Voorstellen en wie weet waar?

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Henny

Stamgast
2 apr 2010
1.021
183
63
Hallo Lexus liefhebbers,

Even voorstellen, Henny Westerveld, 55 jaar en ik woon in Zwijndrecht.
Na 9 jaar in een LS400 eerste generatie gereden te hebben heb ik 3 jaar geleden een LS400 laaste generatie geimporteerd uit Duitsland met toen net nog geen ton op de teller.

Inmiddels staat de teller op anderhalve ton en wordt de auto 10 jr oud,
tijd dus om de distributieriem te vervangen, nu doe ik een hoop zelf omdat ik van mening ben dat de prijzen in dit land in de war zijn en zeker bij een Lexus-dealer, onderdelen haal ik bijvoorbeeld veel via Ebay uit het buitenland en zaken als remschijven e.d. bij de plaatselijke automaterialenzaak en dat is 50 tot 75 % gekoper dan bij de Lexus-dealer.

Enkel nu moeten de distributieriem, ik denk incl. waterpomp en spanrol en de kleppen gesteld worden, dit durf ik niet zelf te gaan doen omdat dit iets anders is als nieuwe remmen, bougie's of olie verversen is

Wie weet waar ik dit voor een redelijke prijs , maar vooral perfect kan laten doen ?

gegroet

Henny[

Welkom Henny :) Dat zijn beide zeer mooie auto's. Er zijn hier een aantal LS400 rijders, zij zullen jouwvragen, neem ik aan, graag beantwoorden.

Veel plezier op het forum!

Welkom Henny! Neem contact met bijvoorbeeld Jelmer... hij zal je best kunnen helpen met je vragen denk ik! Veel plezier op het forum!

Tsjoh, ik zou het niet precies weten. Ik laat het gewoon door m'n huidige USA garage doen. Maar ik ben er met mijn LS400 wel bij aangezien twee man meer weten dan ??n. En ik heb gewoon een hoop gelezen en gezien over hoe het moet zodat ik ook wat kan bijdragen.

Maar ik dacht dat Coordinator z'n riem pas geleden heeft laten vervangen bij de Lexus inclusief materiaal voor nog geen ?1000,-. Dat vind ik nog wel meevallen. Voordeel is natuurlijk dat die jongens bij Lexus het allemaal een stuk sneller kunnen. Volgens mij is de garage waar ik loop dus uit eindelijk niet goedkoper dan Lexus. Maar ik heb te weinig ervaring om een geschikt alternatief aan te wijzen :roll:

Kleppenstellen weet ik ook niet veel van, maar de monteur die mijn auto's doet deed vroeger niet anders, dus die doet dat dan wel weer. De mijne tikt er aardig hard op los. Het is dan ook doorgaans alleen klepspelling nakijken, maar bij mij moeten er wel een paar shims tussen :wink:

Riem vervangen

Riem vervangen

Inderdaad heb ik de riem laten vervangen bij de Lexus dealer in Breukelen. Zeer correcte behandeling en voor 1030 euro all in inclusief halen en brengen van mijn LS 400. Dus meteen de riem, waterpomp, rollen, koelvloeistof en nog een spanner. Ga zelf niet sleutelen, ik ben automonteur geweest maar ook voor mij is het een hoop werk. Je hebt geen speciaal gereedschap nodig maar de hele voorkant van de motor moet er af. Laat het over aan de vakman. Daarna kun je er weer 150000 km of 6 jaar tegenaan. En wees niet bang dat er iets knapt: mijn riem zat er 13 jaar om en zag en compleet als nieuw uit. Ook zonde om de waterpomp te vervangen maar dit moet nu eenmaal.

ik zou het wel zelf doen, maar voor een ander... dat is een ander verhaal
weet niet eens wat het allemaal kost en hoe lang je er over zou doen, daarbij komt dat het voor mij hobby is en een ander wil graag snel geholpen zijn meestal.

ik ga het wel eens, voor mijzelf, uitzoeken, heb nu immers twee LS motoren om te bekijken wat het werk inhoud. :D

Het is wel te doen hoor, een onervaren iemand is alleen wat langer bezig :P

Bedankt voor alle reaktie's, het is ook niet mijn bedoeling om het zelf te doen, maar 4jr geleden heb ik bij mijn vorige LS de disrtibutie laten vervangen bij Lexus-Den Haag daar rekende ze toen 750 euro voor, nu bij Lexus-Rotterdam info gevraagd en deze geven een richtprijs van 1300 euro op, vind ik persoonlijk een aardige prijs verhoging, maar als dat voor ongeveer 1000 euro bij Lexus A'dam kan lijkt mij dit wel een redelijke prijs

Bij mijn vorige LS is de distributie pas na 13 jr en bij 2,5 ton op de teller vervangen, dus ben ik ook niet bang dat dit nu direkt moet en heb er echt geen haast mee.
Mijn Lexus is mijn hobby, ik rij er enkel in het weekend en als wij op vakantie gaan in, op werkdagen maak ik gebruik van" een auto van de zaak".

Om een lang verhaal kort te maken, nogmaals bedankt voor de reaktie's tot nu toe, ik hou jullie op de hoogte en suggestie's altijd welkom uiteraard

groet
Henny

update.

Mijn Lexus afgelopen zaterdag naar Breukelen gebracht en vandaag bericht gekregen dat de auto klaar is, nieuwe distubtie, spanrollen, waterpomp en omdat die toch in de garage was, de remolie laten vervangen
Dit alles voor net geen 1000 euro, kan ik weer 10 jaar vooruit .

Ik heb nog een set originele oranje knipperlichten( voorbumper ) voor een LS400 tot '95
doe ik niets meer mee, wie ze nodig heeft mag ze gratis komen halen.

groet

Henny

zo, kun je weer even vooruit.. wat betreft je knipperlichten, denk ik dat je beter een topic aan kunt maken in de te koop afdeling... ik denk dat het daar sneller gezien wordt dan nu tussen je verhaal door :wink: