Verschil in rijden met een GS 430 en een LS 430

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Beste forumleden ik rijd tot mijn grote tevredenheid in een GS 430 Executive bouwjaar 2004. Ik vraag mij af wat het verschil in rijeigenschappen met een LS 430 is. Zijn deze nog stiller en dan bedoel ik niet de motor want die hoor ik niet. Bedoel het geluid over de weg en binnen in de auto. En het comfort? De LS heeft luchtvering. Is dat een geheel andere ervaring. Met een GS kun je best sportief de hoek om, hoe zit dat met de LS. Laat eens weten als je daar ervaring mee hebt. Ben benieuwd wat het wezenlijke verschil is.
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
432
14
18
ik heb al jaren een gs300 gehad en sinds vandaag een LS430....is echt een wereld van verschil !
nu vind ik de gs erg sportief en luidruchtig...je hoort alles goed...de LS is zoooo stil...power genoeg maar het nodigt niet uit...wel ga je voor je het weet te hard :)

ik ben er blij mee :)

gr wilco(m2005)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Met een GS kun je best sportief de hoek om, hoe zit dat met de LS.
De LS430's kennen overigens vanaf 2005 een gewijzigde setup qua stuurgedrag en vering. Vertaald: een iets verbeterde en strakkere wegligging en iets minder overhellen in bochten t.o.v. voorgaande modellen.

Een aantal jaartjes geleden heb 'k erin meegereden en bijgebleven is een groot verschil in doorgifte geluid bij wegdek-oneffenheden en motor/windgeruis (=afwezig, vergeleken met de GS). Verder lijkt het of de auto 'zweeft' boven het wegdek, hoe dat er ook aan toe is. Qua sportieve prestaties en bochtenwerk loopt e.e.a. niet ver uiteen met de GS, alleen ?merk? je er veel minder van, wat Wilco al aangeeft.