Verbruik naar Italie

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Henny

Stamgast
2 apr 2010
1.038
221
63
Wat een techniek zeg, rustig naar Italië gereden, netjes aan de toegestaande snelheden gehouden en waar er geen snelheidsbeperkingen waren mij ingehouden, wilde echt eens weten hoe zuinig de Ls kan rijden en kwam tot mijn verbazing uit op een gemiddeld verbruik van 8,3 liter per 100km en dat voor een V 8
Op de terug weg maar weer normaal doen 😁

Jeetje, Henny. Ik zou even kijken of er geen plas benzine onder de wagen ligt, moet haast wel een lekkage zijn. :ROFLMAO:
Nee hoor! Netjes denk ik, ik heb het bij mijn LS 600h nooit bijgehouden in al die 80.000km dat ik er mee rondgetuft heb. ( Mijn gaspedaal was digitaal, aan of uit.) Boeide me eerlijk gezegd ook niet zo. Tank leeg = tanken.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik was ook benieuwd wat de RX meer zou drinken t.o.v. de GS met de trip naar Italië. Op lange afstanden snelweg en binnenwegen in Oostenrijk kwam ik op 14,5km/l , dat viel mij ontzettend mee. Dat je daar niet sneller mag dan 100 heeft uiteraard meegeholpen, maar toch.
Na een lekker stukje doorrijden met 140 op de Italiaanse autostrada werd dat 12,5.
20250827_145006.JPG

• Leuk
Waarderingen: snorlax en Stefan O
Jeetje, Henny. Ik zou even kijken of er geen plas benzine onder de wagen ligt, moet haast wel een lekkage zijn. :ROFLMAO:
Nee hoor! Netjes denk ik, ik heb het bij mijn LS 600h nooit bijgehouden in al die 80.000km dat ik er mee rondgetuft heb. ( Mijn gaspedaal was digitaal, aan of uit.) Boeide me eerlijk gezegd ook niet zo. Tank leeg = tanken.
Ja dat geldt voor mij ook leeg is volgooien maar wilde weten waar deze hybride toe instaat is

Wat ik mij oprecht afvraag. Waarom we en masse tijdens de vakanties ineens willen weten hoe zuinig onze hybrides kunnen rijden. Als je gewoon in Nederland een lekkere afstand rijdt met zo nu en dan een doortrekker in Duitsland weet je toch hoe zuinig ie kan zijn of juist niet? ;-) Dat veranderd niet ineens als je richting de Franse Rivièra of Italiaanse zon gaat.

Wat ik mij oprecht afvraag. Waarom we en masse tijdens de vakanties ineens willen weten hoe zuinig onze hybrides kunnen rijden. Als je gewoon in Nederland een lekkere afstand rijdt met zo nu en dan een doortrekker in Duitsland weet je toch hoe zuinig ie kan zijn of juist niet? ;-) Dat veranderd niet ineens als je richting de Franse Rivièra of Italiaanse zon gaat.
Ik woon te ver van Duitsland om hem even lekker uit te laten. Deze lange afstanden rijd ik niet elke dag woon/werk.
Ik mocht in Oostenrijk niet harder rijden dus kwam dit mooie verbruik op de display. Ik denk ik deel dit even. Verder niets.

Dat is het gewoon. Woon/werk kun je nooit mooie getallen halen.. Je hebt veelal te maken met geen hele lange ritten, stukje tijdsdruk, wisselend weer, druk verkeer, woonwijken etc.
Met vakantieritten heb je mooi de tijd om te zien wat de auto op een lang stuk snelweg kan, veelal mooi weer en hele andere verkeersbeelden dan in de 'dagelijkse sleur spits'.
Ik heb de CT onderweg naar Frankrijk eens op de 1:24 gekregen, op de boordcomputer.. Gewoon één lang stuk over de Péage op de CC.
Dat zijn getallen die je in Nederland maar zelden bereikt met hooguit een half uurtje reistijd, met al de wisselende factoren die het verbruik beïnvloeden.

Het is mij in Nederland nog niet gelukt om zo'n 7 a 800 km achter elkaar en voor het grootste deel op de cruise- control te rijden , wilde dat eens uitproberen want ik vroeg mij dat oprecht af 😂

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik ben begin vorige week naar Italië gereden en vanuit Nederland tot in Oostenrijk een gemiddelde gehaald van ongeveer 1 op 8. Precies het omgekeerde van Henny dus eigenlijk.

Heerlijk mijn eigen tempo kunnen rijden dus een geweldige rit gehad.

Nu in Oostenrijk, maandag naar Beieren tuffen en dan dinsdag weer naar huis. Dit is een reis die op deze manier voor mij echt onderdeel van de vakantie is. Puur genieten.

Dat is het gewoon. Woon/werk kun je nooit mooie getallen halen.. Je hebt veelal te maken met geen hele lange ritten, stukje tijdsdruk, wisselend weer, druk verkeer, woonwijken etc.
Met vakantieritten heb je mooi de tijd om te zien wat de auto op een lang stuk snelweg kan, veelal mooi weer en hele andere verkeersbeelden dan in de 'dagelijkse sleur spits'.
Ik heb de CT onderweg naar Frankrijk eens op de 1:24 gekregen, op de boordcomputer.. Gewoon één lang stuk over de Péage op de CC.
Dat zijn getallen die je in Nederland maar zelden bereikt met hooguit een half uurtje reistijd, met al de wisselende factoren die het verbruik beïnvloeden.
Ik denk dat ik misschien dan wellicht een uitzondering ben. Heb woon-werk van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug per dag. Ruim 200km op een dag en dat 3 dagen per week. Dus misschien ben ik dan wat bevooroordeeld.

CT rijdt 1/21 effectief gemiddeld.

• Leuk
Waarderingen: Henny
3u reistijd op een dag, is inderdaad flink meer dan gemiddeld.

Ligt natuurlijk ook allemaal aan de tijd waarop je op de weg zit. Tijdens de spitsuren verbruikt de auto meer, dan 's ochtends vroeg rond 05:00, waarbij je op de CC kunt doortuffen.

• Leuk
Waarderingen: Henny