar de originele versterker zodat je die kunt gebruiken en tevens zorgt deze ervoor dat de navigatie blijft werken.

voor wat betreft dat frame voor dubbel din.
ik heb precies dezelfde maar die koste me 25 euro ouzo via ebay.
is netjes echter ziet het er niet origineel uit.
je blijft altijd zien dat het aftermarket is.
vindt dit niet storend maar heb het rekje wel gemodifiekt heb namelijk de onderste en middelste rand eruit gefreesd omdat anders de dubbeldin niet paste.
nu zit ie strak erin en ben ik tevreden met het resultaat.
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
@patriekske: Bedankt voor je reaktie. Ik ben hier even niet geweest, vandaar mijn late reaktie.

Ik heb afgelopen weekend een kenwood
gekocht en bij mbcaraudio een 2 din frame en een ISO-kabel gekocht. Nu blijkt dat het de verkeerde kabel is (er stond wel bij deze ook voor de is200-1999 is), omdat ik een executive heb met versterker. Ik heb ze aangegeven dat ze dat dan wel bij de kabel mogen vermelden, maar dat zou andere bezoekers verwarren !? Nee inderdaad, dit is fijn zo! Enfin, gebeld.. nieuwe kabel besteld en die krijg ik als alles goed gaat deze week binnen.

Ik hoor overigens goede berichten over een aftermarket radio in combinatie met de standaard versterker, ik ben erg benieuwd. Iemand hier nog iets over te delen?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Here we go again zou ik haast zeggen hahaha, nee hoor geintje.
Aftermarket radio's en lexus versterkers gaan goed samen als alles werk (lees als je alles werkend krijgt!)
Je gaf al aan dat de eerste stekker verkeerd was, dat zal de 2de vrees ik ook zijn.
Waarom? Omdat je er waarschijnlijk de versterker mee omzeilt.
Gaat om de bekende lc120 kabel van Toyota die je op de versteker aansluit en dan op het din uiteinde je kenwood radio.
Hiermee omzeil je de versterker enkel.
Om dit te laten werken met originele versterker en daarbij ook je navi nog te gebruiken dien je de radio aan te sluiten op de 18polige stekker van de originele radio.
Je hebt hiervan wat signalen nodig zoals amp, acc, constante voeding, massa, ant + en heel belangrijk je zult je tx+ en tx- moeten doorlussen (met een paar weerstandjes zie elders op het forum) anders werkt de navi en versterker niet.
Meer info wil ik je wel geven maar ik typ deze reply op mijn iphone ben nl op vakantie in frankrijk.
Je vindt alle info hier op het forum en anders stuur je me maar een pb ben maandag weer thuis.
Ga nu terug wandelen naar mijn tent.....

Groeten,
Patrick

Btw vandaag nieuwe gasten op de camping gearriveerd eveneens met een lexus.
Voelt mijn is300 sportcross zich niet eenzaam meer.
Zou het ook een forumlid zijn.......