Verliefd op de CT200H

robin147

Nieuw hier
30 mei 2011
1
0
0
Al een paar weken aan het meelezen op dit geweldige forum en nu tijd voor mijn eerste post en direct maar een ode aan de Lexus CT200H.

Afgelopen zaterdag een uitgebreide proefrit gemaakt met CT en de auto heeft een geweldige indruk achter gelaten. Wat een plaatje van een auto... Sommigen vinden de achterkant minder geslaagd en over smaak valt niet te twisten, maar anoniem is de auto zeker niet

De stoelen omarmen je, alsof je in een warm bad stapt. Heerlijke zit en stuurpositie. Je rijdt ermee weg, alsof je nooit anders gedaan hebt. De automaat doet zijn werk perfect en kan naar wens comfortabel of sportief gereden worden. Al dat commentaat van diverse reviews dat deze auto niet dynamisch zou zijn, vind ik persoonlijk onzin. De CVT is wennen in de zin van anders, niet wennen in de zin van minder m.i.

Persoonlijk vond ik de stand "normaal" overigens het prettigst rijden, maar heerlijk dat je ook een sport stand kan kiezen voor die momenten dat je er zin in hebt.

De kwaliteitsbeleving is top, net als bij de Audi A3 SB (2010) die ik nu rijd overigens. Ik kan het wel eens zijn met de test in Autoweek tussen de A3 en de CT, waar de uitkomst min of meer onbeslist was. Maar je wilt ook wel eens wat anders, zonder in te leveren op het premium gevoel dat de Audi zeker achterlaat. En dan biedt de CT een geweldig alternatief. Geweldige techniek, super mooi afgewerkt, een heerlijke automaat en toch ook een eigenzinnig uiterlijk. En weer eens wat anders, want de exclusiviteit van de A3 is ondergegaan aan zijn eigen succes....

Mijn slotconclusie: autorijden is emotie, en de Lexus heeft bij mij de juiste snaar geraakt...
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Tja, en dat de CT de mensen op straat ook bevalt bleek vandaag wel... Rij ik tegen de avond weg van mijn werk in Nijmegen, raampje open om de warmte snel te laten ontsnappen (nieuwe rijden... :D ), zegt een vriendelijke dame die net oversteekt spontaan tegen mij "Mooie auto!". Nou, toen kon ik een grote smile op mijn gezicht toch niet onderdrukken, dat zal duidelijk zijn! :D
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier! ik zal dit topic verplaatsen naar het voorstel forum...