Verschillen GS450h gen3 + hoge km stand

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Ik ben van plan om een GS450h gen3 aan te schaffen ergens in de komende paar maanden, maar aangezien ik redelijk onbekend ben met het merk zit ik toch met wat vraagjes.

Zo zijn er 3 uitvoering (Business, Executive en President) is er nog een wezenlijk verschil tussen die 3 ? Of is het puur de "extra's" die erop zitten ?
Ze worden vaak aangeboden met een hoge km stand (190 duizend +). Als ik dat bij een auto zie, dan loop ik er direct voorbij. Of is dit niet nodig bij een GS450h en kan de motor wel een paar ton mee ? Tevens is het niet alleen de motor die bijna 2 ton gelopen heeft, maar de rest natuurlijk ook.
Hoe zit het met de accu's ? Zijn die niet aan vervanging toe rond die stand ? Of andere onderdelen ?

Mijn huidige Renault Scenic 2.0 16V mankeert vanalles bij netaan 170 duizend km, ik zoek dus nu echt een betrouwbare auto.

Nu staan er ook een paar met een lagere stand, ergens rond de 33 duizend en rond de 90 duizend uit 2007 ofzo.
Zijn dat verstandigere opties of kan ik beter het extra geld in mijn zak houden omdat het toch weinig uitmaakt ?
Valt mij trouwens wel op dat de GS450h erg lang te koop staan, vreemd dat er weinig animo voor is. Voor mij gunstig, een auto die al 5 maanden te koop staat willen ze vast wel voor iets minder kwijt.

Er zullen geheid nog wat vragen opborrelen in de loop van de tijd waar ik nu even niet aan denk 😄

Het internet gaat er hier even uit vanaf morgenochtend voor de komende 2 dagen, dus kan dan even niet reageren.

Alvast bedankt voor eventuele tips en antwoorden.

Ren?
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey, succes met je zoektocht. heb geen ervaring met die autos maar ik zou de mooiste uitgebreidste nemen;) zolang de km's niet boven de 100k zitten maakt het mij nix uit. (2ton en hoger vind ik ook niks maar denk nie dat ze slecht zijn). Tis zoals je zegt meer in geleeft/beschadigd of aant slijten.
Verder staan ze langer te koop vanwege de motor die erin hangt....mensen schrikken al af van mijn 2.5l 6cil en die GS heeft nog sterkere blokken.....mensen willen zuinige 2 of 3 cilinders:grin:

Ik weet niet of je in de buurt van Dordrecht woont maar daar is de meeting in de buurt aankomende zaterdag.....vol met liefhebbers en auto's dus kom je wel aan je trekken om te orienteren.

Succes
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Hoi Ren?, welkom op het forum.

Ik heb bijna 3 jaar een GS 450h executive uit 2007 gereden.
Vorige maand heb ik hem weggedaan met 150000 op de klok.
Om kort te zijn, hij liep als een zonnetje, lekker stil en rustig en als het moest was het een beest van een wagen!
Het interieur was als nieuw, stoelen waren nog lekker stevig etc. Alles werkte zoals het moest.
Twee kwaaltjes heb ik moeten laten repareren, de achterremmen blijven wel eens hangen omdat je die bijna niet gebruikt door het regeneratief remmen. En de waterpomp gaat soms kapot. (twee typische lexus-kwaaltjes)
Het eerste kost zo'n 50 Euro en de pomp kost 600 Euro.
De accu kun je laten testen met een zogenaamde hybrid health check bij de dealer, indien ok krijg je een jaar garantie. Ik heb vertrouwen in die accu's het zijn oerdegelijke NiMH-cellen en deze gaan erg lang mee. Overigens vertelde de dealer me dat het vervangen van de accu zo'n 3500.-- kost en dat ze het bij de GS nog nooit hadden gedaan.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hallo Rene,

De verschillende uitvoeringen betreft enkel "extra's",

Volledig en goed onderhouden is belangrijker dan de kilometerstand,
en bij twijfel een aankoopkeuring bij een Lexus dealer

Op autoscout staat deze twee, de laatste is dan wel ingevoerd even extra oppassen of alles klop maar zeker niet verkeerd

http://ww3.autoscout24.nl/classified/263687804?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.nl/classified/269480195?asrc=st|as


Rowi Raamsdonksveer in de buurt van Dordrecht ?
ligt toch echt bijna 40 km snelweg tussen
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
lol...ligt daar zoveel tussen, zou je nie zeggen....maar goed. hij is meer als welkom en kan alles daar mooi vragen
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Bedankt voor de antwoorden, wordt zeer gewaardeerd !

