- 21 sep 2010
- 629
- 62
- 28
Ik schiet even een topic in gerelateerd aan de verversing van m’n wagenpark. Op dit moment gebruikt m’n vrouw een IS200 voor schier korte ritjes (kids naar school en werk), zelf rij ik een 3rd gen GS300 voor de langere ritten (werk, vakantie, dagtripjes). De IS is nu 25 jaar oud en is toe aan vervanging, ook ik zit met mijn 19,5 jaar oude GS ook te kijken naar iets anders. Van 2 naar 1 auto ben ik aan het overwegen. Idealiter doe ik dat met een auto die voor de korte ritjes elektrisch kan rijden (2-3 km binnen de bebouwde kom). Ik ben niet zo van de cross-overs/SUVs dus ik kijk nu vooral naar een GS450h/300h en ES300h. Met 3 kids waar de oudste begint te puberen, is de ruimte van de GS/ES achterin wel gewenst (en valt bijv de IS300h al af). Met 2 keer per week sowieso een retour rit van 70km, verwacht ik dat de batterij voldoende is opgeladen om de korte stukjes (2-3 keer per week) te kunnen overbruggen. Het zou mooi zijn als een plug-in variant er ooit komt, ook gezien de saldering-ontwikkelingen t.a.v. thuis opwekken.
Mijn vraag wat jullie praktijk ervaring is met korte stukjes elektrisch rijden? Ik ga er vanuit dat dat met de GS überhaupt korter/minder gebruikelijk is gezien deze al wat oudere techniek in huis heeft.
Mijn vraag wat jullie praktijk ervaring is met korte stukjes elektrisch rijden? Ik ga er vanuit dat dat met de GS überhaupt korter/minder gebruikelijk is gezien deze al wat oudere techniek in huis heeft.