versnellingsbak probleem

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
hallo,

ik heb een probleem met mijn lexus is200
als ik aan het rijden ben en de motor zit zo rond de 3000 toeren ,
en ik geef gas bij maakt de motor meer toeren maar hij wil niet sneller gaan is precies of je in neutraal gas geeft .

kan dit de oorzaak zijn van een versleten koppeling ?
is dat normaal een versleten koppeling bij 163000 km ? en van het jaar 1999?
of wat kan hier nog de oorzaak van zijn ?

grtz dieter
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
oei dat had ik ook bij me ouwe nissan bij die was de koppeling versleten.
maar ik weet niet of het normaal is bij een IS ik zit nu op de 185xxx met eentje uit '99 zonder problemen.
ik denk ook dat het er net aan ligt hoe er mee gereden is.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het is in ieder geval een koppelings probleem, het hoeft niet perse te zijn dat ie versleten is. Het kan ook zijn dat je een olie lekkage hebt waardoor de koppeling gaat slippen. Het kan ook een probleem in de drukgroep zijn. Zowiezo moet er een nieuwe koppeling in als deze slipt, maar belangrijk is om te weten of er lekkage is, ander kan je straks de nieuwe ook weer weg gooien.




gr. koen
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ga maar uit van een versleten koppeling. Enkel de platen verwisselen zal bij een lexus van dat bouwjaar niet handig zijn (minimaal ook drukgroep en lager) en verder nog wat keerringen als er inderdaad olie lekt.
vanaf 80.000 is bij een lexus normaal (als je je koppeling als voetsteun gebruikt) daarna ben ik alles tot 210.000 km tegengekomen maar levensduur wordt volledig bepaald door het gebruik en de bekwaanheid van de bestuurder.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het ligt er inderdaad aan hoe er met de auto wordtr gereden snelweg/stad en hoeveel slip laat de gebruiker toe.