Iedereen die ik spreek verklaard mij een beetje voor gek om zo een auto te kopen, "wat denk je wel niet wat het verbruikt/verzekering/wegenbelasting" krijg ik dan te horen. Trek mij er weinig van aan en antwoordt vaak "moet jij het betalen ofzo ?"

Het kwaaltje van de achterremmen had ik van de dealer al gehoord inderdaad, de waterpomp niet. Zolang als hij niet elke 6 maanden kapot gaat vind ik het prima. Die batterij check hoorde ik ook al bij de dealer, en dat is zeker iets wat ik ga laten doen.
Toen ik bij de dealer in Amsterdam om een aankoop keuring vroeg, zei de eerste geen probleem....bellen en even langskomen.....de 2x dat ik er was kwam het er weer op en vertelde een ander persoon dat Lexus dat niet doet en verwees mij door naar de ANWB. Dus dat moet ik toch nog eens uitzoeken hoe dat zit.

Die 2 had ik ook al gevonden, de 1ste staat redelijk bij mij in de buurt en daar ga ik ook zeker even langs als ik thuis ben.
Die 2e is erg mooi en eigenlijk de uitvoering die ik wel wil hebben. Maar niet echt de prijs die ik ervoor wil betalen. Daar zal dan echt nog wel iets vanaf moeten wil ik hem meenemen.
Vind het jammer dat hij geimporteerd is, dat trekt mij niet zo aan. Krijg je daar geen gezeur mee bij de dealer voor onderhoud ? (Onderhouds geschiedenis niet bekend in het systeem enz enz ?)

Ik kom de 17e thuis en dan ga ik even een keertje een rondje rijden om even een proefritje te maken in beide auto's.
Kijken hoe het bevalt. Zag namelijk bij de 2e een plekje op de rand van de koplamp zitten (chroom een beetje weg), weet niet of dit de foto is of dat het daadwerkelijk zo is. Bij een auto van bijna 24.000 euro vind ik dat wel een issue namelijk. Zelfde als beschadigde velgen, weinig profiel op de banden enz enz.

Ren?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ach laat je niet leiden door andere , ik hoor dat zo vaak
en dan wijzend naar hun Fiat Punto , zeker duur in wegenbelasting, verzekering, verbruikt ?!

auto rijden is al duur genoeg , mag het dan ajb een feestje zijn ? gewoon doen , sommige zijn blij met hun Dacia andere met een GS
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Aha, dat is heel mooi dat een aankoop keuring gewoon zo online geregeld kan worden ! Zal dan met een belletje ook wel lukken denk ik zo.
Zal bij aanschaf even kijken waar de dichtsbijzijnde dealer zit en dan direct even een afspraak maken.
Erg blij mee want ik heb minder goede ervaringen met de ANWB.
Ik ga zeker heel goed kijken voor ik over ga tot aankoop, misschien wel een paar keer. Ik hoef niet echt bang te zijn dat ze snel verkocht worden, dat is dan wel het voordeel. Bij die import Lexus moet zeker een service boekje bij zitten waar alles instaat, desnoods even verifi?ren met de dealer waar hij ooit gekocht is.

En inderdaad, ik heb met de rest weinig te maken. Auto rijden mag best een feestje zijn 😄
Vind het heerlijk als ik na 3 weken in een knappe auto kan stappen, soms moet je jezelf even een beetje verwennen 😁
Dit is iets waar ik heel erg naar uitkijk ! Onder met mom "kost wat, maar dan heb je ook wat"
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Even een kleine update :

Vandaag even bovenstaande auto's bekeken. De eerste was in Edam, 32K km op de teller en 2e eigenaar.
Het leek erop alsof ze beide geen rijbewijs hadden. Velgen rondom beschadigd, zelfs de wangen van de banden beschadigd. Banden zelf ook niet in al te beste staat. Achter bumber gescheurd door parkeer schade en verder her en der plekjes op de auto.
De Lexus zou wel gerepareerd afgeleverd worden en banden kon ik krijgen tegen inkoopsprijs.
Even en rondje gereden, pffff reed erg lekker !! Wel last van trillen van de banden (lang stil gestaan).
Een aankoop keuring bij Lexus zag hij niet zo zitten, wel die van de ANWB en iets Duits.
Wel 1 jaar garantie 👍🏻

De import Lexus (uit Belgi?) zag er prima uit, kon even snel 1 plekje ondekken. Proefrit was niet mogelijk omdat de accu's compleet leeg waren😒
Dat was een flinke tegenvaller. Ondanks dat de auto al ruim 6 maanden te koop staat wilde de verkoper amper wat van de prijs afhalen. Ook dat was een tegenvaller. Garantie durfde hij wel te geven, want het was een Lexus en aankoop keuring vond hij geen enkel probleem.

