Vraag: IS250 2e generatie geschikt voor lange mensen?

LexusAchterhoek

Nieuw hier
20 feb 2014
1
0
0
Goedenavond,

Op een paar onduidelijke Amerikaanse forums (waar gebruikers elkaar ook tegenspreken) na kan ik nergens informatie vinden over mijn vraag. Ik ben 1.98m lang en ik heb interesse in de Lexus IS250 om in priv? aan te schaffen. Ik rijd momenteel in een VW Polo Blue-motion (of Slowmotion zo je wil) zoals bijna half leasend Nederland. Afgezien van het zicht naar boven bij sommige stoplichten zit ik prima in de Polo.

Zijn er op dit forum mensen die ook lang zijn en wat zijn jullie ervaringen met de Lexus? In Nederland en Duitsland zijn maar enkele exemplaren die aan mijn eisen voldoen, dus even langs rijden om alleen even proef te zitten is geen optie.

Bedankt alvast!
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
852
1
469
63
Daar is maar een antwoord op: ga zelf proefrijden.

Mijn voorbeeld: ik ben 1.86m en heb tijdens een proefrit ontdekt dat een schuifdak/zonnehemel/hoe-je-het-ook-noemt voor mij geen optie is. Dit komt door mijn actieve zit achter het stuur. Ik zit graag rechtop. De eigenaar van het autobedrijf waar ik in heb proefgereden was langer dan mij, zeker 1.94m en hij had er geen last van. Het viel me al op dat ik de rugleuning een behoorlijk stuk rechtop moest zetten bij aanvang van de proefrit. Die eigenaar "ligt" blijkbaar graag in zijn auto. Ik niet.

Hou er rekening mee dat een schuifdak de hoofdruimte met ongeveer 3cm doet afnemen. Afhankelijk van je zithouding is dat een probleem, of niet. Ga gewoon rijden.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Ik ben 1m96 en voor mij was er geen probleem als ik kennis zijn is250 gebruikte. Ik heb nu een is200 (is kleiner dan de 250) en daar ook geen problemen,ik kan wel geen passagiers meenemen want tussen de achterbank en de zetel is gewoon geen plaats meer
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je zou onderstaande specs nog wat kunnen afzetten tegen die v/d Polo. Overigens ben ik nog iets langer dan jij, maar heb goed gezeten (als passagier) in de 250 van teamleden. Volgens mij stond de stoel ook niet overdreven plat. Zonnedak is uiteraard een risico.


fetch
 

Bijlagen

  • IS250specs leg room.jpg
    IS250specs leg room.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 50

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is denk ik toch een kwestie van proberen, want voor de 1 is het acceptabel en voor de ander niet.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
ik ben 1.90 en dat gaat goed in de is250 met zonnendak,
maar je moet dit echt voor jezelf gaan kijken, iedereen zet zijn stoel anders.
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
ik ben 194 de mijne is zonder zonnedak en geen probleem, alleen als je je hoofd na links draait kijk je tegen de raamstijl.
 
Laatst bewerkt: