Volvo presenteert V60 Plug-in dieselhybride

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Volvo stapt in de wereld van plug-in hybridetechniek en presenteert dit voorjaar op de Autosalon van Gen?ve de V60 Plug-in Hybrid. De dieselhybride auto is zo goed als productierijp en heeft een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km. In 2012 komt de ultrazuinige Zweed op de markt.
Volvo werkte sinds 2007 samen met het Zweedse Vattenfall om plug-in technologie te ontwikkelen en te testen. De nog te presenteren V60 plug-in Hybrid is in tegenstelling tot alle bestaande hybrides voorzien van een dieselmotor. De verbrandingsmotor werkt samen met de elektromotor en kan de Zweed zodoende op diesel, diesel-elektrisch of volledig elektrisch laten rijden. Dankzij plug-in hybridetechniek is het mogelijk de accu?s zelf via het lichtnet op te laden. Het geeft de V60 een bereik van 50 elektrische kilometers. Onderweg wordt dit bereik zoveel mogelijk gerekt door energie terug te winnen bij afremmen. Wie niet de elektrische modus ?Pure? selecteert rijdt de Volvo als een hybride. Door effici?nte samenwerking tussen de diesel- en elektromotor heeft de V60 dan een CO2-uitstoot van 49g/km. Wanneer het echt op presteren aan komt kiest voor de Power-modus. Er is dan 215 + 70 pk voorhanden wat de V60 Plug-in Hybrid desgewenst in 6.9 seconden naar 100 laat sprinten.


En dit moeten wij geloven???? Maar het zou een tegenhangervan de CT200H kunnen zijn. :O
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik best wel een Volvo gek, ik reed voor de huidige IS220D een Volvo S60.

De nieuwe S60 paste niet in de lease, daarom maar prive gaan rijden (zonder spijt!).



Deze had ik best willen leasen! De waardes zijn wel erg mooi, niet TE mooi?
Volvo maakt erg mooie wagens ;)
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Dit is voor mij wel het definitieve signaal dat de autofabrikanten eindelijk serieus werk gaan maken van auto's die EN presteren EN het milieu steeds minder gaan belasten. Dit zal daarentegen volgens mij geen serieuze competitie voor de Lexus CT200h kunnen zijn, want de V60 begint in de normale uitvoering bij een dikke 35.000 Euro. Dieselen met de V60 doe je vanaf 40.000. En de V60 hybrid is een diesel hybrid, dus ik gok dat de prijs nog wel ietsje hoger als die 40.000 uit zou kunnen komen. Lexus zit daar sowieso ruim 10.000 Euro onder met de CT200h. En het zijn 2 heel verschillende auto's ook, voor verschillende doelgroepen. Lexus zal misschien wel moeten vrezen voor overstappers die willen upgraden naar een ruimere auto. Just my 2 cents...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dieselen doe je bij de V60 ook al ruim onder de 40 mille ;)
Zelfs de Kinetic uitvoering zit daar ruim onder. De Momentum, Summon en de R-Sport daarboven.
Ik kon alleen de Kinetic leasen kwam ik gisteren achter, wel tegen 500 netto in de maand... Voor een dikke Momentum of R -sport had ik dat serieus overwogen.......

Wel de 1.6D eco uitvoering overigens.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Ja, je hebt gelijk hoor. Maar ik heb nog even gezocht op het internet, en toen kwam ik deze quote tegen ( http://www.zerauto.nl/blog/index.php/20 ... vo-v70-v60 ) :

"Hij rijdt tot 50 km helemaal elektrisch. Dan komt de 205 pk sterke diesel in actie. Maar voor 90 % van de ritten zal dat niet nodig zijn, stelt Anders Bj?rnberg, Hybrid Vehicle Specialist bij Volvo Cars. De prijzen zijn niet bekend - wel verwacht de Zweed dat de oplaadbare hybride Volvo zo'n 15.000 euro duurder wordt dan de versie met alleen een dieselmotor. Door de BPM-vrijstelling in ons land (lage emissie) wordt de auto ongeveer even duur wordt als de gewone versie, of zelfs nog iets goedkoper. Wellicht dat de prijs daardoor net onder de 50.000 euro blijft (incl. BTW). Welke auto gaat het over? De nieuwe V60, de stationwagon op basis van de S60. Dit model zal Volvo's eerste hybride worden."

En hier vond ik de prijzen van de huidige V60:

http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... ikel=10401