Vraag over distributieriem RX300

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Goedenavond,

2 weken terug heb ik een RX300 aangeschaft bij lexus eindhoven, op mijn vraag wanneer de distributieriem vervangen diende te worden vertelde de verkoper mij dat deze een ketting had. Volgens mij klopt dit niet en heeft een RX300 een riem, wie kan hier duidelijkheid over verschaffen? Tevens ben ik ook erg benieuwd na hoeveel kilometer of jaren deze vervangen moet worden, de auto heeft nu ca 130000km gereden.
Mvg Tom
 

ae82_gt

Hoort erbij
19 sep 2011
25
0
0
Heeft een riem, deze dient om de 150.000km of 8 jaar vervangen te worden.
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Hallo Tom,
Twee weken geleden heb ik de riem laten vervangen. Schijnt een lastig (lees: tijdrovend) klusje te zijn voor een 'beun'. Mijn RX had 146.000 km op de teller staan. Dus precies op tijd. De oude riem had na vervanging en inspectie inderdaad wat rafeltjes aan de zijkant. Geen groot probleem maar wel iets wat op termijn problemen had kunnen geven. Totale kosten met grote beurt 600 euro.
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Overigens heb ik ook de spanrollen laten vervangen omdat daar iets speling op zat.
Ik ben wel erg blij met mijn RX. Prima auto met erg veel rij comfort. Ook is de motor sterk en het trekken van mijn trailer met boot(je) is geen enkel probleem.

Alleen nu nog extra lampen monteren voor het achteruit rijden. Het licht is erg slecht bij duisternis.