95 tank ik ook niet, 98 wel. Zal dat dan zo'n verschil maken nog?
Ik heb wel eens 4L/100km zien verschijnen overigens, maar dit was met warme motor na het tanken dichtbij huis, veel op de accu gereden
Zal bij mijn volgende ritje Groningen-Zwolle eens kijken of ik bij jouw waarde in de buurt kom!
Ja, een hybride heeft op de korte termijn een variabel verbruik dus mijn waarde van 7,4 was dan ook een moment opname. Langdurig verbruik is redelijk betrouwbaar.
V-Power heeft geen ethanol en dus een hogere calorische waarde. Samen met de betere reiniging zorgt dat voor een efficiëntere verbranding. Je wilt liever geen ethanol in je tank als je auto langer stilstaat, verdampt wellicht te snel.
Maar dit is wat Shell uitlegt:
1. **Reinigende Moleculen**: Shell V-Power bevat 3x meer reinigende en beschermende moleculen dan reguliere brandstoffen zoals Shell Euro 95¹. Deze moleculen helpen om vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen, schoon te houden en te beschermen tegen afzettingen.
2. **Wrijvingsverminderende Moleculen**: Deze moleculen verminderen de wrijving in de motor, wat helpt om slijtage te minimaliseren en de efficiëntie te verbeteren.
3. **Bescherming tegen Corrosie**: Shell V-Power biedt een uitstekende bescherming tegen corrosie, wat bijdraagt aan de duurzaamheid van de motor.
4. **Hoger Octaangetal**: Shell V-Power benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98, wat helpt om de motorprestaties te maximaliseren.
5. **Verbeterde Motorprestaties**: Door de combinatie van reinigende en prestatieverhogende componenten zorgt Shell V-Power voor meer vermogen en een lager brandstofverbruik.
Commercieel belang natuurlijk maar ik zie en merk voor een deel wel degelijk veel van deze voordelen waardoor het mij de meerprijs waard is.