Volvo stapt in de wereld van plug-in hybridetechniek en presenteert dit voorjaar op de Autosalon van Gen?ve de V60 Plug-in Hybrid. De dieselhybride auto is zo goed als productierijp en heeft een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km. In 2012 komt de ultrazuinige Zweed op de markt.
Volvo werkte sinds 2007 samen met het Zweedse Vattenfall om plug-in technologie te ontwikkelen en te testen. De nog te presenteren V60 plug-in Hybrid is in tegenstelling tot alle bestaande hybrides voorzien van een dieselmotor. De verbrandingsmotor werkt samen met de elektromotor en kan de Zweed zodoende op diesel, diesel-elektrisch of volledig elektrisch laten rijden. Dankzij plug-in hybridetechniek is het mogelijk de accu?s zelf via het lichtnet op te laden. Het geeft de V60 een bereik van 50 elektrische kilometers. Onderweg wordt dit bereik zoveel mogelijk gerekt door energie terug te winnen bij afremmen. Wie niet de elektrische modus ?Pure? selecteert rijdt de Volvo als een hybride. Door effici?nte samenwerking tussen de diesel- en elektromotor heeft de V60 dan een CO2-uitstoot van 49g/km. Wanneer het echt op presteren aan komt kiest voor de Power-modus. Er is dan 215 + 70 pk voorhanden wat de V60 Plug-in Hybrid desgewenst in 6.9 seconden naar 100 laat sprinten.
En dit moeten wij geloven???? Maar het zou een tegenhangervan de CT200H kunnen zijn. :O
Volvo werkte sinds 2007 samen met het Zweedse Vattenfall om plug-in technologie te ontwikkelen en te testen. De nog te presenteren V60 plug-in Hybrid is in tegenstelling tot alle bestaande hybrides voorzien van een dieselmotor. De verbrandingsmotor werkt samen met de elektromotor en kan de Zweed zodoende op diesel, diesel-elektrisch of volledig elektrisch laten rijden. Dankzij plug-in hybridetechniek is het mogelijk de accu?s zelf via het lichtnet op te laden. Het geeft de V60 een bereik van 50 elektrische kilometers. Onderweg wordt dit bereik zoveel mogelijk gerekt door energie terug te winnen bij afremmen. Wie niet de elektrische modus ?Pure? selecteert rijdt de Volvo als een hybride. Door effici?nte samenwerking tussen de diesel- en elektromotor heeft de V60 dan een CO2-uitstoot van 49g/km. Wanneer het echt op presteren aan komt kiest voor de Power-modus. Er is dan 215 + 70 pk voorhanden wat de V60 Plug-in Hybrid desgewenst in 6.9 seconden naar 100 laat sprinten.
En dit moeten wij geloven???? Maar het zou een tegenhangervan de CT200H kunnen zijn. :O