Vijf LF-A naar Nederland

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Autoweek:
De Nederlandse importeur hoopt in Nederland vijf exemplaren van de Lexus LFA te kunnen verkopen.

Vanaf februari 2011 komt de Lexus LFA naar Nederland. De importeur ziet in Nederland markt voor vijf exemplaren, maar het is nog onbekend hoeveel stuks er aan ons land worden toegewezen. In totaal worden vijfhonderd LFA?s gebouwd in de Motomachi-fabriek. ?Wanneer blijkt dat er in een ander land exemplaren blijven staan en bij ons de markt groter is dan voorzien, is het alsnog mogelijk dat er meer dan vijf in Nederland zullen worden geregistreerd.?

Intussen hebben zich ?enige? serieuze gegadigden gemeld in Raamsdonksveer. ?Maar ik kan niet beoordelen of er al exemplaren zijn verkocht?, aldus de woordvoerder. De importeur geeft een richtprijs op van 325.000 euro zonder belastingen. ?Hoeveel de auto uiteindelijk voor de consument gaat kosten, is nog niet duidelijk omdat het belastingregime er tegen die tijd weer heel anders uitziet.?

De Engelse pers heeft er inmiddels lucht van gekregen dat Lexus geen geld verdient op het prestigeproject. Door de hoge kosten van de ontwikkeling en de kleine productie is het voor de Japanners, ondanks de astronomische prijs, niet mogelijk om winst te maken op de LFA. Slechts vijf componenten van de sportwagen worden gedeeld met andere Toyota en Lexus-producten. Verder is de productie door de toepassing van met koolstof versterkte kunststof voor het chassis en de carrosserie bijzonder prijzig.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik wilde al ruilen tegen mijn oudejaarslot. Ook deze deal ging men niet aan.......

Maar goed, over een jaartje is de IS-F betaalbaar :) En dan twee dagen later mag ik bij de officier van justitie komen...........
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat bedoel ik maar. Dan ben je misschien wel je hele auto kwijt..

Maakt niet uit, ik kan je wel weer alvast aan de wielen helpen dan :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Rijbewijs auto en ego!

Misschien toch beter de IS250c of de RX450h :)