Verschillende versies is250

is250

Nieuw hier
18 aug 2011
5
0
0
Hallo,

Ik ben van plan een 2e hands is250 te kopen uit ongeveer 2006/2007, maar kan er niet helemaal achter komen wat de verschillende versies precies zijn.
Ik kom eigenlijk van alles tegen (business/executive/business luxury etc). Is er ergens een lijstje te vinden waar de verschillen staan aangegeven?

Mvg,

Koen
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
je vergeet de sport en de isf whehehehe isf is de duurste uit het rijtje is dan heb je nog de is 350 3,5 liter 6 cilinder isf heeft een 5.0 v8
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Je had ook, oudere modellen, met 17" velgen, maar dat waren geen executive uitvoeringen.
Er zijn in de loop van de jaren wel wat zaken veranderd.

Ik heb een business uitvoering 2006, maar wel met 17" velgen.
Wel de IS220D, maar volgens mij zijn de uitrustingen gelijk tussen de diesel en benzine versies.
 

is250

Nieuw hier
18 aug 2011
5
0
0
ah kijk dat is al wat duidelijker, bedankt voor de antwoorden.
Is het sport onderstel trouwens echt veel sportiever of valt dat mee?
Ik zie dat de sport versie wel meteen een stuk duurder is.
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
Hoi, ik heb een sport versie wel een 220d uit 2006 maar die heeft wel een leder interieur, verder heeft hij de race pedaaltjes alu instaplijsten 18 duim velgen en hij rijd veel strakker als de andere versie. wat voor mij 1 van de doorslag gevende punten was en natuurlijk dat hij geen houten inleg stukjes heeft in de deuren en midden console dit vind ik echt oubollig. de 250 sport heeft trouwens een sport ophanging.
grts
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Business is 16inch Stof interieur
Business luxury is 17inch Lederen bekleding en elektrischverstelling met eventueel verwarming en airco inde stoelen.
Executive heeft als extra:
-Xenon hid met meedraaienden koplampen sproeiers auto hoogteregeling.
-Regensensor icm automatisch dimmende binnen en buitenspiegels
-Elektrisch stuurkolom met memory functie van de spiegels en stoelen.
- Zonnescherm elektrisch aan de achterzijde
- Instapdorpels met verlichting.
- Houten inleg ipv alu look

de Sport:
- Sportonderstel die uit lineare veren bestaat met aangepaste dempers. (voorzijde 1cm lager.)
- Alu pedalen
- geen zonnescherm
- alu look inleg dus geen hout
- 18" 2x5 spaaks
- aangepast stuurbekrachtiging
- suedine bekleding maar optioneel leer.

De sport is wel sportiever qua rijeigenschappen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
@Alan:

vergeet je niet de de verschillende uitvoeringen uit de verschillende bouwjaren met elkaar te vergelijken?

Een business van 2006 is anders (kaler) dan een huidige, evenals de Executive.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
68
0
Veel van de opties die je op noemt bij de executive, zitten ook op de sport:

- Xenon hid met meedraaienden koplampen sproeiers auto hoogteregeling.
- Regensensor icm automatisch dimmende binnen en buitenspiegels
- Elektrisch stuurkolom met memory functie van de spiegels en stoelen.
- Instapdorpels Aluminium.

In principe zijn de Sport en de executive de topuitvoeringen van het IS model. De Sport mist het automatisch gordijn, de verlichte dorpels en de houtinleg. De executive de 18'velgen, de aluminium dorpels en het sportonderstel.
 

is250

Nieuw hier
18 aug 2011
5
0
0
Bedankt allemaal.
De sport heeft duidelijk mijn voorkeur, maar deze versie is dan ook wat lastiger te vinden en vaak ook alweer wat duurder.
Binnenkort maar eens een proefritje
 

boudi

Actief
22 aug 2010
467
14
18
Hey hoi,

Ook ik kijk al een tijdje naar een andere auto. Puur voor de leeftijd en de km's. Eerst was het de IS300 Sportcross, toen de RX400H. Maar beiden vielen in principe af omdat de IS300, net als mijn IS200 Sportcross voor mij teveel op leeftijd is en je geen 100% origineel model meer tegenkomt met 60/70k op de teller. Een zwarte RX400H met >100k op de teller gaat ook al richting de 30 rooien of nog meer. Hoewel supercars zijn beiden weggestreept van mijn favo lijstje.

