Voorruit Ct200h

NooitMeerBMW

Nieuw hier
29 jul 2022
1
0
1
Beste forumleden,

Ik heb de voorruit van mijn lexus met bouwjaar 2011 laten vervangen bij carglass.
BIj het nakijken blijkt er bovenin de voorruit in het midden een gele silhouette te zijn waar dus bij bepaalde modellen de antenne hoort te zijn of de bevochtigingssensor, mijn ct heeft dat niet. En aangezien er werd beloofd via de klantenservice dat er een originele ruit in zou komen heb ik totaal geen vertrouwen meer in de ruit en vraag ik me zelfs af of ze niet een inferieure ruit hebben geplaatst. De ruit is volgens het kenmerk op de ruit een: FUYAO / laminated Dot 459 AS1 M484 43R-010242 E4 Solar Tint. Ben benieuwd of deze ruit gelijk staat qua specificaties als waarmee de ct van de fabriek komt rollen.

Als iemand hier ook een ct uit 2011 heeft met nog de originele ruiten erin, zou je de specificaties op de ruit willen doorgeven?
BVD
 
Laatst bewerkt:

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Beste forumleden,

Ik heb de voorruit van mijn lexus met bouwjaar 2011 laten vervangen bij carglass.
BIj het nakijken blijkt er bovenin de voorruit in het midden een gele silhouette te zijn waar dus bij bepaalde modellen de antenne hoort te zijn of de bevochtigingssensor, mijn ct heeft dat niet. En aangezien er werd beloofd via de klantenservice dat er een originele ruit in zou komen heb ik totaal geen vertrouwen meer in de ruit en vraag ik me zelfs af of ze niet een inferieure ruit hebben geplaatst. De ruit is volgens het kenmerk op de ruit een: FUYAO / laminated Dot 459 AS1 M484 43R-010242 E4 Solar Tint. Ben benieuwd of deze ruit gelijk staat qua specificaties als waarmee de ct van de fabriek komt rollen.

Als iemand hier ook een ct uit 2011 heeft met nog de originele ruiten erin, zou je de specificaties op de ruit willen doorgeven?
BVD
Die beloftes van dat betreffende bedrijf ken ik, om die reden ga ik indien nodig naar de dealer. Die besteden het waarschijnlijk ook uit maar dan zit er op zeker een originele ruit in.

Mijn bezwaar was dat ze vooraf zeiden dat er een originele ruit in zou komen maar achteraf, toen ik vroeg waar dan het logo was gebleven , zeiden dat ze altijd vergelijkbare vervangingsruiten plaatsen. Wees daar dan op voorhand eerlijk over. Achteraf houd je daar een nare smaak aan over.
 
Laatst bewerkt:

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Beste forumleden,

Ik heb de voorruit van mijn lexus met bouwjaar 2011 laten vervangen bij carglass.
BIj het nakijken blijkt er bovenin de voorruit in het midden een gele silhouette te zijn waar dus bij bepaalde modellen de antenne hoort te zijn of de bevochtigingssensor, mijn ct heeft dat niet. En aangezien er werd beloofd via de klantenservice dat er een originele ruit in zou komen heb ik totaal geen vertrouwen meer in de ruit en vraag ik me zelfs af of ze niet een inferieure ruit hebben geplaatst. De ruit is volgens het kenmerk op de ruit een: FUYAO / laminated Dot 459 AS1 M484 43R-010242 E4 Solar Tint. Ben benieuwd of deze ruit gelijk staat qua specificaties als waarmee de ct van de fabriek komt rollen.

Als iemand hier ook een ct uit 2011 heeft met nog de originele ruiten erin, zou je de specificaties op de ruit willen doorgeven?
BVD
Kijk maar eens op je andere ruiten.
Als er geen AGC, Pilkington of Saint Gobain op geprint staat is het goedkope zjwik uit China.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Binnenkort ga ik toch eens kijken wat voor nieuwe achterruit de dealer voor mij geregeld heeft... Heb ik nooit naar gekeken eigenlijk
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Binnenkort ga ik toch eens kijken wat voor nieuwe achterruit de dealer voor mij geregeld heeft... Heb ik nooit naar gekeken eigenlijk
nou, inmiddels even gekeken, de stempel die er op staat is exact gelijk aan alle andere ruiten. (ook met LEXUS letters erop)
enige wat niet op de achterruit staat is de waarschuwing dat er alarm afgaat als ze de ruit inbeuken
 
  • Leuk
Waarderingen: Erjee en Johno

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Even testen 😆.
Uuuuuhhh...

Ik gok er maar op dat de gemiddelde inbreker te corpulent is om tussen de hoofdsteunen van de achterbank en het plafond door te klauteren en derhalve een ruit zal kiezen waarbij hij/zij een grotere kans heeft om iets buit te maken.

Nu zal het, behalve 2 kinderstoelen, niet meevallen om iets te vinden wat van waarde is en eenvoudig verwijderbaar in de auto ligt.

Desalniettemin schakel ik graag het alarm in omdat ik het op prijs stel ervan op de hoogte te zijn dat zulks een onverlaat zich het op mijn eigendommen voorzien zou hebben.

Maar als de boef meeleest op het forum, weet hij/zij dat de achterruit nog maar een kleine 2 jaar oud is en zal hij/zij hier vast rekening mee houden 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno