Voorstellen

TvR

Nieuw hier
15 feb 2026
5
4
3
Goedemiddag mede Lexus fans :),

Ben sinds kort trotse eigenaar van een IS220D uit 2006.
Woonachtig in Brabant.

Met vriendelijke groet,

TvR

Bijlagen

• Waggie.jpg
    Waggie.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 20
  • Kontje.jpg
    Kontje.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 18
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: D43m0n, Jeff_A en Dirk_S
Haha, valt nog wel mee. Moet nog gechipt worden. Nu voelt het een beetje als een opa auto.
Maar is wel vrijwel full options op open dak na. Dat is wel heel nice van Lexus vind ik.
Moet alleen nog even wennen aan alle knopjes enzo haha. Ben al die luxe nog niet gewend haha.
Heb 3 BMW E46's gehad. Maar dit is ander kaliber. EN het mooiste van alles is.
Er rijden er maar weinig rond, Dus dan blijf je een beetje speciaal hƩ. :P
Maar het went wel. Alleen probleem met FOB sleutel momenteel.
Maar word wel opgelost op een of andere manier.

Bijlagen

• Waggie.jpg
    Waggie.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Welkom! En bijzonder een diesel te zien, dat is behoorlijk zeldzaam naar mijn gevoel.

Heel veel rijplezier en lol met ontdekken van de opties die je auto heeft!

• Leuk
Waarderingen: TvR
Met 'stoer' bedoelde ik meer dat het financieel wellicht wat kostbaar is om met een oude diesel rond te rijden.
De MRB zal aardig wat zijn en de dieselprijs is ook aardig hoog.
Je moet dan wel heel veel rijden om dat rendabel te maken.
Of is het puur hobby en boeit dat laatste niet zoveel? :trollface:

Met 'stoer' bedoelde ik meer dat het financieel wellicht wat kostbaar is om met een oude diesel rond te rijden.
Ik keek even voor de lol wat diesel kost om te rijden, het is wel erg prijzig..

Als plug in hybride is de RX 431 Euro per 3 maanden. Bij diesel zou dat 902 euro zijn 🫣.

Beide eigenlijk. Kost inderdaad 580 euro per kwartaal ofzo. Maar ik ben altijd so far diesel fan geweest ivm meestal hebben ze een turbo dus icm chiptuning. Krik ik hem van 177pk zo naar 250PK. En dan rijd ik nog steeds relatief zuinig. Maar dat is next project. Ben de tools aan het bestellen. Roet = Goed! :P
+ De belastingdienst etc hebben het liever niet. Dus dan vind ik het leuker. Benzine klinkt mooier en leuker hoor, geen twijfel over mogelijk. Maar een diesel kun je ook leuk maken. Ieder zijn ding hƩ.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Beide eigenlijk. Kost inderdaad 580 euro per kwartaal ofzo. Maar ik ben altijd so far diesel fan geweest ivm meestal hebben ze een turbo dus icm chiptuning. Krik ik hem van 177pk zo naar 250PK. En dan rijd ik nog steeds relatief zuinig. Maar dat is next project. Ben de tools aan het bestellen. Roet = Goed! :P
+ De belastingdienst etc hebben het liever niet. Dus dan vind ik het leuker. Benzine klinkt mooier en leuker hoor, geen twijfel over mogelijk. Maar een diesel kun je ook leuk maken. Ieder zijn ding hƩ.
Ik snap je ergens wel.
Ik zou ergens ook zeer graag een Lexus met een 5.0 V8 rijden. Onbetaalbaar in NL (helemaal als je 'm ook nog moet invoeren) maar idd o zo leuk!

586 uit mijn hoofd.
Ik kreeg dit weekend een brieft met het tarief ivm vervallen van het lage tarief voor plug in hybride. Intussen heb ik al vele brieven gehad, maar ja de 30 euro extra die ik per maand betaal moet toch worden uitgegeven šŸ™„.

Als ik hetzelfde gewicht hanteer en diesel pak dan wordt het dus 902 Euro.

Maar ja hobby en plezier mag wat geld kosten. Een diesel heb ik jaren lang gereden en reed echt prima. Lekker zuinig en rustig op de snelweg.

1000033319.jpg

Ja klopt, die is nog te doen.
Niet dat een IS-F te min is (verre van!) maar ik zou wel graag wat nieuwers rijden.
Een IS500 lijkt me ultiem! Maarja, dan gaat het hard met de centjes.

Dromen mag, toch? :p
Dromen mag zeker ! Ik vind de modernere modellen juist wat minder moet ik zeggen. De luxe is er wel na de IS-F maar dat boeit me juist niet. Ik geloof dat er een IS500 rijdt in NL als ik het goed heb.