Ter info over het verbruik:
IS250 schakel doet het gemiddeld 10l/100km > 1 op 10
IS250 automaat doet het gemiddeld 9l/100km > 1 op 11
Ik heb met stevig doorrijden op een dagelijks rit van +/-180km een verbruik van 1 op 12, dit is met breedte set 18inch winterbanden. Wanneer ik op mijn cruisecontrol op de max snelheid ga instellen, dan haal ik een verbruik van 1op 14 met gemak ik heb in het verleden zelfs 6.2l/100km gehad.
Maar voor de gemiddelde persoon zou 1 op 11 zeker wel haalbaar zijn en mensen die veel snelweg rijden is 1 op 12 makkelijk te halen zonder cruisecontrol snelheid 130km/h
Green:
Waaorm de is250 zuiniger is?
Het is zoals gezegd een nieuwere motor, maar wat verschilt dat dat? De is250 heeft Direct Injection en de is200 niet, dit zorgt ervoor dat er veel preciezer ingepoten kan worden en minder onnodig rijke verbranding ontstaat.
Interne weerstand is misschien ook wel geoptimaliseerd waardoor er dus minder verlies is.
Het grootste verschil zit hem in de vernsellingsbak verhoudingen:
de is200 draait met een veel hoger toerental, ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar volgens mij was dat iets van rond de 3400rpm.
Het toerental doet best wel veel want het verschil in de is250 schakel en automaat is ook al goed merkbaar:
is250 120kmh > 2600rpm
is250 auto 120km/h 2200rpm
GEmiddeld verbruik is al 1l/100km met de zelfde motor.
Theoretische topsnelheid van de is200 = 215km/h (toerenbegrenzer bij 6200rpm 6de versnelling)
Theoretische topsnelheid van de is250 automaat = 380km/h (toerenbegrenzer bij 6250rpm 6de versnelling)
De krachten zijn bij de is250 automaat zo erg uitgesmeerd over de snelheid, dat er eigenlijk wat weinig power overblijft in de laatste 2 versnellingen. Dit verklaart ook waarom de is200 schakel op hoge snelheden het niet veel onder een is250 doen.