verlichting koplampen

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
gisteravond kwam ik erachter dat het knopje om de koplampen te stellen niet werkt.
is dit een zekering?
of moet ik echt gaan zoeken.

vriendelijke groet magnepan
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Kan iemand mij in ieder geval vertellen of de stelmotoren makkelijk te vervangen zijn?
van de is 250 koplampen

vriendelijke groet magnepan
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Deze stelmotoren gaan echt zelden stuk. Laat staan dat ze bij jou beide tegelijkertijd ermee opgehouden zijn... Erg onwaarschijnlijk! Mooi laten zitten als je het mij vraagt.

Heb je halogeen of HID? Als je geen idee hebt, kijk dan eens of je koplampsproeiers in je bumper hebt. Zo ja -> HID, zo nee -> Halogeen.
Bij halogeen heb je alleen koplamphoogteverstelling via het duimwieltje in je dash (dat overigens enkel bij ingeschakelde verlichting werkt!).
Bij HID heb je ook nog de automatische koplamphoogteverstelling (afhankelijk van de belading van je IS). Meestal laat dit systeem kort zijn werking zien door de lichtbundel te verstellen, direct na het inschakelen van de verlichting. Als je dat kunt waarnemen, dan werkt dat deel in ieder geval wel nog. Druk anders eens het paneeltje met het duimwieltje eens naar buiten om te checken of de kabel erachter wel juist ingeklikt is. Of de koplamphoogteverstelling apart gezekerd is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik dacht van niet...
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
ik heb halogeen en het werkt niet met de verlichting aan.
ga eens proberen wat jij aangeeft kijken of het duimwieltje goed aangesloten is.
vriendelijke groet magnepan
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Boekje al erop nageslagen? Er zitten een aantal pagina's in met een opsomming wat onder welke zekering valt...
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
verlichting is gerepareerd monteur is er drie uur mee bezig geweest was een lange zit.
bleek aan het knopje in de auto te liggen
gelukkig garantiewerk.
vriendelijke groet magnepan