Vraagje over spraak commando’s lexus.

Lexy

Actief
17 mrt 2023
115
64
28
Hallo,

Vandaag eens met het schuifdak open gereden. Nu blijkt volgens de handleiding dat het openen en sluiten van het dak ook via de voice commands zou moeten werken. Ik heb van alles geprobeert van OPEN HET SCHUIFDAK, OPEN SCHUIFDAK, OPEN DAK…
Maar helaas, niks werkt, Krijg een melding terug van ‘kan u niet verstaan’ tot ‘deze functie is niet bewchikbaar’ .
Zijn er mede lexus rijders met schuifdak met dezelfde ervaring?
 

Mathieu

Nieuw hier
8 jun 2023
2
0
1
in het Nederlands lukt het mij ook niet (RX450) maar wanneer je de taal overschakelt naar het Engels en 'open roof' gebruikt, dan wel.
zo zijn er veel verschillen tussen de talen, bij bvb 'find Colruyt' heeft ie problemen, in het Nederlands 'zoek Colruyt' loopt het perfect. Spijtig natuurlijk.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
115
64
28
Ok! Dat ga ik eens proberen. Ik had op een Engels talige site een filmpje gezien waarbij de driver een bijna normaal gesprek met ‘hello lexus’ aanging. Bv. “ lexus I’m hot “ en de temperatuur wordt lager gezet. Als ik dat tegen lexus zeg, krijg ik wel antwoord. Maar die stem komt dan van de bestuurdersstoel. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Citrofiel1975

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
812
113
Stomme vraag misschien maar is het wel een origineel fabrieks Lexus schuifdak? Met een aftermarket dak zal dat natuurlijk niet werken..
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
115
64
28
In mijn lexus nx 350h is het panoramisch schuifdak ook orgineel.
Ik vraag me af wie de vertaling maakt en de data aanlevert voor de software? Als dit vanuit de importeur moet komen….:unsure:
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
115
64
28
Ik heb denk een vermoeden waarom oa het open en sluiten van het schuifdak niet gaat. Volgens de handleiding is hiervoor een lexus link contract nodig. Nu is dat bij mijn lexus wel het geval. Echter werkt het al een tijdje niet naar behoren, omdat de DCM ( volgens een sinds februari openstaande service campagne) hergeprogrameerd moet worden. (Ik zou verwachten dat Louman de klant een bericht hierover stuurt. Maar helaas. En zelf heb ik niet zoveel puf om te bellen.:sleep: Over een paar maanden met de beurt laten doen.)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
572
1
373
63
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Toyota of Lexus gezien die fatsoenlijk reageert op gesproken commando's. Misschien dat er met de huidige generatie auto's iets drastisch is veranderd maar anders vrees ik het ergste. Alleen als het muisje stil is in de auto wil het een enkele keer werken...
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
115
64
28
Een aantal commando’s werkt bij mij wel goed. Voor de navigatie bv. De airco, stoelverwarming en koeling, verwarming, volume. De meest nuttige is de navigatie en de airco. En de stoelverwarming/koeling is ook wel handig. Als die vol aanstaat en je moet het met de hand uitzetten moet je 3 maal verlagen ( toetsen) voordat ie uit is . En dan zit je toch een aantal seconden afgeleidt. En de andere…tja is leuk, maar gebruik ze zelden tot niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975 en robtp09