Ondanks dat het geld er wel is, heb ik mijzelf een budget gesteld van maximaal 21.000 euro.
Daar ga ik ook niet overheen. (Anders blijf je aan de gang namelijk, want er is altijd wel iets mooiers te koop voor net iets meer)

Ik heb er de hele dag over nagedacht, maar de eerste valt af. De import zit ruim boven het budget en daar gaat te weinig vanaf.
Een Lexus met 200K op de teller is voor mij geen optie ondanks dat ze wel mooi binnen het budget vallen.

Misschien een enorme stap terug, maar ik ga ook even kijken naar een wat jongere CT200h, rond 100K op de teller.

Ik houd jullie nog wel even op de hoogte.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
die eerste is dan zo gek nog niet , weinig gelopen en een setje velgen met banden als je niet te gek gaat kost je ongeveer 1500 euro of minder , achterbumper vervangen door de verkoper en die aankoop keuring eisen want je staat sterk als koper , de GS450h is lastig te verkopen denk ik

garantie is een wassen neus , zorg dat ie goed is door een keuring

maar van een GS naar een CT is een hele andere klasse
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wat sc400nl zegt, waarom mag je geen aankoopkeuring bij Lexus laten doen? (Dat kan ook een wassen neus zijn overigens.. een aankoopkeuring dan...) en garantie tja... lees de kleine letters goed... heb je ook in duitsland gekeken naar een GS? van een GS naar een CT is wel een flinke stap, succes met je zoektocht en keep us posted!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Geen aankoopkeuring bij Lexus is uiteraard onzin. Je wil met een hybride vooral ook de staat van de accu's laten controleren. Kans is klein dat deze defect zijn, maar niet zolang geleden was er een topic van een GS450h en defect accupack. Datzelfde zou ik ook preventief laten doen als je een CT koopt. Lexus weet feilloos waar de bekende manco's liggen bij een dergelijke auto.

Garantie geven en krijgen is, wat mlcoolj terecht opmerkt, niet altijd zaligmakend helaas. Succes en stel idd ergens de grens. Import is veelal geen RCT bij Lexus. Niet zaligmakend, maar ligt aan je verwachtingen. Succes.
 

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Het is nu definitief, er komt geen GS450h.
We waren nog even bij Lexus Amsterdam en daar een tijdje staan babbelen, hij gaf mij exact dezelfde info die ik nu al een paar keer eerder gehoord had.
Inruil / verkoop van een GS450h 3e gen gaat niet zonder slag of stoot. Ik heb even zitten rekenen maar dat gaat mij simpelweg teveel kosten. In de praktijk zal het misschien meevallen, maar dat risico wil ik niet nemen.
Mag wel zeggen dat ik er best wel van baal.

Keuze is nu definitief gevallen voor een CT200h Luxury Line uit 2011.
We gaan Donderdag of Vrijdag "even" langs Breda....(2 uur rijden), daar even proefrijden in de betreffende CT.
De keuze tussen 17" en 16" moet ik nog even aankijken na de proefrit, nu zit er 17" onder.
Tevens laat ik wel direct een "trekhaak" monteren voor de fietsen. Kan er maar op zitten 😄

Ik zit een beetje te denken om met de auto een jaar of 4 te doen en dan in te ruilen voor een ander type, misschien is een IS300h tegen die tijd betaalbaar (of de GS450h 4e gen)

Ik zal binnenkort even een nieuw topic starten bij de CT afdeling om jullie op de hoogte te houden.

Gr.

Ren?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Wat een teleurstelling maar een overwogen keuze , gaat ook om veel geld

veel succes met de proefrit en kijk even naar de motor olie peilstok , we lezen over sludge en roest op de stok
 
  • Leuk
Waarderingen: Erikzalm

Renep

Nieuw hier
9 jun 2015
18
0
0
Een teleurstelling was op het moment dat we naar huis reden niet het juiste woord, we moesten het echt even laten bezinken.
De lexus dealer moest ook wel lachen toen ik hem vertelde waar we eerst naar keken,even zijn woorden : "sja, beide is het een Lexus.....en daar houd het ook mee op...." Compleet andere klasse auto's.

Maarja, momenteel is echt alles beter als die Scenic die ik nu heb 😂