vraag over sleutel (kwijt...)

Mwi

Actief
13 dec 2024
106
147
43
Dus....ik ben de reservesleutel kwijt. Ik ben er min of meer van overtuigd dat ie ergens in huis moet slingeren, maar waar oh waar ligt dat ding? Op alle voor de hand liggende en minder voor de hand liggende plekken gezocht, maar nog niet gevonden. Vooralsnog rijden we vrolijk verder met de gewone sleutel, maar ja die wil je nu niet kwijtraken. Dus ik dacht: het is een keyless systeem, is er niet een of andere mogelijkheid om het signaal van dat ding te peilen? Een korte zoektocht op het www leverde verrassend genoeg niets op. Kan zijn dat ik op het www net zo slecht zoek als thuis naar de sleutel maar dacht toen: misschien weet iemand hier of dat kan? Ik ben niet technisch aangelegd, dus moeilijke ontvangers zelf bouwen etc dat lukt niet, maar misschien is er apparaatje ofzo te koop hiervoor?

Tja, tijdelijk onzichtbaar... gebeurt mij ook wel met van alles en nog wat. Komt meestal vanzelf goed maar je weet nooit wanneer...
Voor zover ik het snap stuurt de auto regelmatig een signaal waar de sleutel dan op antwoordt. Dus dit gaat alleen werken als je sleutel dicht genoeg bij de auto is, want als de sleutel niets ontvangt gaat die ook niet antwoorden.
Het liijkt me wel een goed idee om sowieso een nieuwe sleutel te laten maken, want als je de laatste sleutel kwijt bent heb je echt een probleem.

Je hebt er nu niks aan maar misschien moet je er voortaan een tag aanhangen zodat je hem altijd online kunt zoeken.

• Leuk
Waarderingen: snorlax
Dank beide voor de antwoorden! Ik ga denk ik inderdaad maar voor de zekerheid nog een sleutel erbij laten maken. Zal je altijd zien dat zodra je die hebt, je de andere weer vindt…..ik ga idd ook maar eens wat AirTags kopen en die er aan hangen. Is niet de eerste keer dat we hier in huis wat kwijtraken (overigens wel de eerste keer de autosleutel…) dank!