Verwijdering airco en koelkast

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Het stoorde mij al een tijd dat mijn kofferbak niet zo ruim was als de Mercedes break die ik hiervoor had (vreemd genoeg). Toen mijn airco uitviel door een lek in een van de twee airco buizen tussen buiten en de kofferbak, en ik hiervoor 150 euro zou moeten betalen, en zo ongeveer alles onder de auto zou moeten losmaken, was wat mij betreft de beslissing een stuk makkelijker. Daarbij vind ik het climate systeem en koelkast speciaal voor de passagiers eigenlijk nutteloos. Maar goed, de werkwijze: zaag ter hoogte van je pedalen de twee airco buizen die naar achter lopen door. Doe dit zelfde nogmaals vlak voordat deze buizen het koffer in gaan (dan hoef je niet alles onder de auto los te maken). Aan de voorzijde (bij de pedalen) afdoppen of laten doen (garage Roberts te Gelleen) in mijn geval. Vervolgens haal je de installatie, verdamper enz. uit de kofferbak. Dan flex je met beleid de achterkant van de koelkast eruit. En tadaa: een mooi skiluik. Nu kun je ervoor kiezen om de bekleding er weer in te zetten. En deze dus thuis te laten indien je ruimte nodig hebt. Doordat ik vaker grotere spullen in de koffer vervoer heb ik hem voorgoed verwijderd. Ik weet niet hoeveel liter de kofferruimte nu is, maar 30m? laminaat past er mooi in. Airco werking voor de rest perfect. Gewoon vullen als een "niet president". Levert ook geen foutmeldingen op.
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Kan ik inkomen, maar voor mij was de grotere kofferruimte, voor vakantie en dagelijks gebruik, toch van hoger belang :)