Vocht van camera('s) weren.

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
Irritant, 's ochtends, ramen beslagen en camera werkt niet. Ik ben nogal lui dus geen zin om alles droog te maken. Is er een middeltje dat je op de camera kan smeren zodat deze niet beslaat? (Auto binnenzetten of verhuizen naar een warm land is natuurlijk ook een optie.)

Camera b.jpg


Camera a.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
mogelijk met een doekje wat afwasmiddel over de lens wrijven? er zijn ook middeltjes te koop die bijvoorbeeld het aanslaan van brillenglazen tegen gaat. waar het om gaat is dat je de minuscule condensdruppeltjes zo gek krijgt dat ze zich verenigen tot grotere die vervolgens een enkel waterlaagje vormt en dan afdruipt. Zie bijvoorbeeld: https://supershineonline.nl/beslagen-brilglazen-voorkomen/
Ik ken dat, ik had ook van dat spul voor op de spiegel in de badkamer, werkte prima maar is niet bestand tegen de elementen, een regenbui en het is weg.
Maar ik ga zometeen even het dorp in, toch maar even langs de brillenboer...
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
wat bij sommige duitse merken wel goed werkt is dat de camera achter in het embleem is verwerkt. zodra je hem in z'n achteruit zet klapt deze open en werkt, nooit smerig en nat of beslagen. Dit is dan ook een van de weinige goede dingen van de duitsers.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
wat bij sommige duitse merken wel goed werkt is dat de camera achter in het embleem is verwerkt. zodra je hem in z'n achteruit zet klapt deze open en werkt, nooit smerig en nat of beslagen. Dit is dan ook een van de weinige goede dingen van de duitsers.
Beetje lastig bij een 360º camera die standaard aan gaat tot 14 km/h, ook bij stilstand.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
Alweer €5.95 uitgegeven, vanavond weer niet eten dus...
De camera's en linker zijde van de spiegel zijn behandeld. Ben benieuwd, ik laat mijn bevindingen horen.

Fog no More.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

GeraldH

Nieuw hier
20 sep 2022
10
8
3
Ik heb zojuist iets alternatiefs gedaan. Lens droogmaken met een microvezeldoekje en een beetje WD-40 (Water Displacement - 40th attempt) op een wattenstaafje gespoten en daarmee aangebracht op de lens. Nu is de tijd van het jaar om dergelijke dingetjes uit te proberen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Higgie

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Is nano vloeistof geen optie? Er zitten wel grote kwaliteitsverschillen in.
Gebruiken wij op het werk ook bij onze glasbewassing divisie. Die daar gebruikt wordt heeft een levensduur van minimaal 5 jaar.
Wel 150 euro per liter maar geen enkele druppel of condens blijft aanwezig. En bestand tegen elementen.
Helaas kan ik het niet direct voor je regelen maar als dat ooit wèl het geval is zal ik dat delen hier.
Ik ga er in ieder geval eens achteraan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
Is nano vloeistof geen optie? Er zitten wel grote kwaliteitsverschillen in.
Gebruiken wij op het werk ook bij onze glasbewassing divisie. Die daar gebruikt wordt heeft een levensduur van minimaal 5 jaar.
Wel 150 euro per liter maar geen enkele druppel of condens blijft aanwezig. En bestand tegen elementen.
Helaas kan ik het niet direct voor je regelen maar als dat ooit wèl het geval is zal ik dat delen hier.
Ik ga er in ieder geval eens achteraan.
Probeer het zou ik zeggen, 1 ml is genoeg voor jaren, als het werkt kun je het verkopen op een volgende meet.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Enige voorzichtigheid met het gebruik van allerlei waterverdrijvers is wellicht op zijn plaats. Glas kan waarschijnlijk wel zo ongeveer overal tegen, maar het lensje van zo'n cameraatje op een auto zal waarschijnlijk van een of andere kunststof zijn. Sommige kunststoffen worden aangetast door olieachtige stoffen - ze kunnen bros worden of verweken en opzwellen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
Enige voorzichtigheid met het gebruik van allerlei waterverdrijvers is wellicht op zijn plaats. Glas kan waarschijnlijk wel zo ongeveer overal tegen, maar het lensje van zo'n cameraatje op een auto zal waarschijnlijk van een of andere kunststof zijn. Sommige kunststoffen worden aangetast door olieachtige stoffen - ze kunnen bros worden of verweken en opzwellen.
Ik dacht dat ze van glas waren, althans bij m'n vorige, er tegen aan getikt en het klonk helder als glas, niet dof als kunststof.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Enige voorzichtigheid met het gebruik van allerlei waterverdrijvers is wellicht op zijn plaats. Glas kan waarschijnlijk wel zo ongeveer overal tegen, maar het lensje van zo'n cameraatje op een auto zal waarschijnlijk van een of andere kunststof zijn. Sommige kunststoffen worden aangetast door olieachtige stoffen - ze kunnen bros worden of verweken en opzwellen.
Het spul wat er bij ons gebruikt wordt gaat ook op kunststof kozijnen. Ik weet echter niet of dat inderdaad ook zomaar op een lens kan.