Wat zou het voordeel zijn van deze app ten opzichte van YoyTube Music of Spotify? Daar heb je dan alle nummers zonder reclame of onderbrekingen.Via een omweg op je smartphone kun je voor een gering bedrag een app gebruiken die je via Bluetooth van je fabrieksradio laat spelen. Die app is er voor iPhone en Android. De bitrate in die app is voor zover ik gezien heb van minimaal dezelfde kwaliteit als de DAB+ zender in de ether. Qua data vind ik het verbruik wel meevallen. Ik heb een iPhone en heb een jaarabonnement genomen waarmee ik voorkeuren kan vastleggen (er is heel wat meer te kiezen dan 6).
Hiermee kun je eenvoudig in Spanje, Italië of Zweden gewoon naar Q-Music of Radio 10 luisteren bijvoorbeeld. Deze app heeft ook CarPlay ondersteuning dus Android Auto zal dan ook wel werken.
Ik rijd best wel wat kortere ritjes, dan vind ik het een beetje omslachtig om iedere keer een app op te moeten starten voor muziek in de auto. Daar gebruik ik de autoradio voor.Via een omweg op je smartphone kun je voor een gering bedrag een app gebruiken die je via Bluetooth van je fabrieksradio laat spelen. Die app is er voor iPhone en Android. De bitrate in die app is voor zover ik gezien heb van minimaal dezelfde kwaliteit als de DAB+ zender in de ether. Qua data vind ik het verbruik wel meevallen. Ik heb een iPhone en heb een jaarabonnement genomen waarmee ik voorkeuren kan vastleggen (er is heel wat meer te kiezen dan 6).
Hiermee kun je eenvoudig in Spanje, Italië of Zweden gewoon naar Q-Music of Radio 10 luisteren bijvoorbeeld. Deze app heeft ook CarPlay ondersteuning dus Android Auto zal dan ook wel werken.
Da’s erg karig in deze tijd ja. In oudere auto’s had ik bijvoorbeeld makkelijk 18 voorkeursposities voor FM en AM, waarbij DAB+ in een modern infotainment systeem veel meer nog zou moeten kunnen vastleggen. Ik wist niet dat de NX een ingebouwde Internetradio heeft, dat zou een prima alternatief zijn denk ik.Neemt niet weg dat 6 DAB+ voorkeuze zenders wel erg weinig is. (en FM en AM is niet meer van deze tijd)
Internetradio werkt dus alleen als een DAB+ zender wegvalt, je kunt het (voor zover ik weet) dus niet manueel bedienen.Ik wist niet dat de NX een ingebouwde Internetradio heeft, dat zou een prima alternatief zijn denk ik.