Verbruik LS600h 2011

Bobusa

Actief
12 okt 2008
420
292
63
Gewoon om ff te delen, het verbruik van mijn LS600h uit 2011 is best netjes te noemen. Nu is 7,4l/100 km wel in ideale omstandigheden ontstaan. Rond de 20 graden, weinig wind, geen belading, bandenspanning op 2,8 bar, constante snelheid op ons mooie vlakke wegennet 110 km/u. en Shell V-Power in de tank.

Ik heb m nu sinds juli 2021 en gemiddeld zit ik op 9,3l/100km. Netjes voor een 2300 kg wegende hybride V8 met 445 pk. Een van mijn vorige Lexii, de IS250 deed 8,5l/100km.
 

Bijlagen

  • 20240829_191830.jpg
    20240829_191830.jpg
    533,2 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Higgie
7,4!?

Dat is wel heel erg netjes.

Nu ik weet dat dit technisch mogelijk is kan ik niet anders vaststellen dan dat ik nog geen superrustige rijder ben. Als ik op een tank er gemiddeld 8,6L/100km uit peur voel ik me al een hele bink... Vrijwel identieke bandenspanning (ik rij met 2.9 bar).

Zullen we concluderen dat dit aan de brandstof ligt (ik tank "gewoon" superplus") :censored:

Mijn langdurig verbruik ligt op 9,2L/100km.
 
Ik denk dat het ideale omstandigheden waren. En V-Power help absoluut. Als ik 95 tank verbruik ik ongeveer 1 liter meer. Langduriger op 10,4.
Bijkomend loopt de V8 gewoon lekkerder op V-Power door de betere reiniging van het brandstof systeem.
 
95 tank ik ook niet, 98 wel. Zal dat dan zo'n verschil maken nog?

Ik heb wel eens 4L/100km zien verschijnen overigens, maar dit was met warme motor na het tanken dichtbij huis, veel op de accu gereden :sneaky:

Zal bij mijn volgende ritje Groningen-Zwolle eens kijken of ik bij jouw waarde in de buurt kom!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Jullie doen het heel netjes met een V8, het langdurig verbruik van mijn IS250 was 9,14L/100km. Gemeten aan de pomp over ongeveer 120.000km. En voor de volledigheid: ik tankte ook minimaal superplus (98) of hoger.
 
Ik had met mn LS460 met de caravan er achter ,cruise op 93km/u gps ongeveer 9 liter op 100km.
Dit wilde ik even vergelijken met mn M550D , die verbruikte met de rukbunker ongeveer hetzelfde (diesel)
Ik vond dit heel verassend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Ik heb wel eens 4L/100km zien verschijnen overigens, maar dit was met warme motor na het tanken dichtbij huis, veel op de accu gereden :sneaky:
Haha, ja, mooie vergelijking!
Zo had ik laatst 1liter/99kilometer…..
Tanken met warme motor, starten en op de electromotor de laatste kilometer naar huis.
Als ik 3 digits had gehad, had de 1 op 200 wel gehaald.
;-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Namssam en Bobusa
Ik had met mn LS460 met de caravan er achter ,cruise op 93km/u gps ongeveer 9 liter op 100km.
Dit wilde ik even vergelijken met mn M550D , die verbruikte met de rukbunker ongeveer hetzelfde (diesel)
Ik vond dit heel verassend.
Een LS 460 is al zeldzaam en dan ook nog met caravan.
Maar idd een erg net cijfer. En ja, die V8 heeft goed koppel dus geen moeite met die caravan blijkbaar.
Ik ben wel benieuwd hoe die combinatie eruit zag. Foto's delen is altijd leuk.
 
Jullie doen het heel netjes met een V8, het langdurig verbruik van mijn IS250 was 9,14L/100km. Gemeten aan de pomp over ongeveer 120.000km. En voor de volledigheid: ik tankte ook minimaal superplus (98) of hoger.
Ja, de IS 250 was niet zo zuinig. De LS 600h in vergelijking dan een stuk zuiniger als je relatief vergelijkt.
 
95 tank ik ook niet, 98 wel. Zal dat dan zo'n verschil maken nog?

Ik heb wel eens 4L/100km zien verschijnen overigens, maar dit was met warme motor na het tanken dichtbij huis, veel op de accu gereden :sneaky:

Zal bij mijn volgende ritje Groningen-Zwolle eens kijken of ik bij jouw waarde in de buurt kom!
Ja, een hybride heeft op de korte termijn een variabel verbruik dus mijn waarde van 7,4 was dan ook een moment opname. Langdurig verbruik is redelijk betrouwbaar.
V-Power heeft geen ethanol en dus een hogere calorische waarde. Samen met de betere reiniging zorgt dat voor een efficiëntere verbranding. Je wilt liever geen ethanol in je tank als je auto langer stilstaat, verdampt wellicht te snel.

Maar dit is wat Shell uitlegt:

1. **Reinigende Moleculen**: Shell V-Power bevat 3x meer reinigende en beschermende moleculen dan reguliere brandstoffen zoals Shell Euro 95¹. Deze moleculen helpen om vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen, schoon te houden en te beschermen tegen afzettingen.

2. **Wrijvingsverminderende Moleculen**: Deze moleculen verminderen de wrijving in de motor, wat helpt om slijtage te minimaliseren en de efficiëntie te verbeteren.

3. **Bescherming tegen Corrosie**: Shell V-Power biedt een uitstekende bescherming tegen corrosie, wat bijdraagt aan de duurzaamheid van de motor.

4. **Hoger Octaangetal**: Shell V-Power benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98, wat helpt om de motorprestaties te maximaliseren.

5. **Verbeterde Motorprestaties**: Door de combinatie van reinigende en prestatieverhogende componenten zorgt Shell V-Power voor meer vermogen en een lager brandstofverbruik.

Commercieel belang natuurlijk maar ik zie en merk voor een deel wel degelijk veel van deze voordelen waardoor het mij de meerprijs waard is.
 
Een LS 460 is al zeldzaam en dan ook nog met caravan.
Maar idd een erg net cijfer. En ja, die V8 heeft goed koppel dus geen moeite met die caravan blijkbaar.
Ik ben wel benieuwd hoe die combinatie eruit zag. Foto's delen is altijd leuk.

Een LS 460 is al zeldzaam en dan ook nog met caravan.
Maar idd een erg net cijfer. En ja, die V8 heeft goed koppel dus geen moeite met die caravan blijkbaar.
Ik ben wel benieuwd hoe die combinatie eruit zag. Foto's delen is altijd leuk.
Dit is de combinatie, mn oude caravan , die ik gebruik bij het classic motorracen
 

Bijlagen

  • IMG_1879.jpeg
    IMG_1879.jpeg
    4,7 MB · Weergaven: 26
  • IMG_1880.jpeg
    IMG_1880.jpeg
    4,7 MB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Bobusa