Voorstelronde GS 430

PRKeus

Nieuw hier
23 mrt 2014
1
0
1
haai en hooi,
korte voorstelronde.
Ik ben Peter R Keus en bezit sinds februari 2014 een 2e hands GS430 uit 2003. Prachtwagen en tot op heden met zeer veel genoegen en plezier de kilometers verzwolgen.
De bijnaam waar ik het voorlopig op hou is de Tardis.. dit is de tijdmachine waarmee Dr. Who zijn avonturen beleefd. Maar vergeet dat laatste maar meteen.

Ben zojuist de 200.000 km gepasseerd en ga er vanuit dat er nog vele zullen volgen.
Daarvoor heb ik afscheid genomen van een Mitsubishi Galant uit 1997, V6 2500, waar ik de 350.000 km mee gehaald heb sinds 2004. Prachtige auto, maar tijd voor iets anders.... De GS!!

Er zijn wel een paar dingen inde standaarduitrusting die me verbazen.... hier gaat aan gewerkt worden om dat de 21e eeuw in te krijgen..
CD-wisselaar?? die was in 2003 al uit de mode!
Cassettespeler??
Navigatie met een DVD??
Alles uiteraard wel van geweldige kwaliteit, maar kom op h?.... zo'n auto en dan op dit gebied een beetje erg veel enorm verouderde techniek in de gadgets...

ik hoop op de fora hulp te kunnen vinden om dat om te bouwen.

Groeten,
Peter
 

Bijlagen

  • photo1767.png
    photo1767.png
    195,8 KB · Weergaven: 61
  • photo1768.jpg
    photo1768.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 56
Welkom op Het Lexus Forum. :D
En ja de techniek is idd wat ouder. Maar ja. in de meeste gevallen is er wel iets aan te doen.
 
Leuk om te lezen dat er net iemand is die een GS 430 heeft gekocht. Wij zijn nl nog op zoek en komen ook van een ander merk.
Twijfel nog tussen GS 300 en GS 430 en ben erg benieuwd naar het werkelijke verbruik van de GS 430.

Voor de audio interface hadden wij op onze Volvo V70 deze ( advertentie nummer 792039829 ) via marktplaats en beviel super. Goed geluid en makkelijk te bedienen




.
 
Welkom peter,denk dat de kilometers wel goed zitten,haha,daar heeft deze wagen geen problemen mee.

En het comfort van deze wagen kan menig nieuwe auto nog een puntje aan zuigen.

Wat betreft de 'verouderde techniek' ,waarom zou je het veranderen,het functioneert toch prima?

Denk niet dat je veel wijzigingen kunt uitvoeren betreft dit,want er is hier niet veel voor te krijgen en al helemaal niet als je het ook mooi ingebouwd wil hebben. Je zult dit nog wel tegen komen in de loop van je zoektocht.

Veel plezier op het forum en als je vragen hebt,stel ze gerust,zijn zat leden die vast een antwoordt voor je zullen hebben.
 
Leuk om te lezen dat er net iemand is die een GS 430 heeft gekocht. Wij zijn nl nog op zoek en komen ook van een ander merk.
Twijfel nog tussen GS 300 en GS 430 en ben erg benieuwd naar het werkelijke verbruik van de GS 430.

Voor de audio interface hadden wij op onze Volvo V70 deze ( advertentie nummer 792039829 ) via marktplaats en beviel super. Goed geluid en makkelijk te bedienen




.

Gewoon voor de 430 gaan,verbruik op provinciale en autosnelweg met de cruise aan,haal je makkelijk 1-10 en dat weggezet tegen het verbruik van een gs300 is verwaarloosbaar.[kijk maar naar verbruikstesten in allerlei auto-sites]

Daarintegen moet je niet veel in de 'stad' komen met beide auto's,want dan gaat je verbruik aanzienlijk omhoog[bij die van mij 1op7]
 
Laatst bewerkt:
Ja allebei gezien. Maar de eerste heeft al 6 eigenaren gehad en de andere is mij erg aan de prijs. Mijn insteek is eigenlijk tussen de 4000 en 5000 euro zodat ik na de aankoop deze er netjes bij kan zetten ( onderhoud , eventueel bijwerken carrosserie enz). Dan kom eigenlijk al uit bij de 300.

Had ook de gene gezien bij Kalkerken GS 430 voor 5750. Beetje buiten begroting maar staat er al vanaf oktober 2013. Dus kan misschien voor een leuke prijs weg.
 
Welkom op het forum Peter, het blijven mooie auto's, de GS, veel plezier hier en met de 430.
 
Zeer mooie auto, daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Welkom hiero. ik kan mij ook wel vinden in je commentaar mbt de radio. Vooralsnog heb ik de originele ook nog inzitten, mn cd-wisselaar doet het nog steeds. En vaak toch de radio aanstaan onderweg :)