Blijft over een IS250. Ik heb afgelopen week de hele dag gereden met een 2008 Executive uitvoering. (de mijne had een grote beurt en apk). Na een dag rijden moet ik toegeven dat hij perfect is. Ik vind dat ook eigenlijk direct het nadeel van de 250. De rauwheid is wel verdwenen. Je hoort de motor nauwelijks meer. Het gevoel 1 te zijn met de weg was ook een stuk minder. Alles is tot in het steriele uitgebalanceerd. Echter voelde de auto kwalitatief als een kluis, ziet hij er goed uit (hoewel ik de IS200 nog steeds eigenzinnger vind) en met 60/70k op de teller kun je jaren zorgeloos vooruit. Tevens doet hij qua ruimte niet onder voor mijn huidige auto.

Dus voor mij gefundeerde redenen om binnenkort toch eens serieus te kijken naar een (liefst vanaf) 2007 model Business Lux. uitvoering. De Executive uitvoeringen zijn er niet veel en degenen die wel te koop zijn zijn erg prijzig. Km stand moet max 70.000. zijn.

Ik zag hier al heel wat mooie tips wat mij doet besluiten sowieso de Business uitvoering te schrappen en te kijken naar minimaal de Business Lux. uitvoering.

Van wat ik begreep zijn er in de loop van de jaren 3 upgrades geweest van de 250? Mijn vraag is dan ook of er grote verschillen zitten in bv 2006, 2007 of 2008 modellen? Is een 2006 met 60 op te teller bv net zo goed aan te bevelen als een 2008 met 90 op de teller?

Ook zie ik handbakken en automaten. Wat adviseren jullie mij daarin? Ik heb geen moeite met beide.

Mijn hoogste prio's bij een aanschaf auto zijn km stand en volledige historie. Kleur boeit me minder.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Er zijn zeker wel wat verschillen, ik zou vanaf 2008 nemen, maar ik zit op mijn mob, dus ik tik later wel waarom :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Even wat verschillen tov 2006

2007 model:
-aangepaste onderstel, andere veren.
-stuurhuis is anders, maar persoonlijk merk ik niet zoveel verschil
-traction control uit te zetten dmv knopje
-knopjes voor tank/kofferklep zitten nu anders naast elkaar vs onder elkaar
-opzich weinig verschillen
-Chrystal white Parelmoer wit is vervangen door starfire pearl

2008 model:
Aangepast onderstel en aangepast stuurbekrachtiging, dit is heel goed merkbaar, het stuurwiel stuurt stuk zwaarder en stabieler! om die reden zou ik al een 2008 model nemen.
Aangepaste stoelen, deze zijn minder DIK, hierdoor is er wat meer beenruimte voor achterin.
18inch velg is aangepast met een donkere liquid kleur
 

boudi

Actief
22 aug 2010
467
14
18
Heyy thnx voor de info. Ik zat net ff te kijken naar 2008 modellen maar ik vind daar nog behoorlijk wat prijsverschil in zitten in verhouding met de 2007 modellen en 2006 modellen.

Het lijkt erop dat ik toch op een 2007 uitkom :(

Zijn die wijzigingen echt doorgevoerd in 01-2008 modellen?

Off topic: als je je auto verkoopt blijven de Red Carpet Treatment & Mobiliteitsservice dan wel van kracht?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nee ik denk niet alle autos uit 2008, je moet denk ik kijken naar vin nummer dan. Ergens augustus 2007 of later

De rest is volgens mij persoosngebonden maar eventueel over te dragen, ik zou even informeren bij de dealer.

Kan je niet even wachten tot een 2008 in je budget valt? :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
467
14
18
Wachten hmmm ja nou mijn auto is momenteel nog in erg goede staat. Als ik hem voor een goed bod, wat ik voor ogen heb, weg kan doen, dan gaat hij weg.

Wat betreft budget, voor hetzelfde geld als een 2008 kun je ook een erg mooie GS kopen uit 2005/2006 met ? 80k op de teller. Dan ga ik weer twijfelen over een GS. Daarom stel ik gewoon een limiet aan het budget zodat ik weet dat ik niet naar een mooie GS of RX hoef te kijken hahahaha