Verzekering

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
62
19
8
Vandaag ontving van Interpolis het nieuwe prijsvoorstel voor komend verzekeringsjaar.
Met 17 schade vrije jaren en een no claim van 75% komt het neer op 1450 euro all risk.
Vorig jaar was dit 1250 euro.

Dit bracht mij bij de vraag of het nog wel verstandig is de auto all risk te verzekeren. De auto wordt minder waard en de premie stijgt fors

Hoe verzekeren jullie je gs en wat zijn je afwegingen.

Wat achtergrond informatie ik heb een gs 300 h president van 2017 met een nieuwwaarde van 72k en 85.000 kilometer op de klok

groet, Chiel
 
Beste Chiel,

Ik zit toevallig ook bij Interpolis en werd ook geconfronteerd met een prijsstijging bij 18 schadevrije jaren. Of 19 zelfs.

In ieder geval verrassend alhoewel Interpolis kwam met een verhaal over meer schades, inflatie blablabla.

Ik rij een LS uit 2011 en ben ook all risk verzekerd. Ik hou wel deze dekking omdat het mij maar zo eens kan gebeuren dat ik zelf schade veroorzaak. Reparaties zijn schreeuwend duur (denk eens aan nieuwe onderdelen) en met deze schadevrije jaren kan ik probleemloos schade laten herstellen. Ik denk dat deze overweging ook voor jou relevant is.

Met andere woorden, de stijging (per maand gezien valt het wel mee) voor lief nemen en de rust pakken die all risk met een stapel schadevrije jaren (met no-claim bescherming of hoe heet dat) met zich mee brengt.

Een GS uit 2017 wil je waarschijnlijk zonder al te veel kopzorgen ook weer netjes krijgen als je wel zelf een schade rijdt.

Just my two cents...
 
Ik heb geen GS, maar wel 3 auto’s. Uiteenlopend qua leeftijd, kilometerstand en segment dus ook qua (rest)waarde. Ik heb ze altijd all risk verzekerd. Ik probeer de premie laag te houden met een hoger eigen risico in de overtuiging dat ik niet zelf schade zal veroorzaken maar als een schade niet verhaald kan worden, betaal je hooguit dat eigen risico. Een goede verzekering zal je bij een total loss of diefstal de dagwaarde +10% uitkeren. Een GS300h in President uitvoering lijkt me in die uitvoering relatief zeldzaam. Ik vind ‘m een all risk wel waard.

Maar zonder verdere details te kennen, voor 17 schadevrije jaren €1250 per jaar te betalen vind ik behoorlijk duur, laat staan die €1450 per jaar. Ik weet niet waar je woont want dat kan uit maken in een premie, maar als ik een dergelijke auto invul op Independer met 17 schadevrije jaren en een geboortejaar van 1988 bijvoorbeeld geeft Independer de keuze uit verschillende verzekeraars die amper de helft kosten. Let wel, ik heb de postcode van mijn dorp ingevuld.

Nou zeg ik er wel bij dat die Internet-verzekeringen goedkoop zijn met een reden. Je regelt alles zelf, ook bij schade. En dan kun je wel eens lang in de wacht staan. Maar ik weet vrij zeker dat er ook goede verzekeringen zijn, betaalbaar en via een tussenpersoon die je ontzorgt. Je kunt ook van verzekeraar wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Vorig jaar een negatieve ervaring gehad bij Interpolis vanwege de no-claim bescherming, of hoe dat maar heet. Die was “gratis”, maar na een kleine schade zou ik daar fors voor moeten betalen.
Per saldo dus toch een premiestijging, alleen heet het anders…..

Dus overgestapt naar Allianz Direct.
Vergelijkbare dekking en 25% goedkoper.
 
Let ook goed op de voorwaarden wbt. aangesloten schadeherstelbedrijven. Dan is een tientje besparen leuk, maar als je daarmee de keuze hebt uit een fikse naheffing van het eigen risico of wellicht matig herstelwerk, dan is dat tientje niets meer waard.
 
