Voorstellen Toyota/Lexus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Flow
  • Startdatum Startdatum

Flow

Nieuw hier
17 dec 2014
9
0
0
Even kort voorstellen zodra ik thuis ben post ik foto's.

Ik ben Florian 23 jaar woonachtig in Pijnacker.

Mijn auto's:
-Toyota Supra mk4 '95 single turbo project
-Toyota Supra mk2 '86 1uz circuit project
-Lexus GS300 '95 daily

Edit:
-Toyota Supra mk4

De mk4 supra heb ik het langst en die is begonnen als non turbo met veilside bodykit.
Ondertussen is de body zo goed als naar origineel terug gebouwd en opnieuw gespoten.

Het interieur is helemaal opgeknapt; nieuw zwart tapijt, matten, sparco stoelen, stuur, pook, phr tellers etc.

De oude schroefset was op zijn einde, nu zit er een HSD schroefset van driftworks onder en een setje Varrstoen velgen van 18 x 9.5J en 18 x 10.5J.
Ook het blok kon niet achter blijven dus die heb ik geswapped voor een twin turbo 2jz.

Het blok ligt nu uit elkaar. Plan is het blok bouwen voor minimaal 1000pk. Doel is in eerste instantie nu 700wpk.
Veel onderdelen heb ik al alleen gaat het moeizaam verder omdat ik 2 projecten heb en ik ook nog flink mijn gereedschap aan het uitbreiden ben.

Een paar voor en na foto's:







-Toyota Supra mk2
Een jaar later kwam de mk2 oftewel CelicaSupra. In eerste instantie was dit mijn daily, maar na een week liep het eerste blok al in elkaar.
Na een jaar liep het 2de blok in elkaar (dit keer was het wel mijn fout).

Toen vond ik het tijd om de mk2 ook maar eens op te knappen.
Ondertussen ben ik al aan het 5de setje velgen, de derder motor, 2de schroefset en het 2de diff toe.

Kortgeleden is al het roest weggewerkt en heel de auto is meteen doorgelast (voor het circuit), de bedoeling is er een rolkooi van voor tot achter in te lassen in de nabije toekomst. En daarna meteen spuiten, alleen ben ik nog niet uit over een kleur.

De motor wordt een 1uz die ik een aantal weken terug heb opgehaald. Ophanging ben ik nog niet helemaal over uit.
Voor de spoiler heb ik wel een heel mooi idee en de fender flares worden custom mede door de brede circuit velgen.

Voor en nu:










-Lexus GS300
De Lexus heb ik pas sinds deze maand en is bedoeld om de winter door te komen, normaal rijd ik als daily een oldtimer mercedes, maar door de nieuwe oldtimer regeling staat die binnen.

Harm Jan was de vorige eigenaar van de Lexus en ik kreeg hem met een setje originele 18" Lexus velgen en een set 18" 350z velgen.
De auto staat iets lager door de Billstein schokdempers en veren.





Dit was het dan. Al weer een langere voorstelpost geworden dan de bedoeling was.
 
Laatst bewerkt:
nice projects! welkom hier! Ben benieuwd naar de foto's! van allemaal natuurlijk :P
 
  • Leuk
Waarderingen: Flow
hey welkom hier.

Erg gave projecten! Had zelf eerst ook bijna een supra mk4 gekocht maar werd toch een lexus is200. Ben nog steeds erg fan van de supras.
Ben benieuwd naar de resultaten straks van de mk4
 
  • Leuk
Waarderingen: Flow
Ik ben zelf niet zo van de snelle scheurijzers. Ik vind het toch wel heel mooi dit soort projecten te kunnen volgen. Foto's zijn helemaal super!

kortom welkom en leuk dat je het doet
 
Zo.. zie de foto's nu pas, je eerste supra vind ik het mooist zoals die nu is, ben benieuwd wat je van de celicasupra maakt haha.. good luck!
 
  • Leuk
Waarderingen: Flow
Bedankt voor de positieve reacties.

@ Been
Ik ben niet gauw tevreden met velgen.
Ook de velgen van de mk4 moeten weer plaats maken, nu zitten er varrstoens onder ik ben nogal anti imitatiemeuk.
Niet dat varrstoen niet goed is, maar ik ben toch wel op zoek naar SSR, CCW, HRE of iets in die richting.
En minimaal 10 en 12j breed.
 
wat gaaf !! echt geweldig die supra's , mijn SC is onderhuids het zelfde maar ik weet nog goed dat die MKIV lastig te krijgen waren
en ja de velgen ...varrstoen maakt wel nette velgen , Works ,Volks of iets dergelijks is natuurlijk the ral deal
en 10 J is toch goed haalbaar op onze chassis

en goed dat je die kit hebt verwijderd , veel cleaner zo
 
10J is makkelijk haalbaar, ik heb nu achter 10.5j.
Alleen wil ik 10/10.5J voor hebben en 12j achter.
Is opzich ook geen probleem, maar het is wel belangrijk, want met het pkdoel wat ik in mijn hoofd heb zijn 265 banden achter gewoon te smal.
 
gaaf ! 12 J , ben heel benieuwd
en zonder stretch neem ik aan ? 275 35 op 10 J past prima hoor
 
Ja maar et waarde is nu te laag om geen stretch te hebben.
Als ik er nu 275 op zou hebben lopen ze flink aan.
Daarom 12J zonder stretch met hogere ET
 
Aangezien niemand problemen leek te hebben met een lange begin post.
Hier wat foto's van de goodies die op de Supra mk4 gaan of er al op zitten:

Oude JIC magics vervangen voor HSD's van Driftworks:


Voor had ik al Twinturbo remmen, achter nu ook:


Van non turbo naar twin turbo:






Wat goodies voor de single turbo build:
Complete OEM pakkingsset:


OEM oliepomp:


Koyorad radiator + dubbele Mishimoto shroud fans:



Aeromotive FPR + nieuwe titanmeter:



Titan Fuel rail:


Injector Dynamics 1000cc injectoren:


OEM bobines vervangen voor SuperSpark:


HKS 60mm Wastegate + screamerpipe:


Deze turbo had ik gekocht een Precission 6266, maar die is al weer verkocht omdat ik toch iets groter wil:


Spruitstuk heb ik custom laten maken door Daniel Waare die kennen jullie hier vast wel. De auto moet nog een keer bij hem langs om het spruitstuk af te maken + downpipe:





Verder nog wat spul om het er net wat gelikter uit te laten zien:
Carbon paravaan:



PowerHouseRacing pulleys:


Custom PowerHouseRacing tellers:
Voordelen:
-Geen snelheidssensor meer nodig, snelheid gaat via gps
-Minder meters nodig omdat ik nu mijn olietemp en oliedruk al bij de brandstofmeter heb (dus kan ik de OEM look meer behouden)
-Tellers zijn veel netter verlicht en beter afleesbaar
-Snelheid digitaal en analoog
-0-400m sprints zijn te klokken en ook 0-100km/h sprints
-Shiftlight zit ingebouwd en is zelf in te stellen.
-Geen 180km limiet meer!
Kortom ik zat hier al heel lang op te wachten!!