Voor de mensen met een supercharger onder ons

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Ik heb zelf een TTE supercharger onder de kap liggen, alleen heeft deze behoorlijk wat km's gelopen en hebben de lagertjes hun beste tijd wel gehad. Op E-bay worden hiervoor diverse "revisie" setjes aangeboden, echter is dit eigenlijk alleen voor de 'snout', en missen in deze setjes eigenlijk altijd de toch wel kritieke oliekeringen voor de "front-end' van de rotors. Deze oliekeringen zijn ongeveer nergens te vinden, maar ben gisteren dan toch op een site terrecht gekomen waar ze ze hebben!! :D

De site is Amerikaans en tevens bieden ze hier ook een complete rebuild set aan voor ongeveer $200,-. Mochten er mensen zijn die hier intresse in hebben is een groupbuy misschien een mogelijkheid?

Bij deze de betreffende site:

https://jonbondperformance.com/index.ph ... cts_id=220

Ze hebben hier trouwens ook de olie die in de SC kan.

Gr, Thierry
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Maakt het je wel makkelijk, maar kost ook serieus geld (was indertijd met veel moeite ongeveer de helft kwijt). Dit lijkt overigens makkelijker dan het is vooral de vloebare pakking bij het neuswiel is lastig dicht te krijgen en als het mislukt heb je aardig wat reserveolie nodig.
Ik mis ??n lager uit het neuswiel en die was indertijd al lastig te krijgen (lager uit het neuswiel) Ding gaat kapot als de riem te strak heeft gestaan.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Vaak kan je allerlei soorten en maten lagers gewoon bij de SKF dealer krijgen. Dat is vaak ook nog eens stukken goedkoper omdat er een paar tussenhandelaren minder tussen zitten.
 

Paul_m

Nieuw hier
11 sep 2012
8
0
0
Thx dit ziet er goed uit. Volgens mij heeft mijn Supercharger er al aardig wat kilometers op zitten. Heb je hem toevallig al besteld of al gereviseerd? Ben benieuwd naar je ervaringen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Deze heb ik ook gezien en is inderdaad zowat de enige die ook de olie keeringen heeft. De mijne had last van olie lekkage inwendig waardoor er dus olie in mijn inlaat kwam.
Ik heb een vervangende kompressor gekocht van een mercedes slk 230 Maar heb nu nog een reserve liggen die ik ter zijne tijd wil gaan reviseren. Heb je de set al gekocht en zoja heb je de kompressor al uit mekaar gehaald?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
gewoon goed rondkijken, maar niet vergeten dat ALS je 1 vindt dat het meestal veel km heeft gelopen en dus een overhaul nodig heeft...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
vast... maar tunen gaat niet zo makkelijk met toyota's.. en ik vind het niet waard om de 1GFE te tunen... je krijgt er niet zoveel uit... Maar we gaan offtopic zo, misschien kun je een nieuwe topic openen om zo je vragen en antwoorden op 1 plek te hebben...
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
Phaebo zei:
Deze heb ik ook gezien en is inderdaad zowat de enige die ook de olie keeringen heeft. De mijne had last van olie lekkage inwendig waardoor er dus olie in mijn inlaat kwam.
Ik heb een vervangende kompressor gekocht van een mercedes slk 230 Maar heb nu nog een reserve liggen die ik ter zijne tijd wil gaan reviseren. Heb je de set al gekocht en zoja heb je de kompressor al uit mekaar gehaald?

Is het een hele klus om die kompressor van een slk 230 in te bouwen ?
En dinge zoals de compressor aandrijven een extra poulie ? En luchtfilterdoos van de slk nemen + intercooler ?
Gr dieter
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
bakker zei:
Phaebo zei:
Deze heb ik ook gezien en is inderdaad zowat de enige die ook de olie keeringen heeft. De mijne had last van olie lekkage inwendig waardoor er dus olie in mijn inlaat kwam.
Ik heb een vervangende kompressor gekocht van een mercedes slk 230 Maar heb nu nog een reserve liggen die ik ter zijne tijd wil gaan reviseren. Heb je de set al gekocht en zoja heb je de kompressor al uit mekaar gehaald?

Is het een hele klus om die kompressor van een slk 230 in te bouwen ?
En dinge zoals de compressor aandrijven een extra poulie ? En luchtfilterdoos van de slk nemen + intercooler ?
Gr dieter


Als je net als mij een komplete kompressor ombouw kit kan vinden dan is het niet heel veel werk, deze bevat een eaton m62 kompressor die ook gebruikt word bij mercedes. Verder is er niks van mercedes bij. Ik was een avond en een ochtend bezig om het allemaal in te bouwen plus dat ik ook een komplete inbouwbeschrijving erbij had, maar als je alles zelf moet gaan maken zoals de steunen voor de kompressor bijvoorbeeld en alle inlaat buizen, passende intercooler, fuel cut defender etc.... dan ben je behoorlijk lang bezig denkik en is het haast niet te doen.
Naar mijn idee moet je opzoek gaan naar een komplete ombouw set, maar die zijn erg zeldzaam en kostbaar, of anders zou ik gaan voor een ander blok want zelf alles uitvogelen is een hoop meer werk dan je verwacht.