Rondkijken waar een verzekering het voordeligst is kan zeer lonend zijn. Bv independer, poliswijzer e.d. Ook unitedconsumers kan voordelige aanbiedingen hebben. Ik check dit ieder jaar en sta versteld over de prijsverschillen tussen de verschillende maatschappijen.
Ter info: Mijn 2024 NX450h+ Exclusive is nu bij NN verzekerd (via United Consumers): All-risk, geen eigen risico, 10 schade vrije jaren, inzittenden verzekering, voor €105 per maand en klasse 3 beveiliging is afdoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
United Consumers is inderdaad een gouden tip! Nu minder kwijt voor een all-risk pakket bij NN.
Niet te veel naar NN anders gaat mijn premie omhoog:ROFLMAO:
Zoals al door anderen aangegeven: Gewoon ieder jaar even rondneuzen, ook al denk je van "ach, ik zit al jaren goed". Het blijft een monsterklus om ook alle haken en ogen te herkennen, zeg maar zoiets als de ene vergoed wel directe waterschade, maar geen indirecte. Ook kan het blijken dat je dubbel verzekerd bent door 'gratis' extra's, zoals bijvoorbeeld "nu met altijd gratis pechhulp in eigen woonplaats", terwijl je al Wegenwacht pechhulp hebt.
De nieuwe verplichte verzekeringskaarten geven een hoop duidelijkheid.

Keuze tussen allrisk en WA/+ blijft altijd lastig, al ga ik persoonlijk minimaal voor WA+. Eigen risico ook altijd overwegen als je wat opzij kan zetten, met de huidige spaarrentes misschien nog aantrekkelijker ook, tenzij je vaak schade hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Zelf heb ik beide auto's (LS 2011 en CT 2014) bij FBTO voor 86 naar 108 verhoging) per maand. Dat is WA Casco, dus alles verzekerd behalve eigen schuld schade. Incl. Inzittenden en eigen keuze reparateur bij schade.
Bewust gekozen voor WA Casco. Ik snap de afweging van Speedy J maar ik zit op 75% no-claimkorting en eigen schade heb ik nog nooit gehad, kans is klein. Ook is de hybride accu gedekt door Lexus.
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen afweging.
Overigens bijna geen keuze om de LS te verzekeren. FBTO was een van de weinigen.
 
Over het algemeen kies ik ook altijd voor beperkt casco. Echter ben ik nu voor volledig casco minder kwijt, dan beperkt casco bij de oude verzekeraar. Dan wordt ook nog eens vandalisme gedekt en mocht ik - even afkloppen dat het me nog nooit overkomen is - zelf een aanzienlijke schade rijden, kan ik op de verzekeraar terugvallen. Maar dikke kans dat ik de volgende keer weer beperkt casco kies. Maar net wat de aanbieding is.
 
Interessant topic.
Ik wil mijn ct200h uit 2012 ook allrisk verzekeren met inzittenden en rechtsbijstand, maar ook aanschafwaarde verzekering.....ik zit bij ASR, maar zie dat NN bij United Consumers, maar ook Inshared Interessant zijn.
Iemand de gouden tip?
 
Weggaan bij ASR gok ik? Ik zat met 2 auto’s allrisk bij ASR. Bij vervangen van de een begin dit jaar verdubbelde de premie ruimschoots. De tussenpersoon vertelde dat ASR verlies leed op die portefeuille dus de premies ging aanpassen. Ik heb dat geïnterpreteerd als portefeuille opruimen want met zulke belachelijke stijgingen jaag je de klanten vanzelf weg.

De gouden tip is simpelweg verzekeringen vergelijken en overstappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Advaita en Bobusa
Voor de mensen die NN via United Consumers interessant vinden: De korting die je krijgt is alleen voor het 1e jaar. En je krijgt de korting niet direct op de premie maar je krijgt tegoed gestort in je United Consumers account. Dat tegoed kun je eenvoudig opnemen. Maar je moet dus de premie volledig betalen aan NN (of de tussenpersoon Voogd aks ik het goed heb).
Na het 1e jaar moet je dus wel weer even rond gaan kijken of het ergens anders voordeliger kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Advaita
Dank allen voor jullie feedbacken tips . Duidelijk een onderwerp wat ons allen raakt. Ik ga ermee aan de slag.

De hobby auto is een Lotus elise 250 cup (toyata motor) en die heb ik via een Lotus verzekering all risk En tegen taxatiewaarde.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n