Versnellingsbak problemen is250 2006

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Beste dames en heren, Via deze weg een vraag. Sinds een aantal maanden bezit ik een is250 uit 2006, handbak met ongeveer 145000 km op de teller. Nu tijdens het schakelen voelt de 3 erg hakerig, je voelt en hoort hem er in gaan. Ook de 2 begint hier last van de krijgen. Tevens is de auto soms met geen mogelijkheid in de achteruit te krijgen, koppeling op laten komen etc heeft dan geen zin. Je moet soms eerst een stukje vooruit of laten rollen. Via de dealer is de bakolie al vervangen, slijpsel viel mee. Echter dit alles helpt niet. Kent 1 van jullie deze problemen? Aangezien ik me er dood aan erger vrees ik toch dat de bak zelf open moet, hierover vroeg ik me af is een tweedehands niet goedkoper dan eventueel revisie ? Tweede puntje. Soms als je de koppeling wat met gas erbij laat opkomen begint die snel te ruiken (bij normaal rij gebruik niet) is dit normaal bij deze auto dat dit vrij snel gebeurd? Of toch teken van slijtage koppelings platen? Groet David .
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Als het enkel bij een koude bak is ligt het aan je olie,ik heb bij toyota gewerkt en bij sommigen werd de gewone versnellingsbakolie vervangen door rode versnellingsbakolie van een automaat
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Dat je koppeling gaat ruiken klopt niet, dan slipt deze al.. Moet je je pedaal vrij hoog loslaten voordat er iets gebeurd? Ik weet niet hoe de koppeling van de is250 is (of het hydraulisch is..) maar misschien moet je ook denken aan ontluchten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien even in historie kijken of de koppelingsplaat en drukgroep al eens is vervangen?

hakerig schakelen doet die inderdaad, maar het moet niet TE zijn. dit kan je doen door te vergelijken met andere handbakken van de is250. anders is dit moeilijk te constateren
 

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Uiteindelijk net alsAlor de handbak ingeruild voor en automaat, en inderdaa een wereld van verschil in positieve zin :)
Dank voor de tips nog, Gr
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAah inderdaad ook een leuke oplossing, maar nu merk je pas hoe fijn de automaat bak van Lexus is, dit maakt de auto Lexuswaardiger vind ik.. ( soepel/stil/vibratieloos en hij is zuiniger oook!)