Vocht in het ventilatiesysteem

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik rijd meestal met de airco aan, maar soms als ik met een raam of het dakraam open wil rijden dan zet ik hem uit.
Wat mij dan opvalt is dat de lucht dan gelijk vochtig (benauwd) aanvoelt en dat de ramen dan ook na een tijdje beslaan.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Op welke stand staat je ventilatiesysteem? Recirculatie of lucht van buiten happen? De laatste moet je gebruiken (wanneer geen airco aan).

Op zich is het gebruikelijk dat bij vochtig weer de ramen iets beslaan bij instappen. Dit zou dan redelijk snel weg moeten trekken bij frisse lucht van buiten zoals raam/dak open. Verder kan het nog schelen of je ramen goed schoon zijn van binnen. Eventueel nog je interieurfilter checken of deze niet ongebruikelijk 'nat' is.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heb ik zo niet op gelet, maar meestal staat de klimaatregeling op auto.
Ik zal er de volgende keer nog eens op letten.

Waar zit het interieurfilter? :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bij stand 'auto' heb je grote kans dat ie bijna altijd voor recirculatie kiest (bij mij zo). Ik kan dat overrulen met een knopje boven het ventilatierooster (auto - recirculatie en externe lucht), dan blijft de stand 'auto' verder gewoon intact. Helaas blijft ie daar niet op staan, dus dat moet je (ik) telkens bij starten instellen. Maar goed, waar hebben we het over ;)

lol@pollenfilter. Enkel speciale LS uitvoeringen hebben geen p-filter :p

Ziek ook LPSettings: http://www.lexus.com/pdf/service/IS250_LPS.pdf (3e pagina)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De autostand heeft standaard de airco aan.

Maar zijn je tapijten nat? Wat een verstopping van de airco kan zijn. Want alleen bij heel vochtig weer kunnen de ruiten pas beslaan
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik geloof dat het zich enkel voordoet als de circulatie op recirculeren staat.
Automatisch staat hij al snel op recirculeren heb ik gemerkt...
Als ik hem op extern zet lijkt er niks aan de hand te zijn.

De tapijten zijn niet nat.